Bloemenmeisje

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Weer eens spulletjes uit de kast getrokken. Met name om op de witte achtergrond te oefenen. Hoop op gezonde op en aanmerkingen.

1

35014

2

35015

3

35016

Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

corny121 schreefCOLON Met name om op de witte achtergrond te oefenen.
Jammer dat de achtergrond dan grijs is. Ook de bloem valt wat weg tegen het zwarte truitje. In de 3e foto komt de bloem veel mooier op. Ook heb je wel mooi met de scherpte diepte gespeeld.
Heb je in de eerste foto de bloem "geblurd" ?? hij lijkt ver buiten het scherpte gebied te vallen terwijl de hand eronder scherp is??

Gr. Leo
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

In vergelijking met vorige foto's is de achtergrond al een stuk beter.. Een aantal niet geplaatste foto's waren qua achtergrond beter, maar daar was de scherpte dan weer ver te zoeken, keuzes..

Bloem niet geblurred, geen idee waar dat effect dus vandaan komt..
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Het viel me ook op dat er schaduw op haar mond zit van de bloem...dat vind ik een beetje jammer.
De witte achtergrond is niet helemaal wit maar stooret me niet zo.
Als je die echt wit wil hebben moet de die ook flitsen.
voor mij is het foto 3
Grt Marco
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Dank,

Pas in de nabewerking zag ik inderdaad de schaduw. Op andere foto's nog meer dan op dezen.
Ik werk met continu licht. Volgende keer achtergrond nog wat verder/beter proberen uit te lichten dus..
Anoniem 3

Ik vind de laatste de mooiste, maar meteen viel me het wondje aan haar rechter pink op.
Naast de achtergrond misschien ook een aandachtspunt(je).

En als de tweede foto helemaal in kleur geweest zou zijn, was dat misschien wel de mooiste geweest. Je model kijkt ons daar mooi aan.
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Dank voor de reactie,

Het wondje valt mij nu pas op eigenlijk. Maar die kan ik wel wegpoetsen. Ik zal in een update de tweede nog in volledig kleur plaatsen. Is er trouwens een manier in de nabewerking om de schaduw van de bloem nog te temperen in de nabewerking zonder dat mijn model een etalagepop wordt..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar