Skogarfoss in Zwart en Wit

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
AnnevanHouwelingen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2012 19:34
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug
CONTACTCOLON

36542

Skogarfoss is een bekend plekje in IJsland omdat het imposant is en supergemakkelijk te bereiken is. Alle workshops/fototours bezoeken het en ook de mijn fotoworkshop in mei gaat er langs. Omdat ik een ander plaatje wilde dan wat je overal op het internet vindt heb ik hier bijna mijn camera vernield. De stroom waar ik in stond was nogal heftig en ik werd bij tijd en wijle ook kletsnat van het water dat met de wind werd meegevoerd (en een regenhoes is natuurlijk voor watjes). In het heetst van de strijd zag ik pas op het laatst dat er een flinke brok ijs op ramkoers lag met mij en mijn statief. Ik kon nog net mijn statief wegtrekken en opzij stappen anders was alles onder water verdwenen.
Arie_Radijssie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2009 23:04
WoonplaatsCOLON Nederland

Nou je hebt i.i.g. een hele mooie foto overgehouden aan je toch wel riskante onderneming :)

Die rots links lijkt wel een hele grote schedel van een dier, vind ik zeker wel wat hebben :!:

gr. Arjan
Ik hoop dat ik oud genoeg word om echt veel te fotograferen, hier op dit forum kan ik alvast ontzettend veel leren!!!!!
Gebruikers-avatar
LBtmff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 20:41
WoonplaatsCOLON Westerkwartier

Arie_Radijssie schreefCOLON...die rots links lijkt wel een hele grote schedel van een dier...
:D Viel mij ook op!

Verder een hele mooi foto, met een mooie bewegelijk water(val). Erg mooi, schitterend...


M.v.g.,
LBtmff
AnnevanHouwelingen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2012 19:34
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug
CONTACTCOLON

Schedel....

Jullie hebben aardige verbeelding. Dat gezegd hebbend lijkt het wel of die sneeuwvlek links een soort vogel annex drakenkop is.
Op de terugvlucht heb ik de film Prometheus gekeken. Daar kwamen ook al van die enge wezens in voor (en mooie shots van IJsland in de openingsscene). Hmmm, wellicht toch de invloed van die trollen daar :-)
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

tis een mooie maar waarom zwart/wit..?
grt,bouk.
AnnevanHouwelingen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2012 19:34
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug
CONTACTCOLON

Keuze van de fotograaf :D

Origineel is het ook al bijna monochroom. Dan beter maar een zwart wit conversie en spelen met de tonaliteit.

Groeten,

Anne
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Bijzondere benadering idd, heb al wel vaker foto's gezien vanuit de rivier, maar onder minder ruige omstandigheden.
Keuze voor zw/wit vind ik hier juist wel passen, daar waar IJsland zich sowieso erg goed leent voor zw/wit landschappen.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Een foto met gemengde gevoelens. Van de ene kant een geweldige sfeer, van de andere kant is het contrast tussen de scherpe voorgrond (water) en de diffuse sfeer van de waterval zelf niet zo sterk. De structuur aan de linkerkant vind ik zelf afbreuk doen.

De sluitertijd is (al dan niet bewust) goed uitgekiend: een mooie balans tussen een volledig bewogen waterval en een bevroren waterval. het zwartwit vind ik heel erg mooi.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
mark leeman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2011 21:38
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Mooie dramatische foto met fraai contrast!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar