Lumpini Boxing Stadium

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fr3ddy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2010 15:55

Begin december was ik in Bangkok alwaar ik een bezoek heb gebracht aan het Lumpini Boxing Stadium.

Het Lumpini Boxing Stadium in Bangkok is dé locatie waar jonge talentvolle muay thai boksers zichzelf in de picture kunnen zetten.
Deze jongens leven voor de sport, trainen zes dagen in de week 2x per dag, wonen vaak in het muay thai kamp waar ze trainen en nemen ook de naam van dit kamp aan als achternaam. Het geld dat ze met de muay thai gevechten verdienen gebruiken ze veelal om hun familie te ondersteunen.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding
5D + gLas
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Is weer eens een heel ander soort reportage om te zien, bijzonder!

Over de foto's.. over het algemeen geven ze een leuke impressie van het gebeuren daar, maar ik vind ze veelal iets te ruim. Neem bijvoorbeeld foto 2. Ik zou veel meer op die jongen inzoomen, hij is het onderwerp, en je wilt die emoties en gedachten die door hem heengaan vangen. De lege ruimte links en het groepje mannen rechts leiden daarvan alleen maar af.
En zo heb ik dat bij veel meer foto's van deze serie, eigenlijk (bijna) allemaal wel. Volgens mij wordt de serie veel krachtiger als je meer cropt
Gebruikers-avatar
Fr3ddy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2010 15:55

Bedankt voor je reactie Rocker! :)

Hou wel in gedachten dat dit geen portretwerk is maar meer docu. Vandaar de variatie per foto in cameravoering en aanwezigheid van beeldelementen. Misschien had ik dit in een ander subforum moeten plaatsen?
5D + gLas
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Leuke impressie van het walhalla van de thai-box sport.
Ik ben het wel een beetje eens met rocker, al weet ik hoe hectisch het er aan toe gaat.
Toch zou je datgeen waar het om gaat wat meer zien te isoleren. En wellicht wat closer in beeld brengen, juist de gezichten van die vechters zijn geweldig.
Waar je dat wel redelijk gedaan hebt, zijn imo gelijk de besten. 2, 6, 8, 10 en 11
Ik vind 7 en 12 de minste uit de serie.
En ik had ipv de kleedkamer beelden nog wel wat vecht foto,s willen zien. Aan foto 9 te zien kon je goed je draai vinden met het licht vs sluitertijd. De aktie staat er scherp op en de foto is absoluut niet te donker he.
Al met al leuke serie hoor.

Lees net nog je reactie op rocker. Maar portret hoeft niet, dicht op de emoties wel.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
Fr3ddy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2010 15:55

Ook bedankt SvdL! :)
Ik waardeer de reacties op de foto's zeer.

Ik heb deze serie een tijdje terug ook op dpz gepost en vind het wel grappig hoe op dit forum compleet anders naar foto's wordt gekeken dan op een ander fora. Dat is wel grappig en leerzaam tegelijk, want je krijgt compleet andere feedback en daar kan je alleen maar van groeien..

Ik wil mijn werk niet teveel gaan verdedigen maar ik ben het niet helemaal eens met jullie :)
Juist met de onderwerpen en overige betekenisdragende beeldelementen wil ik het verhaal vertellen. Met alleen maar close-ups lukt dat niet. Foto 7 is voor mij essentieel in deze serie.. opent het gevecht, het eerste standpunt vanwaar de vechter de plek ziet waar het gevecht gaat plaatsvinden en de gang die moet maken naar de ring. Foto 12 kan daarin ook niet ontbreken.
5D + gLas
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Aha het zijn twee vechters die je gevolgd hebt, die samenhang had ik er niet in gezien. Dacht in eerste instantie dat ze willekeurig geschoten waren eerlijk gezegd.
Mooi verhaal, blijft natuurlijk zo dat de emotie foto,s imo het sterkst zijn, maar niet elke bladzijde van een boek kan even spannend zijn. Zo is het met een registratie ook. ;)
Ik vind 10 echt gaaf, dat momentje in de hoek, het zweet/water wat rondvliegt.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Fr3ddy schreefCOLON Ik heb deze serie een tijdje terug ook op dpz gepost en vind het wel grappig hoe op dit forum compleet anders naar foto's wordt gekeken dan op een ander fora. Dat is wel grappig en leerzaam tegelijk, want je krijgt compleet andere feedback en daar kan je alleen maar van groeien..
Ik weet niet of dit zozeer forumafhankelijk is... ik had op DPZ dezelfde reactie gegeven namelijk. Wel is het zo dat de reactie van je voorgangers jouw reactie kan beinvloeden, en in die zin zal je inderdaad per forum ook wel weer verschillen zien.
Fr3ddy schreefCOLON Foto 7 is voor mij essentieel in deze serie.. opent het gevecht, het eerste standpunt vanwaar de vechter de plek ziet waar het gevecht gaat plaatsvinden en de gang die moet maken naar de ring. Foto 12 kan daarin ook niet ontbreken.
Die verhaallijn had ik er ook nog niet in herkend... zie ook nu pas dat er 1 van die twee steeds terugkomt op de foto ;) En dat ook eigenlijk pas na de opmerking van Stefan weer... (vandaar ook mijn opmerking dat een reactie van een voorganger mijn beeld weer kan beinvloeden). Qua reportage is er daarom nog wel wat te verbeteren denk ik, want ik vind dat daarin de foto's voor zich moeten spreken.. en kennelijk is dat hier toch niet helemaal het geval, gezien de verschillende interpretaties die er ontstaan.
Maar met dit in het achterhoofd kijk ik wel anders naar je serie nu, en snap ik ook 7 beter, al vind ik hem dan nog steeds zeer ruim genomen.

Anyway.. ik vind het nog steeds een mooie reportage, een mooi kijkje in een wereld die je normaal nooit ziet.
Gebruikers-avatar
Fr3ddy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2010 15:55

Ik vind het sowieso fijn dat jullie de tijd nemen om inhoudelijk en kritisch te reageren, heerlijk. Daar heb je zoveel meer aan dan 'oe, ahh' reacties :)

Ik neem jullie opmerkingen ook zeker mee bij een volgende keer dat ik zoiets probeer te doen!
5D + gLas
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar