Culemborg, de oude binnenstad

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Sebastiaanburg
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2012 14:39

Dit zijn mijn eerste foto's die ik heb gemaakt met mijn nieuwe lens : Canon 50mm 1.8f
Graag feedback! :)

Afbeelding
1.
Sluitertijd : 1/125
Diafragma : 1.8
[ De blauwe stipjes die op de grond zitten, komt niet door het filter maar is in de grond gebouwd ]

Afbeelding
2.
Sluitertijd : 1/30
Diafragma : 2.5

Afbeelding
3.
Sluitertijd : 1/30
Diafragma : 1.8
[ De blauwe stipjes die op de grond zitten, komt niet door het filter maar is in de grond gebouwd ]
Canon EOS 550D | 18-55mm | 75-300mm | 50mm
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

De 1e foto heeft wel een spannend effect vind ik :) misschien is hij bovenaan iets te donker vergeleken met de onderste helft van de foto.
De laatste foto vind ik ook erg mooi, alleen onderin iets te warm qua witbalans, gebruik je een statief? Misschien is het ook leuk om eens te spelen met langere sluitertijden waardoor de mensen erg vaag worden :D maar hier heb je wel een statief voor nodig..
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

#1: Jammer van de overbelichte delen op de gevel en dat het gebouw scheef staat. Bovenzijde van het gebouw zou ik ook iets oplichten. Er zit wel een leuk diepte effect in de foto's door de lantaarns aan de linkerzijde en daarna aan de rechterzijde doorlopen in de winkelstraat.
#2:Ook deze staat weer niet helemaal recht. De verlichting van de gevel is hier prima in orde. Het dak van de toren is daarentegen weer te licht. Als je vanaf statief fotografeert kun je foto's maken met verschillende belichtingstijden en deze dan later combineren in een fotobewerkingsprogramma. Hierdoor krijg je dan uiteindelijk een foto waarbij alle delen goed zijn belicht.
#3:Jammer van de uitgebeten straatverlichting. Maar dit is bijna niet te voorkomen. Vooral aan de onderzijde is deze foto wel erg aan de gele kant.
gr

Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar