Objectieve feedback...

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Marqo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2010 21:48
WoonplaatsCOLON Almere

Hoi,
Nou heb ik een paar foto's gemaakt die ik zelf heel erg gaaf vind, maar wellicht komt dat ook omdat ik de 'onderwerpen' persoonlijk ken en daardoor bevooroordeeld ben. Daarom wil ik graag jullie mening hebben over onderstaande 2 foto's om er achter te komen of ik nou niet teveel vanuit eigen emotie naar de foto's kijk.

Foto 1:

36473

Foto 2:

36472

Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

De eerste is een toppertje. Had alleen een klein pietsie meer ruimte aan de rechterkant mogen hebben van mij. (En misschien links nog een klein stukje eraf.)

De tweede zegt mij minder.
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Eerste vind ik erg mooi inderdaad! Zou hem waarschijnlijk iets krapper gekaderd hebben (schuine iets linksboven leidt de aandacht een beetje af), maar verder erg mooi.
Tweede zou ik denk ik met een lager standpunt mooier vinden, dat je de weidsheid ziet van het veld met de twee kinderen daarin, van bovenaf geeft toch een minder bijzonder effect.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

De eerste is een geslaagde foto, maar de kleine teen wordt afgesneden, sowieso is de voet te groot, ik zou minder van de voetbal gekozen hebben. Ik zou welf ook een iets grotere scherptediepte hebben gekozen, omdat de jongen (?) van wie deze voet is onherkenbaar is.

De tweede is technisch beter. Voldoet geheel aan de regels. Maar als de kinderen iets lekker vrolijks aan hadden gehad, zou de foto veel meer spreken!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Marqo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2010 21:48
WoonplaatsCOLON Almere

Bedankt voor jullie feedback, heb ik veel aan. V.w.b. de eerste foto, dat stukje teen baalde ik ook van, maar die was er net niet opgekomen. Ik had speciaal een kleine scherptediepte gekozen, want ik wilde het gezicht er juist niet op hebben. Het is een meisje van 3 trouwens :-)
De tweede foto weerspiegelt mijn probleem in de herfst en eind winter: probeer er maar eens wat vrolijks van te maken met al die grauwe/donkere/eentonige kleuren. Ik val dan al snel terug op de geijkte regeltjes. In de foto zie je dan wel de boodschap: met zijn 2en op pad in het wijde veld, misschien wat kattekwaad uithalen of samen wat keutelen. Maar het echt pakkende ontbreekt dan al snel. En omdat ik de kids ken vind ik het dus een erg gave foto (en blijf ik ook vinden)...
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ik ga effe lekker tegen de draad in werken! haha :mrgreen:

foto 1, top! echt waar leuk gedaan maar krap gekaderd.. origineel? nee maar dat kan bijna niet meer tegenwoordig.. haha

foto 2, beter! ik houd echt van Sinistere beelden.. verlaten beelden, bijna trieste beelden gewoon.. ik houd ook van minimalisme..
en dat komt hier in terug..
de 2 kindjes wat daar staan (hadden misschien met hun hoofd iets omlaag kunnen kijken, voor een wat triester beeld?) met de rug naar je toegekeerd.. wat zijn ze aan 't doen? straf? en dan dat minimalisme.. enorm grasveld/rietveld(?) met 2 kleine mensen/kinderen.. als je nog verder af had gestaan en de kindjes nog kleiner waren geweest was het vele malen sterker geweest.. gebruik in dat geval een grote dof (f8-f16) en dan proberen de kindjes eruit te laten springen (niet letterlijk :P)

dus foto 2 mag gewoon wat overdrevener uitgevoerd worden.. dan vind ik 'm echt geweldig! (evt nog zwart wit proberen.. maar denk dat deze hierdoor niet sterker wordt..)

hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, hoop ook dat je hier iets aan hebt.. haha

gr. Michel

p.s. ik ben absoluut geen duister persoon, maar hou er wel van in foto's.. haha
Laatst gewijzigd door 1 op Billie-90, in totaal 10 keer gewijzigd.
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik vind juist de tweede een heerlijke foto.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar