Zelfportretjes- eerste pogingen [update]

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Ben vandaag eens gaan experimenteren met maken van zelfportretjes, nog best lastig! Het was een beetje improviseren, en ik ben benieuwd naar tips.

Zal ze eerst even toelichten, zodat jullie ook zinnig commentaar kunnen leveren, en weten waar mijn knelpunten ligge/waar ik zelf ontevreden over ben.

Foto's zijn gemaakt met EOS 400D en Canon 50mm F2.5 macro, belichting alleen daglicht (raam op de foto rechts). Ik had om een redelijke achtergrond te hebben de foto's in de meest lege kamer hier gemaakt, en een wit doek aan de wand gehangen. Camera op statief, handmatig scherpgesteld (nog lastig, want hoe doe ik dat terwijl ik zelf achter de camera sta en niet op de plek waar ik ga staan voor de foto? uiteindelijk wel redelijk gelukt) en timer gebruikt om de foto's te maken (heb geen afstandsbediening). Allemaal een beetje omproviseren dus.
Tevreden over het resultaat ben ik zeker nog niet, daarom het topic ook in feedback gevraagd. Doordat de kamer eigenlijk te klein is voor zulke dingen moest ik vrij dicht op het doek staan, waardoor alle kreukels daarin heel erg storend op de foto kwamen. Ondanks F2,5 en dus beperkte DOF stond ik er gewoon te dichtbij. Ook stoort het me dat het doek met de beschikbare belichting grauwig wordt, ik denk dat ik er bij zulke dingen toch niet aan ga ontkomen om de achtergrond extra te belichten, en dus iets van lampen te gebruiken? Of zijn er toch nog andere opties ook?
Omdat de achtergrond me erg stoorde heb ik geprobeerd die te bewerken met Gaussiaans vervagen, maar daar worden de randen (tussen wel en niet vervaagd) dan weer erg lelijk van vind ik. Deels ligt dat duidelijk aan dat ik niet goed/precies genoeg heb geselcteerd (vind ik erg lastig nog om dat helemaal netjes te doen!), maar ook waar de selectie opzich wel ok is vind ik de randen storend. Nou is het natuurlijk sowieso altijd beter de foto meteen al goed te hebben, ook qua achtergrond, dus dat ga ik de volgende keer ook proberen en tips daarvoor zijn meer dan welkom. Maar ben ook wel benieuwd of er tips zijn dit nabewerken/vervagen handiger te doen, voor als je wel een keer een storende achtergrond hebt.
Qua bewerking heb ik verder niet veel bijzonders gedaan, gewoon levels, USM na verkleinen, en heb wel de ogen ietsjes lichter gemaakt. Huid heb ik verder niets aan gedaan, hou meer van foto's zoals iemand echt is dan van foto's waarin de huid "mooi" glad is gemaakt, dan wordt het gauw zo kunstmatig vind ik.

(PS het witte vlekje bij rechter -op de foto linker- mondhoek is geen raar selectiefoutje maar plekje depigmentatie, zou het kunnen wegshoppen, weet ik, maar is gewoon deel van mijn gezicht, dus heb het zo gelaten.)

Ik ga het denk ik binnenkort nog eens proberen, dan sowieso in een andere kamer, zodat ik meer afstand kan nemen van de achtergrond en die dus minder storend wordt, en ik ook meer opties heb dan alleen van vrij dichtbij foto's maken.

Alle tips om een volgende keer tot een beter resultaat te komen zijn heel erg welkom! Alvast bedankt voor de kritische blik!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op staartjager, in totaal 8 keer gewijzigd.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

Bas, volgens mij is het niet uitgeknipt.. het is geblurred volgens mij .. (als ik dat zo goed zeg..)

ik vind het ook niet zo mooi gedaan, ik zou wat meer aandacht besteden aan de nabewerking.. ;)

wat ik me vrij snel afvroeg, hoezo de handdoek?
en bij de laatste heb je een "ik-probeer-boos-te-kijken-omdat-iemand-irritant-is-maar-vind-het-wel-grappig" gezicht.. snapje? haha

de belichting, is da gewoon daglicht? of heb je ook ingeflitst/reflectie scherm gebruikt?
overal mooi egaal.. maar de laatste vind ik rechts wat te fel..

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Huh, is er nu een reactie tussenuit? *ziet geen Bas?*

Achtergrond is geburred inderdaad, en ben het helemaal met je eens dat dat niet mooi gedaan is, had ik er ook al bij gezet. Het is uberhaupt de eerste keer dat ik zoiets probeer (achtergrond selectief blurren), en vind het nog erg lastig dat mooi voor elkaar te krijgen, vooral met alle eigenwijze pluizige stukjes haar. Hoe kun je zoiets handig doen? Of is het gewoon echt een kwestie van een uur lang aan 1 foto prutsen? Zal het nog een keertje proberen bij een van de foto's, kijken hoe ver ik kom. Maar uiteindelijk heb ik toch liever dat ik het gewoon goed op de foto kan zetten in plaats van dat ik elke foto op die manier moet behandelen en ze er uiteindelijk toch altijd wat bewerkt uit zullen zien denk ik.

De belichting is alleen daglicht, vanuit raam rechts op de foto, geen invulflits of reflectiescherm. Foto's zijn wel in een vrij lichte kamer genomen (lichtgekleurde wanden), dus die zullen denk ik sowieso ook wel wat als reflectiescherm werken. Laatste is inderdaad wat te fel geworden nu je het zegt, zal ik beter op letten.

Hehe, en ik snap wat je bedoelt met uitdrukking van de laatste! Ben uberhaupt niet zo goed in bozig kijken- ben eigenlijk nooit boos... :P Zal er op letten!
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

He Miriam in dit topic staat iets over de achtergrond selecteren en ook hoe je het beter belicht krijgt.
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... lit=Poppen

En volgens mij mist er idd een reactie van bas :lol:
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik zou de volgende keer voor een witte muur of iets als achtergrond gaan, of proberen je laken goed te strijken en strak op te hangen?
Moet zeggen dat ik het blurren echt veel afbreuk vind doen aan je foto's, er zijn volgens mij wel mooie tutorials te vinden hoe je dat mooi kan doen... google is your friend.
Weet er zo niet een uit mijn hoofd anders had ik hem wel gespamd voor je sorry.

Foto 2 zou ik vierkant gecropt hebben denk ik, ben je van je haar probleem af en vind dat zelf mooier... nu gaan er bij heel veel mensen allerlei rode lampen flitsen en alarmbellen af wanneer je een hoofd eraf hakt, dus het is ene kwestie van smaak vermoed ik :)
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

@Aeroswift: dank je wel! Heb het opnieuw geprobeerd met een van de foto's, hier het resultaat (heb hem ook wat minder sterk vervaagd, dus nog wel rimpels te zien, maar de selectie ziet er wel minder beroerd uit naar mijn idee):

Afbeelding

Zoals ik al schreef, ik ga het morgen sowieso opnieuw proberen, even een beter wit laken zoeken (deze stof was niet strijkbaar) en een andere kamer uitkiezen zodat ik meer afstand kan nemen tot de achtergrond. Onze muren zijn allemaal een beetje offwhite, en hebben lichte structuur, dus ik ben bang dat dat niet ideaal is (en de muren in de kamer die ik nu had gebruikt zijn zandgeel, was helemaal niet de bedoeling). Maar misschien dat dat ook wel an werken als ik een stuk verder van de muur af sta?
Ik ben het dus helemaal met jullie eens dat de vervaging flink afbreuk doet/deed aan de foto's, en wil het sowieso zo gaan proberen dat ik niet die nabewerking hoef te doen. Heb ze toch geplaatst omdat ik hoopte op wat tips, zowel om die nabewerking beter te kunnen doen, als voor de foto's zelf, hoe ik het beter kan aanpakken, maar ook of de andere punten zo wel ok zijn, belichting, kleur, scherpte, etc.
Op de manier die in het topic staat beschreven waar Aeroswift naar verwijst wordt het nabewerken al een stuk beter! Nu nog verder oefenen om de achtergrond sowieso beter te krijgen en niet na te bewerken. Ik heb op dit moment geen extra flitsers of lampen ofzo, die staan wel op mijn verlanglijstje, maar ja, dat lijstje is nogal lang en mijn geld ook niet oneindig. Dus voorlopig moet ik het even doen met natuurlijke belichting en evt invulflits vanaf de camera, dus de uitdaging is hoe daarmee een zo goed mogelijk resultaat te bereiken. Als iemand daar nog meer tipc voor heeft hou ik me natuurlijk aanbevolen!
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

staartjager schreefCOLONHuh, is er nu een reactie tussenuit? *ziet geen Bas?*
Ik had idd gereageerd zonder de tekst te lezen. Mijn reactie betrof het uitknippen van het hoofd om zodoende de achtergrond te blurren. En dan natuurlijk dat dit mi niet netjes was gebeurt.
Aangezien de begeleidende tekst hier al op inhaakt en daardoor mijn reactie niet ondersteunend was, besloot ik dat mijn reactie niets toevoegde. Daarom heb ik hem weggehaald.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Haha, thanks, dan snap ik hem weer! Heb inderdaad zitten klungelen, stom. Ik doe normaal heel weinig aan fotobewerking, alleen gewoon de standaard nabewerking (levels, curves, witbalans, rechttrekken, USM, zulke dingen), maar dit had ik nog nooit voorhanden gehad. En enige manier die ik kende was met de hand/toverstaf een selectie te maken, wat hiermee dus bepaald niet tot een bevredigend resultaat leidde. Ben blij dat ik het ondanks m'n gene toch gepost heb, want dankzij de tips hier lukt het inmiddels al een stuk beter dus!
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Heeft je camera een defecte pixel, of heb je zo'n fel oplichtend plekje in je hals? Te zien op foto 1, 2 en de laatst gemaakte. Dat plekje zou ik wel proberen weg te halen op de foto.
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Die viel me ook al op inderdaad! Heb 'm nooit eerder gezien, maar ik heb geen fel oplichtend plekje in mijn hals... Ben bang het eerste dus... :(

Ga hem in de foto's even wegshoppen inderdaad. Is zeker niks aan te doen he? Camera is ook alweer bijna 6 jaar oud...

Ondertussen wel lekker aan het oefenen met achtergrond selecteren en bewerken zoals in dat topic wordt beschreven waar Aeroswift naar verwijst, begin er langzaamaan wat handiger in te worden. Haha, beetje suf ook, had het idd makkelijk kunnen vinden op google, maar het is gewoon niet bij eens me opgekomen om hiernaar te googlen omdat ik echt dacht dat handmatig/met toverstaf alles selecteren de enige manier was om zoiets voor elkaar te krijgen, had dan ook altijd erg voor bewondering voor die mensen die dat mooi voor elkaar kregen...! :oops: :lol: Nou ja, weer wat geleerd!
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Refine edge, in ps werkt redelijk goed, al was de basis niet zo schitterend, hier een proefje: ( 3 minuutjes werk )

Kan verwijderd worden indien de TS er om vraagt...

Modbreak Rocker: Heb de foto verwijderd.. Het is niet kan verwijderd worden indien TS daarom vraagt, maar juist: ik kan wel een foto plaatsen indien TS dat goed vind. Copyright van de foto ligt nog altijd bij de maker, dus ongevraagd foto's gaan zitten bewerken, hoe goed bedoeld ook, is niet de bedoeling.
Zie ook de huisregels die bovenaan vermeld staan: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 3&t=102731" onclick="window.open(this.href);return false;, en dan dus met name dit puntje:
Het is niet toegestaan eigen foto's in andermans topic te plaatsen (tenzij het een [VERZAMELTOPIC] betreft). Tevens is het niet de bedoeling om zonder toestemming (van de fotograaf) foto's van anderen te bewerken en deze in een reactie te tonen. Indien je deze toestemming hebt verkregen, vermeld dit dan bij de geplaatste foto. Dat voorkomt onduidelijkheid.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Nee hoor, niet weghalen! Ben blij met alles waar ik weer van kan leren, en vind het echt superfijn dat jullie zo meedenken!
edit: Oh, ik zie net dat de foto door moderator is weggehaald. Wat mij betreft dus juist wel gewoon toestemming om zulke dingen te laten zien, daar leer ik weer van, dus ben ik juist blij mee.

Ik heb even gezocht, want ik heb zelf thuis helaas geen Photoshop (op mijn werk wel, maar daar wordt het dan weer minder op prijs gesteld als ik ga hobbyen met Photoshop ipv mijn werk te doen.. ;) ), en alleen Paint shop pro. Geloof dat ik wel de vergelijkbare functie heb gevonden, (onder de "lasso" van vrije selectie en dan in drop dorm menutje intelligente randselectie kiezen ipv vrije hand) en dat werkt bij sommige stukken wel mooi, als er veel contrast is bij de rand die je selecteert, maar bij andere stukken heel "hakkelig", en met het haar werkt het helemaal niet echt. Nou geloof ik dat refine edge van Photoshop ook veel uitgebreider is, als ik zo zie hoe dat werkt en hoe je dat inderdaad verder kan verfijnen, en dat lukt me hierbij niet. Ga het op mijn werk eens proberen in een verloren uurtje, maar voorlopig zal ik het denk ik even moeten doen met hoe ik het in paint shop pro kan krijgen. Daar lijkt methode met alfachennels het beste te werken, en dat gecombineerd met die intelligente randselectie voor de scherpere randen.

Vraagje, je hebt in deze voorbeeldfoto ook nog meer aanpassingen gedaan toch? Zo te zien in ieder geval huid geeffend. En iets met de ogen? Want die ljiken er opeens veel meer uit te springen, of komt dat puur doordat de huid glad is getrokken? Mag ik vragen wat je hier verder nog hebt gedaan?

Qua huid denk ik dat ik voor een tussenweg ga, ik wil die niet te sterk effenen (ben geen fotomodel en heb ook zeker geen modellenhuid, dus ik ga ook niet doen alsof dat wel zo is... ;) ), maar een beetje en wat van de grofkorreligheid in de donkere delen van de huid weghalen maakt het wel mooier inderdaad.

Ik ga nog even verder puzzelen, dan post ik zo wel een tussenstand. Heel erg bedankt voor al jullie gewelige hulp tot nu toe, wordt heel erg op prijs gesteld! *wordt vervolgd*

EDIT 11.28 u
Laatste tussenstand:

Afbeelding

Zit al wel verbetering in toch? :oops:
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Aan Rocker: sorry, had die regel over het hoofd gezien. Mijn excuses.
Was goed bedoeld.

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Hey hij gaat al een stuk beter zo he!!
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Plus 1.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

CrisM schreefCOLONAan Rocker: sorry, had die regel over het hoofd gezien. Mijn excuses.
Was goed bedoeld.

C'
Dat weet en snap ik ;) Ben ook niet boos hoor :mrgreen:
De een kan het nu eenmaal wat makkelijker hebben dan de ander... TS heeft er gelukkig geen moeite mee zoals blijkt, dus je kan hem nu weer gerust plaatsen. Maar ik ken ook gevallen waarin dit soort acties juist een hele boze TS veroorzaakten.. ;)
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Jeetje, doen mensen daar zo moeilijk over dan? :? Was er alleen maar blij mee eigenlijk.

En het shoppen lukt al een stuk beter inderdaad he? Was er ook wel blij mee. Zal zeker nog niet optimaal zijn, maar met gewoon blijven oefenen met ik wel een eind komen denk ik.

Vanmiddag heb ik ook een nieuwe poging gedaan om de foto's al bij het maken beter te hebben zodat ze minder nabewerking nodig hebben. Was nog een heel gepuzzel, kamer die ik gisteren had is ideaal qua licht en vrij klein waardoor de muren als soort reflector werken. Woonkamer geprobeerd, die heeft wel witte (offwhite, maar goed) muren, maar is veel groter waardoor het verschil in lichtsterkte ook heel groot werd, dus ene helft van het gezicht veel meer in de schaduw. Vond ik geen succes. Slaapkamer is dan weer minder licht omdat die op het noorden is. Maar goed, uiteindelijk werkte die toch nog het beste. Daar dus een nieuwe serie foto's gemaakt, en ook met en zonder invulflits geprobeerd. Helaas in de verkeerde volgorde, was begonnen met invulflits, maar daarna was het alweer minder licht, en dat ging een beetje ten koste van het resultaat bij de foto's zonder invulflits. Had ik beter andersom kunnen doen dus. Maar goed, andere dag nog een keertje zonder proberen.

Hier de resultaten van vanmiddag:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Achtergrond ging nu een heel stuk beter, ik kan meer afstand nemen, en daarmee vielen de oneffenheden van de muur eigenlijk helemaal weg en heb ik dus niet hoeven vervagen. Ik zat wel nog met het probleem dat de muur vrij grauw werd doordat ik dus geen lampen o.i.d. daarop had staan. Dus ik heb wel de achtergrond wat opgelicht.

Tips en commentaren weer heel erg welkom. Zowel wat betreft de foto's zelf als over de nabewerking. Alvast bedankt!
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Altijd leuk, als je deze vooruitgang zie ;-)

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Foto's zijn al een stuk beter.
Op foto 2 zie ik een schaduw op de muur of door de bewerking? En een bolletje rechts van jouw rechterschouder ( links voor de kijker )
Van de laatste 2 foto's is het jammer dat je handen een schaduw over je hals gooien waardoor deze nu grijzig ziet.
Maar je gaat de goede kant op, ook met de bewerkingen van de foto's heb ik gezien 8)
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ik vind het inderdaad een heeeuuul stuk beter :mrgreen:
goed bezig!
je geeft zelf al de verbeterpunten wat ik had bedacht.. haha ;)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar