Graffiti

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
DavyM
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 13:03

Zojuist mijn eerste foto's geplaatst in het subforum Natuur.
Nu hier ook nog wat foto's
Ben nog een beginner dus moet nog een hoop leren.
Alle kritiek, tips en opmerkingen zijn meer dan welkom!

34518

34517

34516

34515

34514

Mijn neef in aktie.

34513

34512

34511

Mvg Davy
Canon Eos 500D, Canon Ef-s 17-85 is usm, Canon Ef 50 1.8 II, Sigma 70-300mm APO, Speedlite 430 exII
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

hey Davy!

wat ik moeilijk vind aan dit onderwerp ("graffiti") is het onderwerp mooi te kaderen..
of, er staat een ander kunstwerk op de foto voor de helft erop, of het staat maar heel erg krap op de foto..
dit zie ik ook weer terug op jou foto's.. bij 1 zie je nog een snavel (waar komt deze vandaan??) bij foto 2 is het weer te krap op de gevoelige plaat gezet.. niet helemaal op de foto.. dit zijn naar mijn idee ook uitzonderlijke foto's .. een kunstwerk in zijn geheel erop te zetten zonder de helft van een ander.. ;)

dus, tips wat ik je kan meegeven zijn:
probeer de kunstwerken evt te combineren, en er helemaal op te zetten..

foto 5 opzicht goed gezien, maar.. een steen? wat heeft dat met "graffiti" te maken? snap je wat ik bedoel? als het een mondkapje was, een spuitbus of evt een onder de verf kledingstuk was het naar mijn idee mooier geweest.. toch vind ik hem leuk omdat je op de achtergrond (welliswaar maar een kleinstukje van de graffiti erbij hebt.. :)
dus weer een tipje: als je zoiets doet, probeer dan de achtergrond erbij te betrekken en dus de hele wand vol met verf.. :)

foto 7, leuk gedaan! mooie diepte met mooie kunstwerken aan de muur, een genot (voor de liefhebber) om naar te kijken!
wel is het dat de westerlingen van links naar rechts lezen.. en ook uit zichzelf van links naar rechts gaan kijken in de foto.. als je de foto spiegelt komt deze misschien beter uit, omdat het spoor je dan de foto in leid.. ;) (probeer het gewoon eens.. ;) )

succes! en hoop dat je hier iets aan hebt.. :))

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
DavyM
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 13:03

Hallo Michel,

Bedankt voor je commentaar, kan ik wel wat mee!
Foto 7 had ik juist expres zo genomen zodat de lange muur met graffiti als inleiding diende, maar wat jij zegt had natuurlijk ook gekund.
Goeie tips voor een volgende keer, bedankt!

Mvg Davy
Canon Eos 500D, Canon Ef-s 17-85 is usm, Canon Ef 50 1.8 II, Sigma 70-300mm APO, Speedlite 430 exII
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Tja, je hebt een prima foto gemaakt van iemands anders kunstwerk....wie strijkt er dan met de eer? Ik zeg, de Graffiti artiest, je foto´s zijn immers een (mooie) registratie van kunst.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Het is lastig om één geisoleerde graffiti kunstwerk vast te leggen. Meestal overlappen ze elkaar. De eerste twee bevatten alleen dat ene kunstwerk, maar is daardoor wel krap gekaderd.
Ik snap de foto met de steen. Als ik het goed zie, zit er graffiti op de steen. Je zou eventueel, om het plaatje duidelijker te maken, de omgeving iets grijzer maken en de graffiti op de steen iets kleurrijker.
Dat zelfde truukje zou je met een groter gekaderde foto zoals 34515 ook kunnen doen.

Wat betreft "met de eer strijken", de eerste vier foto's zou ik zeggen, ja. Maar de overige foto's laten meer van jou creativiteit zien.

O ja, ik moet nog steeds een keer naar Eindhoven (de berenkuil) gaan voor een graffiti sessie.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Anoniem 3

Als ik een foto van welk kunstwerk dan ook maak, is het mijn foto, mijn visie.
Ik proef een beetje haat/nijd uit voorgaande opmerkingen.
Of het nu graffiti of een kerk, kasteel, schilderij of welk door een ander gecreëerd (kunst)werk is, als de maker er een eigen invulling aan kan geven, is het zijn/haar credit.

Ik vind het een prachtige interpretatie van andermans schepping.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

PLUS 1 :-)
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Zo zwaar beladen heb ik het niet bedoeld. Wat ik bedoel is, dat de eerste foto's een min of meer exacte copy van het orgineel zijn. Plat vlak van de muur, geregistreerd op het plat vlak van de foto's. Gevoelsmatig zou ik bij die foto's zeggen:"mooie graffiti", niet "mooie foto". De overige foto's geven, naar mijn mening, meer inzicht en creativiteit van de fotograaf.
Misschien op een andere manier uitgelegd: stel dat jij een foto hebt gemaakt. Met jou eigen inbreng, creativiteit en gevoel. Jij laat de foto aan mij zien. Dan positioneer ik mijn camera precies over jou foto, met nog een randje van de tafel waarop jou foto ligt. En knip, ik heb een eigen foto gemaakt? Met mijn eigen visie? :?

Mij spreekt de laatste foto het meest aan. De aandacht gaat naar het slot en het sleutelgat. Duidelijk verboden toegang. Toch nodigt de deurklink uit om even te voelen of de deur open kan. Het geel en blauw is mooi weergegeven.

Ik vind het perspectief bij de een na laatste foto wat minder. Mijn aandacht gaat naar het doodshoofd en botten graffiti, maar ik weet niet of dat de bedoeling van de fotograaf was. Helemaal rechts staat nog net een randje van een gebouw. Dat had, wat mij betreft, er af gemogen. Of wat meer van het gebouw.

Foto's van je neef is leuk. Ik vraag me altijd af bij zo'n foto, wat de fotograaf op dat moment ziet.

Wat betreft de eerste 4 foto's. Ik zou zeggen, ruimer kaderen en eventueel plaatselijk met kleur spelen zodat jou onderwerp meer naar voren komt.

Til vooral niet te zwaar aan het "eigen creatie" verhaal. Dat is alleen maar mijn eigen mening.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
DavyM
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 13:03

Bedankt voor de reactie's allemaal!
@Steven, ik snap wat je bedoeld, en moet je helemaal gelijk geven, het is gewoon een platte kopie van het kunstwerk.
Ik heb alleen wat meer contrast, scherpte en helderheid aan de kunstwerken toegevoegd, dat is ook de reden dat ik ze geplaatst heb.
Gewoon wat geprobeerd met de schuifjes in lightroom, verder vind ik ze zelf ook niet echt apart ofzo.

Mvg Davy
Canon Eos 500D, Canon Ef-s 17-85 is usm, Canon Ef 50 1.8 II, Sigma 70-300mm APO, Speedlite 430 exII
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik vind 't een mooie serie. Ook heb ik absoluut geen moeite met die zogenaamde "platte kopien". Je maakt een serie, en in die serie passen registrerende foto's als de eerste vier prima wat mij betreft.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar