problemen met canon EOS Rebel T21 Sylmar.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
sylmar
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2010 02:54

Wie o wie, wil/kan mij helpen, ik heb een canon EOS Rebel T21, maar de foto's zijn niet scherp, ( erg wazig) zelfs niet in de P stand of in de automaat. Handmatig kan ik ook niet scherp stellen.De foto's zijn zelf op een statief wazig. Het foto-toestel heb ik gekregen vd kids die het in de USA hebben gekocht. Wij gaan eind maart naar onze dochter in Australiƫ, en ik wil daar graag scherpe en mooie foto's maken. Mijn vraag is: of er iemand wil kijken of de camera schade heeft, of dat het aan mij ligt! Ben bij een fotozaak geweest maar een jong meisje wist niets van Canon toestellen. Ik woon op de Utrechtse Heuvelrug! Is er iemand die mij wil helpen of goede tips wil geven waar ik terecht kan.

vriendelijke dank ,
Sylmar.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Voorbeeldfoto's zouden kunnen helpen.
Ook eens met een andere lens geprobeerd?
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

De T2i is de Amerikaanse versie van de Canon EOS 550D. Als de camera kapot is, dan kan het zo zijn dat Canon Nederland er niets mee te maken wil hebben, maar zeker weten doe ik dat niet.

Deed de camera het eerder wel goed?
Kun je misschien wat foto's plaatsen? Dan kunnen we misschien advies geven.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
sylmar
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2010 02:54

delete
niet bewerkte foto's nog in Raw.

delete


delete
Laatst gewijzigd door 1 op sylmar, in totaal 24 keer gewijzigd.
Anoniem 3

Eerlijk gezegd vind ik er niet veel mis mee.
Sommige foto's wat oppeppen vwb kleur en contrast.
Daarna nog wat verscherpen.

Ik zie dat je picasa gebruikt. Niks mis mee. Al die functies zitten in de nieuwste versie.
Beter is misschien DPP van Canon te gebruiken. Als het goed is zat die bij je camera, anders kun je het programma klik hier downloaden.

Succes ermee!
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ah, nog een Leersummer! ;)
Welke objectieven heb je gebruikt bij deze foto's?
het je stiekem je style op portret staan?
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
sylmar
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2010 02:54

Nee, ik heb mijn camera beeldstijl op neutraal staan, en ik fotografeer bijna altijd met instellingen av F 8 of F 11. ik bewerk ze met de raw programma die bij mijn camera is geleverd.
Maar wanneer ik de foto op 100% vergroot zijn ze meestal wazig.
Vind ze niet super helder. Terwijl dat vroeger toch echt wel was. Ik weet niet of het nu aan mij ligt of aan de camera.
Als je naar de foto's kijk van de Tombe van Nellesteijn , die zijn niet super scherp. Ik zou willen weten ligt het nu aan mij?
groetjes Sylmar
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Hoe bedoel je vroeger? Met een oudere camera met minder megapixels?
757D + 8-400 mm
sylmar
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2010 02:54

Nee, met deze zelfde camera! toen waren de foto's heldere kleuren en scherpe foto's.

Ik wilde weten of jullie de foto's ook wazig vinden!

Zou ik de verkeerde instellingen opeens nemen, maar dan zou ik niet weten welke verkeerde!
sylmar
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2010 02:54

Zie een stukje terug op dit forum, mijn foto's heb ik op Picasa web gezet, zodat jullie ze kunnen beoordelen.

Ben benieuwd naar jullie bevindingen, zijn ze echt niet scherp dan moet ik mijn camera na laten kijken!
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Hallo Sylmar,
ik heb naar enkele picasawebfoto's gekeken, het laden ervan ging niet zo snel. Qua formaatreductie staan dit soort websites niet gunstig bekend, wellicht is het voorbeeld beter wanneer je het op dit forum plaatst, of een link naar de eigen raw/jpg geeft.

Over enkele foto's ligt een waas, het lijkt mij op een flare. De zon stond vanaf de zijkant, zat er een zonnekap op de lens ?

Ik heb een paar foto's gezien die overal -veraf of dichtbij- onscherp waren. Een mogelijkheid is diffractie. Wanneer je op f/11 en dichter schiet dan treedt diffractie op, de oorzaak is dan de sensor van jouw toestel. Er is niets mis mee, maar door de hogere "pixel"bezetting en daardoor kleinere diameter van die lichtopnemers zal diffractie eerder optreden. Er staat een tabel op ik dacht the digital picture, die voor vele cam's het kleinste diafragma aangeeft waarbij diffractie nog niet optreedt.
sylmar
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2010 02:54

Aan zo'n antwoord heb ik wat! Dank je wel! Ik zal gaan kijken wat je bedoeld. wat ik weet niets van diffractie! Ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Ik zal kijken of ik er wat wijzer gaat worden op de site The digital pictures.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Op deze pagina een review van de 550D met daarbij de DLA-lijst. Vanaf f/6.8 begint het zichtbaar te worden bij de 550D.
http://www.the-digital-picture.com/Revi ... eview.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet!
Dward
sylmar
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2010 02:54

Dank je wel vooral jullie antwoorden, ik ga er mee aan de slag!
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

LENS DIFFRACTION & PHOTOGRAPHY
http://www.cambridgeincolour.com/tutori ... graphy.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar