The Hall....

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Nog een foto afkomstig van het historisch gebouw dat ik afgelopen weekend bezocht, helaas past deze niet in de Z/W serie die ik heb geplaatst vandaar een apart topic, desalniettemin hoop ik dat jullie de foto kunnen waarderen.

The Hall:
Afbeelding

UPDATE:
Afbeelding

Tips en reacties zijn welkom.

Grtz,

Fred
Laatst gewijzigd door 1 op Fred316, in totaal 28 keer gewijzigd.
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

geweldige gangetje vond ik het..!
rechts het vervallen beeld en links is het nog mooi intakt
jammer dat je het "mooie vervallen gedeelte" niet heb opgelicht dat zou het beeld meer laten spreken naar mijn idee..

gr Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reactie ;)

In dit geval heb ik voor licht en schaduw spel gekozen in de foto....natuurlijk heb ik ook foto's die anders belicht zijn en waarop het vervallend gedeelte (gebladerde verf/kalk) uitgelicht is en een grotere rol heeft in de foto.
Echter die heb ik niet gepost ;)

Grtz,

Fred
Laatst gewijzigd door 1 op Fred316, in totaal 28 keer gewijzigd.
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
knrd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2012 10:54
WoonplaatsCOLON 073

Nette foto! Mooi gevonden!
Erg apart dat het links strak is en rechts vervallen.. :)

Heb het idee dat hij een klein beetje schuin staat of is dit bedrog?
"The details are not the details. They make the design."
- Charles Eames
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Hij staat inderdaad een beetje scheef, maar dat valt zo op te lossen. De belichting niet, maar die is dan ook prima hier. Mooie controle over lichte/donkere delen. Ik zou persoonlijk misschien iets van de boven kant halen, ik denk dat hij dan sterker wordt.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

knrd en Apist0 bedankt voor jullie reacties ;)

Ik zal ff een aangepaste foto posten in de 1ste posting, deze heb ik 0.3 graad naar links gedraaid en een andere uitsnede gemaakt (bovenkant een stuk eraf).

Grtz,

Fred
www.fred-clerx.com
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Toch lijkt hij toch nog ietsjes scheef te staan.
Kijk naar de horizontale en verticale lijnen in het midden van de foto, en vergelijk die met de rasters die bijv. Lightroom over je foto zet. Jou raam staat mooi in het midden, en als ik de verticale scheidslijn tussen die ramen doortrek dan lijkt het op het oog niet recht te zijn...Maar het is bijna 5 uur, misschien dat het daaraan ligt :)

Om de illusie van meer hoogte te krijgen, zou je hem nog iets lager, iets boven de lamp, kunnen afsnijden. Dan lijkt het 'door te lopen' (alsof er nog iets boven komt), wat nog meer hoogte suggereert. Afsnijden met een zwart vlak kadert je onderwerp en laat dus niets aan de verbeelding over. Maar misschien is aan de andere kant het donkere kader hier wel een manier om aandacht naar het lichte raam toe te trekken....Interessante plaat :)
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

de update is echt een verbetering.
het licht valt mooi en het contrast tussen rechts en links is mooi in beeld gebracht.
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar