Portretten voor school

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
lukas95
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2012 16:58

Hallo,

voor school maakte ik enkele portretten, ik ben nog maar beginner en wilde dan ook graag eens een ander zijn mening. Om de taak in te dienen moet ik de beste uitkiezen, wat denken jullie :?:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

voor zoals je zelf zegt dat je een beginner bent vindt ik het leuke portretten en om er nu 1 uit te kiezen vindt ik best lastig omdat ik ook niet weet wat de school er precies mee wil. alleen bij foto 2 vraag ik me af "wat zijn die rode strepen in het gezicht?" bij de rest kan je wel een "gewoon" verhaal bij verzinnen. als je begrijpt wat ik bedoel

groetjes arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Voor mij 1 op 1 :wink: en dan 5, 6 en 7.
op foto 4 heb je het meisje ook mooi geportretteerd, maar de achtergrond stoort mij heel erg.
De composities zijn heel goed.
Waar je aan moet werken is de scherptediepte. Bij portretfotografie is een wazige achtergrond erg belangrijk.
Dus je diafragma zo hoog mogelijk (laag getal...), het model iets verder van de achtergrond positioneren en scherpstellen op de ogen.
Maar het is zeer zeker een heel mooi begin.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Misschien wil je de vogende keer even je foto's nummeren.
Dat is wat makkelijker bij het geven van commentaren.

Ik vind dat je leuke uitsnedes heb je gekozen. allen #2 en #4 vind ik minder geslaagd
De kleuren komen wat flets op me over en de achtergronden zijn vrij druk.
Dat kun je deels oplossen door een kleinere DOF. Je zult echter ook bewust een rustigere achtergrond op moeten zoeken om dit op te lossen
Bij #2 zit een rare kleurzweem aan de linkerzijde.
Kijk ook eens op mijn Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar