Selfportrait snow angel rising. [Levitation]

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Mear
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2013 20:25

De eerste keer, daarom eigenlijk op zoek naar kritiek puntjes!

Het is een zelfportret en het was verrekte koud zo met je blote voeten door de sneeuw en in zo'n blote jurk.. (dit was vanmiddag in de sneeuwstorm... maar ik moest en zou deze foto maken)

Schiet maar raak!!

Afbeelding
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Koud!!!! :shock:
Heb je deze helemaal alleen gemaakt? De timing is goed.
Enigste wat ik kan bedenken is dat de linkervleugel op het eind weg valt tegen de lucht, en eventueel de scherpte in het gezicht, had je de lens op manuele focus staan?
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Met je witbalans is ook iets mis, vrees ik.

Groet.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Mear
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2013 20:25

Ja koud was het zeker haha. Ja die valt inderdaad iets weg en hij stond op autofocus, maar hij had erg last met scherpstellen (stond in die verschrikkelijke sneeuwbui, heb veel moeten wegshoppen aan sneeuwvlokken)

Met de witbalans op mijn toestel is niks mis hoor, Levitation is een manier van nabewerking. De foto is dus heel erg nabewerkt :wink:
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Heb op het internet via google even opgezocht wat je met Levitation bedoelde. Je vraagt om kritiekpunten, maar gezien de stijl van fotografie kan ik geen kritiek puntjes bedenken. Het is, denk ik, ook een vrije creative invulling van kunst in de fotografie. Dus allerlei regeltjes, die vaak als hulpmiddel, worden gebruikt kun je hier loslaten. Ik vind de foto zeker geslaagd en laat maar meer foto's zien!!!


Paul.
Wordt vervolgd.
niels81
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2012 20:18

toch goed gelukt, zo'n zelf portret :) Dapper om zo de kou te trotseren.
alleen de paarse gloed over de foto vind ik niet zo mooi
body; 500D, lensjes; kitlens 18-55 + 50mm 1.8, filtser; metz 44 af-1
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

prachtig bedacht en uitgevoerd!!
ook ik vind het paarse in de foto wat minder.. maar dat zal je extra hebben aangezet neem ik aan?
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Als het niet de WB was, smaakt ze me niet.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ook ik vind die enorm paarse zweem niet fraai.
Mear
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2013 20:25

roelie-ulft schreefCOLONHeb op het internet via google even opgezocht wat je met Levitation bedoelde. Je vraagt om kritiekpunten, maar gezien de stijl van fotografie kan ik geen kritiek puntjes bedenken. Het is, denk ik, ook een vrije creative invulling van kunst in de fotografie. Dus allerlei regeltjes, die vaak als hulpmiddel, worden gebruikt kun je hier loslaten. Ik vind de foto zeker geslaagd en laat maar meer foto's zien!!!


Paul.
Klopt inderdaad! Maar ik ben toch zo'n 4 uur bezig geweest met nabewerken, vandaar de vraag naar een kritische blik, als je zo lang naar een scherm zit te turen wil je nog wel eens wat over het hoofd zien haha.
niels81 schreefCOLONtoch goed gelukt, zo'n zelf portret :) Dapper om zo de kou te trotseren.
alleen de paarse gloed over de foto vind ik niet zo mooi
Dank je wel, dat paarsige is denk ik een persoonlijke smaak. De reden dat ik hier voor kies bij dit soort foto's is omdat paars voor mij wat mysterieus uitstraalt.
Billie-90 schreefCOLONprachtig bedacht en uitgevoerd!!
ook ik vind het paarse in de foto wat minder.. maar dat zal je extra hebben aangezet neem ik aan?
Dank je wel! Klopt, dit is op de originele foto niet uiteraard, dit is aangezet in photoshop.
CrisM schreefCOLONAls het niet de WB was, smaakt ze me niet.
Fijn dat je zo lekker onderbouwd commentaar geeft, heb ik wat aan...
eos4all schreefCOLONOok ik vind die enorm paarse zweem niet fraai.
Dat kan en mag, zoals eerder vermeld, zal een persoonlijke smaak zijn :)
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Kennelijk ben je niet op zoek naar onderbouwd commentaar, want "smaak is persoonlijk" :(
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

eos4all schreefCOLONKennelijk ben je niet op zoek naar onderbouwd commentaar, want "smaak is persoonlijk" :(
maar dan kun je je "onderbouwd commentaar" misschien beter onderbouwen :) door uitleggen wat dan wel anders/mooier etc kan zijn.


Paul.
Wordt vervolgd.
Mear
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2013 20:25

eos4all schreefCOLONKennelijk ben je niet op zoek naar onderbouwd commentaar, want "smaak is persoonlijk" :(
Is een zweem over een foto niet een kwestie van smaak dan? Dat heeft niks te maken met het technische aspect van de foto toch? En die zweem, dat is nou eenmaal iets wat je of mooi vindt of niet, dat is niet iets waar ik de volgende keer rekening mee zal houden, omdat het wel mijn smaak is. :)
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Ik heb die foto nog eens bekeken, en ja hoor, nu smaakt ie me wel! ( zucht )
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Mear
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2013 20:25

Jongens serieus, ik zit hier toch op een fotografie forum? Is het zo raar dat als ik mijn foto in een forum plaats wat 'feedback gevraagd' heet dat ik dan ook echt op zoek ben naar een kritisch oog om technisch commentaar te leveren op mijn foto? Ik lees veel 'dit/dat vind ik niet mooi'. Prima, maar hoe zou je het anders doen? Geef me iets waar ik wat aan heb, waar ik van kan leren.

En reageer niet als een geïrriteerd kind alsof ik alleen maar iets positiefs wil horen. Daar leer ik niks van, net als dat ik er niks van leer als ik alleen maar hoor wat iemand niet mooi vindt, want niet eens met iets technisch in de foto te maken heeft.

Dit valt me goed tegen, ik dacht hier bij een profi forum aan te zijn gekomen.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Smaak: niet mijn.
Decor: te druk/onrustig
Bewerking/Belichting: Ik vind weinig structuur terug centraal in dat kleed.

Groeten.

Ps: Ben geen profi :mrgreen:
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Anoniem 3

Billie-90 schreef:
prachtig bedacht en uitgevoerd!!
ook ik vind het paarse in de foto wat minder.. maar dat zal je extra hebben aangezet neem ik aan?

Dank je wel! Klopt, dit is op de originele foto niet uiteraard, dit is aangezet in photoshop.
En dit commentaar vind je kennelijk wel onderbouwd en vol tips.

Nu het mijne:
Over het paarse kan ik kort zijn: jouw keuze.
Scherpte: onvoldoende.
Flares: storend. De volgende keer een zonnekap gebruiken, filter weg of met de zon mee fotograferen.

EDIT
En..als het zo is als mijn onderbuurman aangeeft, had je post in een ander topic moeten staan...
Digital art of zo.

Én (2): dit is geen professioneel fotoforum.
Laatst gewijzigd door 2 op Anoniem 3, in totaal 21 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Ik denk dat zon en flares in PS zijn geboren...
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Gebruik van kleurtonen is idd vaak persoonlijke smaak, maar helaas vaak niet de mijne.
Voegt voor mij zelden iets toe, eerder tegendeel. Maar goed.
Voor jou wel, prima. Maar accepteren dat anderen dat idee niet delen en daar iets negatiefs van vinden hoort ook bij feedback krijgen. Als je daar vervolgens niets mee wilt doen, prima, jouw keuze.
Maar kennelijk valt het niet overal in de smaak. Dus is de kans groot dat je daar vaker comments over krijgt bij een volgende keer.

Voor mij als kijker mist de foto een in ieder geval een goede basis.
Het ontbreekt zoals gezegd aan scherpte. Het ontbreekt ook aan detail in de jurk.
Verder kijk en vlieg je door de pose en positie de foto uit en is er daardoor rechts veel loze ruimte die niets toevoegt, eerder voor afleiding zorgt, zoals het stukje boom dat halverwege de foto bInnenkomt.

Het zweven en de vleugels is netjes gedaan hoor. In de nabewerking kan men mooie dingen doen.
Maar er moet wel een goede basis zijn om het origineel ook mooier te kunnen maken. Nabewerking kan aan een goede foto wat toevoegen. Maar niet van een minder geslaagde foto alsnog een geweldige foto maken.

Dus mijn tip, doe het bij gelegenheid nog eens over. Zorg voor een goede foto als startpunt.
Neem eventueel wat meer afstand van je achtergrond, maakt het wat minder onrustig.
En mocht het weer sneeuwen, zet je AF uit en focus handmatig. Kans dat sneeuwvlokken je gewenste scherptepunt dwarsbomen is redelijk groot.

Met een goed startpunt denk ik dat je nog mooie dingen kunt laten zien met je creaties
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Hallo allemaal,

Juist de onscherpte en de flare en de ruimte rechts in deze foto zijn van toegevoegde waarde! De basis is dus in deze foto goed!
roelie-ulft schreefCOLON Het is ook een vrije creative invulling van kunst in de fotografie. Dus allerlei regeltjes, die vaak als hulpmiddel worden gebruikt kun je hier loslaten. Ik vind de foto zeker geslaagd en laat maar meer foto's zien!!! Paul.
Probeer 'anders' naar deze foto te kijken. V.b. de onscherpte van "de Engel" maakt de foto voor mij geloofwaardig. Als je kijkt naar de positie van de engel, is rechts de de ruimte waar de engel naar toe zweeft, ook al kijkt de engel de andere kant op. Om afscheid te nemen.

Paul.
Wordt vervolgd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar