Prijzen canon 300 mm 2.8 Mark 2

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Isaac59
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2013 21:24

Hallo
Na maanden lang alle sites te bezoeken over prijzen van de 300 mm 2.8 Mark 2 zag ik een aanbieding
Van foto klein in Barendrecht 6149 euro ,met klein gebeld en inderdaad nog 1 exemplaar aanwezig .
De volgende dag naar foto Klein en daar de lens gekocht .
Afgelopen vrijdag even naar KB geweest om een kop te kopen voor mijn gitzo monopod .
Daar viel gelijk op dat ik de nieuwe type 300 mm in de tas had zitten .
Dus waarop ik de vraag stelde waarom vragen jullie 6899 voor de lens en klein 6149 de medewerker gelijk op de site van klein kijken waar die inmiddels 5999 kost medewerker zou het gaan uitzoeken .
Thuis aangekomen was de prijs van KB al gelijk aangepast ,maar het verschil is nog groot .
Maar de medewerker was best bereid om mij het 1 en ander van de lens te demonstreren dus helemaal
Goed ,en toch nog een RRS kop mee naar huis genomen ,morgen hebben we bij ons een hardloop wedstrijd kan ik lekker mijn nieuwe setje even uitproberen .
Dus let goed op het prijs verschil is enorm .
Mvg Isaac
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Lijkt me altijd verstandig om even rond te kijken
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Prijsverschillen zijn er al jaar en dag? En hoe duurder, hoe groter de verschillen.
Zie zo al minimaal 5 winkels waar de prijs onder de 6000 euro zit.
Er zullen nog wel meer prijzen zakken na de feestdagen.
En zoals het spreekwoord zegt, goed voorbeeld doet goed volgen...
Het fenomeen "gegarandeerd de laagste prijs" (bij reclameren) bestaat niet voor niets.

Dus de zin van deze 1e post ontgaat me eerlijk gezegd een beetje.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Allereerst gefeliciteerd met je aankoop.
Het is altijd verstandig om even rond te kijken,
toch is het volgens mij ook verstandig om zoveel mogelijk bij dezelfde winkel te kopen.
Heb vlak voor de kerst een 100L macro gekocht, deze was bij de winkel waar ik bijna alles haal
Ook duurder dan bij de grote jongens, verhoudingsgewijs scheelde het net zoveel als bij jou 300mm.
Heb dit uiteraard gezegd en uiteindelijk heb ik 15 euro meer betaald als bij de grote jongens.
Het voordeel vind ik wel dat ivm service en garantie gevallen alles net wat beter word afgehandeld,
het word niet op de grote hoop gegooid en je krijgt net net wat meer persoonlijke aandacht.
Anyway, je heb een fantastische lens gekocht, deze zal best bevallen denk ik,
veel plezier morgen bij de hardloopwedstrijd.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Ik vind de post wel degelijk nuttig, want het is een ervaring die gedeeld wordt. Dat het voor het merendeel van de mensen duidelijk is, wil nog niet zeggen dat het voor iedereen duidelijk is. De ouderen onder ons zijn zonder internet opgegroeid en/of zijn misschien niet zo bezig met internet als wij dat zijn. Dan is het goed dat iemand de mensen er op wijst dat er dus best grote prijsverschillen kunnen zijn, ook al had je dat in je achterhoofd misschien wel kunnen weten. Nog niet lang terug ging je gewoon naar de fotozaak of fietsenzaak om de hoek om je spullen te kopen. Het vergelijken van prijzen is pas iets van de laatste 10-15 jaar en je kunt niet van iedereen verwachten dat ze met alle aspecten van het leven met de tijd meegaan.

Gefeliciteerd met je aankopen! Ik zou willen dat ik het materiaal had. :)
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Zo, wel een flink verschil met de start prijs. Ik kan me herinneren dat de laagste prijs een tijd terug op 6599 lag.

Nu nog 1000 er af en ik ga heel misschien na denken of ik echt een auto nodig heb.... :)
757D + 8-400 mm
Isaac59
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2013 21:24

Bedankt voor jullie reactie ,het is hier wel wat triest weer maar zal toch proberen om vanmiddag nog wat leuke foto's te schieten .
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Er is inderdaad een recente daling te zien in de prijs van dit objectief.
Zie de grafiek onderaan deze link: http://tweakers.net/pricewatch/263489/c ... i-usm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wallisman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 15:27

Isaac59 schreefCOLONhet is hier wel wat triest weer maar zal toch proberen om vanmiddag nog wat leuke foto's te schieten .
goed idee, Isaac. Als je dan gelijk wat foto's hier plaatst dan heb je meteen jezelf voorgesteld. :wink:

Jan
allerlei glaswerk en zo'n klikapparaat
Anoniem 4

Canon prijzen in USA zijn in vrije val, gaan we hier vroeg of laat ook merken.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

En misschien nog wat meer dan in de VS; daar is de Yen ongeveer met 8% en hier t.o.v. de € met ongeveer 15% gedaald.
Inclusief de doorwerking van de BTW-verhoging van 2% mag je hopen op een 10% prijsverlaging.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Vaag, een maandje later is ie opeens weer 6499 overal.
757D + 8-400 mm
frankb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2005 06:20
WoonplaatsCOLON Elburg

boels069 schreefCOLONEn misschien nog wat meer dan in de VS; daar is de Yen ongeveer met 8% en hier t.o.v. de € met ongeveer 15% gedaald.
Inclusief de doorwerking van de BTW-verhoging van 2% mag je hopen op een 10% prijsverlaging.
Dat hopen wordt weer eens niks :(

En de Yen daalt lekker t.o.v. de euro, Canon was van de week nog in het nieuws dat de omzet omhoog vliegt.
De Japanse regering doet er alles aan om de Yen naar beneden te krijgen tot ergernis van o.a. Europa.
(Beetje valse concurrentie)

Als consument wordt het dus mooi...... not.....

maar ok misschien gaat het nog gebeuren

Euro - Yen
aug tot gisteren van een 85 yen is 1 eur tot ruim 125 yen voor een euro
Er mag wel wat van de spullen af inderdaad.

Afbeelding
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

En toen was ie opeens weer overal 6899.. vaag! Iemand enig idee waar die extreme schommelingen mee te maken hebben?
757D + 8-400 mm
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar