Vertraging draadloos flitsen met meerdere 580EX II

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Motorbart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2013 19:33
WoonplaatsCOLON Heemskerk

Ik heb 3 flitsers type 580 EX II die prima samenwerken als master en slave als ik de master op de camera (7D) heb zitten.
Als ik de master ook draadloos wil (en ja, dat wil ik) dan gaat het mis. Ik heb de Calumet radio transmitter & receiver set die de master wel gewoon direct aanstuurt, maar de slaves volgen pas een halve seconde later.
Moet ik nu nog 2 ontvangers erbij halen voor m'n slaves of doe ik iets verkeerd?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

En als je je 7D als master laat opereren, heb je het dan ook?
Staan alle flitsers op flitsmeting of op manueel. Als je ze op meting hebt staan, dan moeten ze nog even rekenen nadat ze de trigger hebben gehad.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Motorbart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2013 19:33
WoonplaatsCOLON Heemskerk

Zowel met de master 580EX op de camera en de ingebouwde flitser als master werkt het prima. De triggers geven geen TTL door, dus staan op manual.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

De triggers geven geen TTL door, dat kan kloppen. Maar de flitsers hebben nog wel een modus waarbij ze zelf een meting uitvoeren. Staat ook die uit?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Motorbart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2013 19:33
WoonplaatsCOLON Heemskerk

ETTL uitgezet en nu werkt het wel ..
.. maar moet toch ook met kunnen lijkt me.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

kennelijk niet...
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Motorbart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2013 19:33
WoonplaatsCOLON Heemskerk

Ik kan er in ieder geval mee aan de slag :) .. Misschien een iets meer luxe trigger set in de toekomst
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

E-TTL (II) is een Canon-ding;is mogelijk gepatenteerd en dan niet zomaar toepasbaar door andere merken.

Het is niet altijd feest met third-party oplossingen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Motorbart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2013 19:33
WoonplaatsCOLON Heemskerk

Ik ga dit setje dan gebruiken voor draadloze ontspanner .. dat kan deze dan weer wel
.. en dan maar een echte Canon erbij halen.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Kan me zo even geen voorbeeld bedenken waarom je de master ook draadloos zou willen behalve als de flitsers anders niet in elkaars zichtveld staan.
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om een e-ttl cord te kopen om de master van de camera te halen, zo blijf je nog steeds alle functies behouden(incl hss).
Een andere optie is uiteraard om voor alle flitsers fatsoenlijke triggers met e-ttl en HSS support te kopen zoals bijv. de Pocketwizard of Chinese varianten daarop.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Motorbart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2013 19:33
WoonplaatsCOLON Heemskerk

Thanx!
Ik denk dat ik me prima kan redden met zo'n E-TTL kabel. Redelijk betaalbaar en prima voor studiowerk
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Geldt het alleen bij testen, of ook bij daadwerkelijk fotograferen? Ik weet namelijk dat bij testen tussen Master en Slave de Slave iets later afgaat dan de Master, zodat je kunt zien dat de verbinding werkt. Bij het daadwerkelijk fotograferen flitsen de flitsers vervolgens wel tegelijk.
Gebruikers-avatar
Motorbart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2013 19:33
WoonplaatsCOLON Heemskerk

Ga ik morgen even testen Ytos. Was met een testflits .. en dus kun je wel eens op het juiste spoor zitten. Bedankt voor de tip alvast.
Gebruikers-avatar
mmuetst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2005 09:56
CONTACTCOLON

Wil je toch eens kijken naar TTL radio triggers: Yongnuo heeft de YN622C op de markt gebracht en deze kost voor een set nog geen €100,-
De Pixel king koop je voor €150,- deze heeft als extra t.o.v. de YN622C een USB poort zodat je de firmware kunt upgraden.
Iets duurder is de Rikon Kody €200,- maar deze heeft een LCD scherm. Dit is handig omdat je dan altijd kan zien hoe de flitsers zijn ingesteld zonder dat je het menu van de camera moet raadplegen.
De Phottix Odin is nog een stukje duurder €300,- voor een set, maar dit merk heeft zijn betrouwbaarheid wel bewezen (dit is voor mij de beste TTL trigger op de markt met een LCD scherm).
Op mijn website en blog heb ik van al deze triggers uitvoerige testen geschreven.
Meer Strobist nieuws op metjegelaatopdegevoeligeplaat.blogspot.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar