Symmetries Gemeentehuis..

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

hallowa!

afgelopen zondag nog eventjes weg geweest naar het buitenland voor wat fotootjes te trekken..
Een locatie wat ik al lange tijd wilde doen! "The Courthouse" ook wel "city hall" of "the monument" genoemd in het urbexwereldje..
de auto geparkeerd wat het mogelijk was, komen aan bij de locatie.. stonden er allemaal hijskranen en afgebroken stuken muur..!! :|
ik denk, no way!! kan niet zijn dat ik te laat ben! :(
wij nog wat verder gelopen.. stond het gebouw erg gelukkig wel nog waar we moesten zijn.. de ingang waar m'n team vorige keer binnen was gekomen was afgesloten (voor hun dus een revisit) nog even goed gekeken en ja hoor! nog een ingang te vinden!
per 2 zijn we naar binnen geklommen anders stonden we met z'n 3en steeds bij de ingang te wachten en valt ook een beetje op natuurlijk.. toen ik aan de beurt was keek ik nog net even opzij voordat ik het hek passeerde, rijd er NET op dat moment een politie busje langs.. [censored]! ik alsnog als een malle erdoorheen geklommen want het busje was alweer achter de muren..
nog 1 iemand.. en we waren binnen! :D

ik kom binnen en het zag echt totaal anders uit dan we ik had verwacht..
veel kleiner als op de foto's.. maar toch was het echt immens!
en ik dacht: eindelijk! meteen fototoestel op statief gezet en schieten maar! ondanks het zo'n grootte ruimte was moest je wel steeds op andere mensen wachten want staan dan in je beeld of wat dan ook.. dus je bent toch wel een tijdje bezig.. ;)

genoeg verhaal..
hier de foto's.. haha! :lol: :p

1#
Afbeelding
City-hall 7 by Michel_n90, on Flickr

2#
Afbeelding
City-hall 6-2 by Michel_n90, on Flickr

3#
Afbeelding
City-hall 4 by Michel_n90, on Flickr

gr. Michel

[Edit]
P.s. ik weet dat het verschillende bewerkingen zijn.. (met name 2 anders) dit kreeg ik helaas niet mooi hetzelfde.. excuses hiervoor..
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Beste Michel,
Helemaal naar de Cityhall afgereisd, een heel avontuur om binnen te komen.Een hoop moeite, en dan geen enkele reactie.
Vind ze absoluut een feedback waard iig.
Had de beelden al gezien maar geen tijd om rustig te reageren.

Ik vind van de foto,s de belichting een beetje aan de donkere cq rustige kant. Misschien raak je als kijker ook wel gewend aan hoog kleurige hdr belichtingen. Welke vaak gebruikt worden bij foto,s als deze. En daar tegen spiegelen ze dan wat mat af.

Maar ik vind de composities echt wel mooi van alle foto,s! Vraag me alleen af waarom foto 3 scheef is. Want je bent volgens mij best acuraat te werk gegaan qua vanuit welk perspectief je ze hebt gemaakt.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
MxM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2011 14:45
CONTACTCOLON

Mooie toning... ben zelf geen fan van fish-eye lenzen... moet er ook nog eens naartoe...
Gebruikers-avatar
MxM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2011 14:45
CONTACTCOLON

ff de-fishen met RectFish of Panotools... ;)
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

allereerst: bedankt voor jullie reactie! :)

@Stefan,
fijn dat je alsnog de moeite neemt om te reageren, stel ik erg op prijs!
ik was inderdaad al bang dat ze aan de donkere kant waren.. alsnog maar zo geprobeerd omdat omstanders het juist wel mooi vonden zo..
de belichting vond ik voornamelijk lastig in dit gebouw op de een of andere manier.. wat ook maar een beetje donker wat in het echt valt eens zo donker in de foto.. en ook de lichtsterkte.. erg jammer :( ik zal ze binnenkort alsnog herbewerken eens kijken wat eruit komt! ;)
foto 3, scheef ivm standpunt? of valt hij wat naar rechts? als je standpunt ziet dan is dat inderdaad behoorlijk balen!! ik heb dit eigenlijk bijna altijd.. alsof het zo is dat ik als ik daar sta, alle lijnen mooi symmetrisch zijn, en vervolgens als ik thuis kom de camera zich nog gauw paar centimeter heeft verplaatst.. haha :lol:
dankjewel voor je feedback en je compliment! ;)

@Maxim,
thx voor je reactie,
fish-eye moet je inderdaad leuk vinden.. ;)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Luc Reinders
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2011 19:29
WoonplaatsCOLON Waalre
CONTACTCOLON

Cool he, City Hall!

Mooie bewerking!

En ja, lastig he fisheye. Heb je er zelf een of is ie van "Silvercube" ?
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ik heb er inderdaad zelf eentje gekocht ja! ;)
Silvercube (Daan) heeft een andere camera merk.. ;)

gr. Michel

oh ja!
geweldig mooi gebouw!!
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar