Welke PC?? tips en adviezen

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gerrit550
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2011 08:18

Ik ben in de markt voor een nieuwe PC.

Mijn voorkeur gaat naar een all in one systeem.

Had al de Dell XPS one 27 gezien:
Nieuw model is met touch screen en windows 8
Is dit nu een voordeel?? Moet nieuwe Elements op, want mijn huidige is voor windows 7.
Specs zien er goed uit. Maar op dit moment nog geen update voor de canon software (Utility enz)

Dan heb je ook nog de nieuwe serie van de IMAC 27. Prijs ligt iets boven de Dell. Nadeel: geen SSD schijf en ook hiervoor geld dat ik nieuwe software moet aanschaffen.

Iemand dus nog tips of andere adviezen....

Alles is welkom.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Weet je zeker dat je huidige software niet zal werken op Windows 8?
Gerrit550
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2011 08:18

Gebruik momenteel Elements 9. Alleen voor 11 is een update beschikbaar naar windows 8.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Dat is een antwoord, maar niet op mijn vraag :)
Gerrit550
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2011 08:18

Met huidige software bedoel je?? de meegeleverde canon software?? Als je dit bedoelde dan kan hij wel updaten naar win 8, maar werkt nog niet optimaal (zover ik het kan vinden op internet)

I
wernerfotografie

Ik zal wel weer het stoute boefje zijn ;),

Ik heb jaar geleden een Imac gekocht met heerlijk groot scherm. In begin echt wennen, nieuwe workflow creeeren want mijn paintshoppro x3 waar ik mee werkte wordt niet ondersteund door Apple. Moet bekennen dat ik geen " legaal" verkregen software heb voor de imac, terwijl ik aperture en photoshop erop heb staan. Ik verdien er op dit moment niet mijn brood mee (misschien wel nooit) vandaar dat ik niet investeer in het legale software. Ik denk dat ik nu tegen menig been aanschop maar dat is dan zo.

Dus optie is gewoon: Imac kopen en illegaal verkregen software erop zetten

Once i went Imac, i never want to go back, ben er heel blij mee !!
Gerrit550
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2011 08:18

Kijk das informatie waar ik wat mee kan...

Zo'n pc is natuurlijk een investering voor minimaal een jaar of 4 (liever lange). Zou een touch screen niet iets worden waar we over bv. 2 jaar niet meer zonder kunnen. Ik bedoel: heb nu op de IPAD snapseed, en dit werk goed met touch screen. I zou niet persoonlijk beter werken als met een muis... Daar vind ik de Apple toch iets tekort mee schieten.. Maar op dit punt is er nog weinig (foto) software beschikbaar voor windows 8.... Dus moeilijk allemaal nog...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Je hoeft geen touch-screen te hebben om met W8 te kunnen werken.

Microsoft heeft software die onder oudere W-versies draait en je inzicht geeft in eventuele problemen die je met de bestaande hard- en software kunt tegenkomen.
http://windows.microsoft.com/en-GB/wind ... -windows-8" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ik ben het helemaal eens met wernerfotografie, waarom betalen als je het toch gratis kunt krijgen? Sterker nog Ik zou meteen de duurste iMac nemen en daar ook zonder betalen mee weglopen. Komt wel als er mijn geld mee verdien, snappen ze vast wel bij de iStore.
wernerfotografie

Kijk daar is dat zere been al ;), Gewoon met zn alleen lekker die onbetaalbare fotobewerkingssoftware kopen. Maar goed om te weten dat Eos4all voor al zijn software heeft betaald (is hij wel 1 van de weinige). Het mag misschien wel niet, maar waarom zou ik in vredesnaam honderden euros neer tellen, voor iets waar ik of TS nog niet zeker van is om hier uberhaupt mee door te gaan. Als ik bv een eigen bedrijf in de " fotografie" zou hebben, zou ik dat op een totaal eerlijke manier willen doen, en ook gewoon mijn software registeren, maar ben niet van plan om zoveel geld voor bijvoorbeeld photoshop uit te geven, als dat ik dat maar 10x in het jaar gebruik.
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Gelukkig komen ze nog niet bij iedereen aan de deur controleren. :lol:

En Nederland is een land met veel Illigale Software.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Dit topic/forum is niet bedoeld om elkaar van adviezen te voorzien over illegale software. Dus allemaal weer terug ontopic!
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Eens een mac, altijd een mac.
Was de eerste weken (na altijd en vanaf het begin windows) erg wennen.
Zoiets als: Opnieuw leren praten, en dan nog direct in een vreemde taal. Het was efkes stotteren :-)
Maar ik wil nooit meer terug naar vroeger.

27 inch is fantastisch voor het bewerken van foto's. Ook ideaal in combi met iPad.
Heb een legale Lightroom erbij aangeschaft. Voor mij voldoende, ben niet zo'n fotobewerker/oppoetser. En LR is niet eens zo duur.

Veel wijsheid toegewenst.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gerrit550
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2011 08:18

Dank voor de tips. Misschien een bijdehande opmerking, maar wie kan mij uitleggen waarom ik 500 euro meer moet betalen voor de iMac, terwijl de dell dezelfde specs. Denk dat 21,5 gewoon te klein is voor gebruik?
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@gerrit: Op die vraag probeert Apple hier wat antwoorden te geven: http://www.apple.com/nl/why-mac/" onclick="window.open(this.href);return false;

Photoshop Elements kost ongeveer honderd euro, en is beschikbaar voor zowel Windows als OS X.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Gerrit550 schreefCOLONDank voor de tips. Misschien een bijdehande opmerking, maar wie kan mij uitleggen waarom ik 500 euro meer moet betalen voor de iMac, terwijl de dell dezelfde specs. Denk dat 21,5 gewoon te klein is voor gebruik?
De keuze voor Apple of Windows is een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Als de prijsstelling die voorkeur niet beïnvloed dan wordt er vaak voor Apple gekozen. :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
bacteria
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2009 20:24
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik ging vroeger ook altijd voor een "all in one" systeem, omdat het zo makkelijk is en geen gedoe. Vooral bij Dell is het handig dat je nog een aantal randzaken kunt selecteren. Ik heb de afgelopen jaren met veel plezier op een Dell XPS 630i gewerkt maar vanwege het niet meer kunnen upgraden van oa het RAM geheugen werd het tijd voor een nieuw beestje. Lightroom 4 was bv niet meer vooruit te branden en sowieso stagneerde het hele systeem als je eenmaal bezig was. Twee weken geleden de knoop doorgehakt en op zoek. De verleiding was groot om weer een kant en klaar systeem (van Dell) te kopen maar er ontbreekt altijd wel wat (SSD, genoeg RAM, snelle HD....). En toen kwam ik een topic tegen op Tweakers.net over een ideaal doch betaalbaar fotografen PC systeem (http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... rafen%2Cpc" onclick="window.open(this.href);return false;). Een aantal bedrijven hebben dit systeem ook daadwerkelijk samengesteld en verkocht, echter was dit in maart en inmiddels niet meer leverbaar. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en Azerty.nl gevraagd of ze een soortgelijk systeem voor me samen konden stellen en binnen 24u was dit geregeld. Ik werk nu op een supersnel systeem (besturingssysteem op 1ste SSD en Lightroom & Photoshop op 2de SSD, de rest op de 2 TB Seagate) en ben zeer tevreden ondanks dat het nog wel wennen is met Windows 8 (ik had ruzie met Eos Utility maar via een workaround opgelost).

Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz - 4 cores - 8 threads - 8 MB cache LGA1155 Socket
Corsair Vengeance - Geheugen - 16 GB : 4 x 4 GB - DIMM 240-pins low profile - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL9 - 1.5 V
2x Crucial m4 - Solid state drive - 128 GB - intern - 2.5" - SATA-600
Seagate Barracuda ST2000DM001 - Vaste schijf - 2 TB - intern - 3.5" - SATA-600 - 7200 tpm -buffer: 64 MB
Cooler Master Silencio 550 - Midtowermodel - ATX - geen voeding ( ATX / PS/2 ) - zwart - USB/Audio
Gigabyte GA-Z77-D3H - moederbord - ATX - LGA1155 Socket - Z77 - USB 3.0 - Gigabit Ethernet
ASUS ENGTX550 Ti DC/DI/1GD5 - Grafische kaart - GF GTX 550 Ti - 1 GB GDDR5 - PCI Express 2.0 x16 - DVI, D-Sub, HDMI
Corsair Builder Series CX500 V2 - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.3 - 80 PLUS Bronze - 90-264 V wisselstroom V - 500 Watt - actiev
Microsoft Windows 8 - Licentie en media - 1 PC - oorspronkelijke fabrikant - DVD - 64-bit - Nederlands
Azerty Montage + windows installatie 1 jaar garantie - assemblage - installatie
Sony Optiarc AD-5280S - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) - 24x/24x - Serial ATA - intern - 5.25" - zwart

totaal: 1217,09 euro
Gerrit550
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2011 08:18

Thnx bacterie voor je reactie. Had de post ook gelezen op tweakers. Mooi systeem voor leuk geld. Maar wat voor scherm gebruik jij hierbij?. Ziet deze niet bij je lijst staan
Gebruikers-avatar
bacteria
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2009 20:24
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Gerrit550 schreefCOLONThnx bacterie voor je reactie. Had de post ook gelezen op tweakers. Mooi systeem voor leuk geld. Maar wat voor scherm gebruik jij hierbij?. Ziet deze niet bij je lijst staan
Randgebeuren zoals Monitor, Toetsenbord, Speakerset, Muis etc etc had ik allemaal al en wilde niet dubbel. Mijn monitor, een 22" Dell Ultrasharp wordt tzt ook vervangen. En dat gaat dan ook wel de nodige Euries kosten... Succes met je zoektocht!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ha Gerrit,

Misschien heb je nog iets aan mijn topic toen ik dezelfde keus ging maken.

grt, Marco
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar