Winters weer en dieren

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Ook met de kou gaan we vaak op pad. Vriezend weer, stevige sneeuwbuien het maakt niet uit. We gaan. Alleen worden de foto's maken een stuk moeilijker doordat je niet te lang kunt stilzitten. Al snel kreeg ik last van vingers die het niet meer wilde doen en een koud vrouwtje dat eigenlijk weer verder wilde. Toch is het redelijk gelukt wat te kunnen vast leggen.

1.

35642

Harderwijkerbos te zien gekregen. Dit was er eentje die in het tuintje van een ander bezig was. Op dat moment begon het stevig te sneeuwen en moest ik vooral vertrouwen op de AF. De zoeker was nauwelijks sneeuwvrij te houden. Valt alleen op dat deze foto magentazweem heeft. Orgineel is iets blauwer door de bewolking.

2.

35640

Een rare punt op boomstam deed deze Boomvalk de aandacht trekken. Deze zat aan een klein muisje of een molletje te eten.

3.

35639

Je doet zo voorzichtig mogelijk en steekt er veel tijd in om dieren niet te verstoren. Aantal keren gebeurd dat mensen doodleuk door je veldje heen rennen of wandelen en vervolgens dieren opjagen. Van nood een deugd gemaakt en een panning gedaan van het vluchtend dier.

3.

35638

Een crop van een liggende opname. De sneeuw was sterk uitgebeten en koos er toen voor om er een staande crop van te maken. Lang wachten en hopen op goed licht. Een mooi resultaat.

4.

35637

Standaardveldjes scannen en vanaf paden tussen de bomen door de foto's maken. Diverse keren tintelende vingers gehad door het lange wachten. Deze kijkt onze richting aan maar bleef rustig staan.

5.

35636

Viel op dat de camouflage goed werkte.

Het blijft wel erg moeilijk om een mooie scherpe opnames te maken van dieren. Nu met deze koude periode komt daar ook goed warm blijven bij. Een hele uitdaging.

groet,

Frans
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Voor mij een geslaagde serie. Pracht platen onder lastige omstandigheden.
Complimenten.
2 en 4 zijn mijn favorieten, bij 4 had ik ietsje minder voorgrond gedaan, is wat afleidend.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Een mooie afwisselende serie. Mooi zoals het licht bij nr 4 valt. Er hoeft voor mij niets af.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
kaje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 212
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008 13:52
WoonplaatsCOLON Heemstede
CONTACTCOLON

Hele mooie serie :)

Groet,
Klaas
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar