Kaartleesproblemen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
ericmeuffels
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2013 12:09

Camera EOS 5D MIII, kaart Sandisk Ultra 8 gb 30 mb/s
Het probleem: Op de camera zie ik de 150 foto's die ik als laatste gemaakt heb. Alles in orde dus. Stop ik de kaart in mijn reader (op een iMac 24), dan start Aperture (fotoprogramma) en laat 532 foto's zien van een vorige sessie. De 150 nieuwe foto's zijn onzichtbaar. Ditzelfde gebeurt ook op mijn MacBook Pro, dus niet computergerelateerd. Kijk ik op de mac naar het kaartje buiten Aperture om (als "harde schijf" dus) dan zie ik de normale structuur (DCIM enz. ) maar ook hier niet de juiste foto's.
Als ik de camera rechtstreeks op de mac aansluit zie ik ALLE foto's, dus ook de nieuwe die ik zoek. Maar ook dus de 532 oude die weg zouden moeten zijn want geformatteerd IN de camera.
Ik heb het probleem dus kunnen omzeilen maar vind het een beetje eng dat dit gebeurt.
Zou het een verkeerde "verwijzing" naar de foto's kunnen zijn en hoe zou dat ontstaan kunnen zijn? Voor de goede orde: Nooit eerder meegemaakt, geen magische/stomme handelingen uitgevoerd als camera openen/uitzetten tijdens het schrijven enz.
Wie o wie weet hier iets zinnigs over te zeggen?
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Mischien een overbodige opmerking.
Maar de 5D MIII heeft toch twee kaartsloten? Staat wel de goede kaart geselecteerd?
Ruud.
Anoniem 3

Dag Eric,
Welkom hier op het forum.

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wilde gewoon even hernieuwd kennismaken.
Groet,
Gabriël
frankb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2005 06:20
WoonplaatsCOLON Elburg

RuBo schreefCOLONMischien een overbodige opmerking.
Maar de 5D MIII heeft toch twee kaartsloten? Staat wel de goede kaart geselecteerd?
Dat is goede, er kan een SD en een CF kaart in de MKIII in de imac kan alleen de SD, voor de CF heb je een adapter nodig.
Staan de nieuwe foto's niet toevallig op de CF en de rest op de SD.

Zou een heel logische verklaring kunnen zijn.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik ben wel heel benieuwd naar de oorzaak.. tot nu toe klinkt de dubbele cardslot als de meeste plausibele, want elke probleemomschrijving die je geeft zou daarmee te verklaren zijn, inclusief het formatteren (enkel het ene kaartje geformatteerd, en die andere 532 foto's staan dan op het andere kaartje)
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Als ik foto's - via finder - versleep naar een map op de mac zijn ze in Lightroom pas zichtbaar als ik de map opnieuw laat synchroniseren.
Misschien moet je het kaartje - na inlezen - synchroniseren met Aperture?
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
ericmeuffels
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2013 12:09

Het schaamrood staat me op de kaken ........... TWEE kaartjes ..... inderdaad ..... Ik kwam er na veel gepuzzel achter dat de bewuste foto's idd op het SD kaartje stonden en op de CF stonden de 532 andere (en niet geformatteerd dus). Het enige excuus dat ik verzinnen kan dat ik op m'n 5D en 50D maar 1 slot heb. Is effe wennen dus op de Mark III.
Hoe de camera nu op het SD kaartje is gekomen, geen idee. Niet bewust gedaan dus door mij.

Bedankt dus allemaal voor het meedenken.

Iets anders nog. Kreeg een "berisping" :-) omdat ik ondanks meerdere antwoorden (nog) niet gereageerd had. Ik kreeg vanavond (maandagavond) pas een eerste teken van dit forum, vandaar. Ik had toch van elk antwoord bericht moeten krijgen of niet?
Anoniem 3

De berichtgeving via email komt wat... nou ja wat heet wat .. later dan de reacties op het forum en je krijgt alleen reacties als die per PB verstuurd zijn.
De reacties op het forum worden niet per email gemeld.
Was wel goed bedoeld, maar dat was al wel duidelijk. :wink:

Ik ben blij dat je probleem is opgelost... en daar ging het tenslotte om.
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Je kunt je ook abonneren op een topic (op "Abonneer op dit onderwerp" linksboven klikken of "Breng mij op de hoogte van nieuwe reacties" aanvinken als je een reactie plaatst).
Je krijgt dan van iedere 1e reactie die geplaatst is nadat je 't topic hebt bekeken een email.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar