Boeddha

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Filip b
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2011 12:35

Vorige vakantie een dagje naar het Tibetaans Boeddhistisch centrum in Huy geweest.
Daar heb ik onder andere deze foto gemaakt.
Ik heb hem omgezet naar zwart/wit omdat hij voor mij zo rustiger overkomt.
Wat is jullie mening?
Andere op- of aanmerkingen zijn natuurlijk ook welkom.

Groeten,

Filip

35084

35083

Anoniem 3

Ik zou hem in kleur laten.
In ZW is het zo zoeken naar de verschillende 'onderdelen'.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Daar ben ik het mee eens. Wat je eventueel kunt proberen is om een deel van de foto zwartwit te maken, of minder kleurrijk te maken. Bijvoorbeeld het deel buiten de gouden omkadering. Op die manier breng je wat meer aandacht naar de Boeddha.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Desatureren (is dat Nederlands? Maar de kleuren wat minder sterk maken). Deze zwart wit omzetting is niet zo erg geslaagd, maar kan wellicht wel wat beter.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Anoniem 4

Ik ga ook voor de kleurversie in de huidige vorm, dus zonder vermindering van de verzadiging.
Als ik naar het origineel kijk, vind ik de zwart/wit-omzetting best netjes.
Zowel bij de kleur als de zwart/wit zijn sommige delen door de reflectie wat overbelicht.
Jammer maar was waarschijnlijk niet te voorkomen.
Zelf zou ik nog wat durven snijden aan de bovenkant en de onderkant om het beeld nog wat krachtiger te maken.
Gebruikers-avatar
Filip b
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2011 12:35

Bedankt voor jullie reacties.
Misschien had ik beter niet geflits en waren de reflecties zo wat minder geweest.Maar al doende (en met tips van de profs) leert men. :)

Groeten,

Filip.
niels81
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2012 20:18

Omzetting op zich is goed gelutk wat mij betreft, maar.... Boeddhisme is in mijn ogen best kleurrijk en niet zwart-wit.
Wat mij betreft leent daarom het onderwerp zich niet voor een omzetting van kleur naar zwart-wit :)
body; 500D, lensjes; kitlens 18-55 + 50mm 1.8, filtser; metz 44 af-1
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar