de paddestoel der paddestoelen

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

Kabouter plop net gemist...


Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Voor mij is dit alleen een leuke waarneming.

De achter en voorgrond zijn veels te druk.
Het komt in zijn geheel wat gelig over. Mss je witbalans iets aanpassen.
De rand van de paddestoel is net niet scherp, wat je eigenlijk wel wilt hebben.

Je laag gekozen standpunt is prima.
Kan even niet zien wat je exif gegevens zijn.

Gr. Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Boldy schreefCOLONKabouter plop net gemist...
Als die er bij had gestaan zou het een interessante foto zijn geweest :wink:
Nu sluit ik me aan bij de opmerkingen van Jeffrey.

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik weet niet wat je bedoeling was met deze foto maar fotografisch gezien vind ik hem niet zo sterk:

Erg rommelig qua omgeving en achtergrond.
Standpunt is het volgens mij net niet.
Qua kleuren erg flets
Onderwerp aan de lichte kant. (komt denk ik door je belichting die nu de achtergrond meeneemt en een gemiddelde waarde kiest)

Succes,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
JettyB
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2011 08:56

Het is maar net hoe je het bekijkt. Natuurlijk is het mooier wanneer het minder rommelig is, MAAR het is een paddestoel in zijn natuurlijke omgeving, het is herfst en dan is de natuur nu eenmaal rommelig. Een vliegenzwam in een groen grasveldje doet niet echt natuurlijk aan. Daar heeft een mensenhand vaak een beetje geholpen. Geeft weer de vraag: hoever kun/mag je gaan met aanpassen van de omgeving in een natuurfoto. Dit is zo persoonlijk. Ik ben van het zo weinig mogelijk doen, een grasspriet wegplukken ok, maar alles weghalen, nee. Maar goed dat is mijn persoonlijke mening :-)

Ben het wel eens met de opmerking over de rand van de paddestoel.

Groet,
Jetty
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

ben het ook met jullie eens dat de foto beter had gekund wat scherpte en kleuren betreft.
Maar ik sluit me toch aan bij Betty haar mening wat de "rommeligheid" betreft.
Dit is de paddenstoel in zijn natuurlijke omgeving !
De foto is genomen in het kader van http://www.degrootstevliegenzwam.be" onclick="window.open(this.href);return false;, en toevallig zagen we deze paddenstoel staan, vond hem gewoon heel mooi, dat is de reden waarom ik hem deel op dit forum.
Ik had ook mijn dslr niet bij, maar een compactje van een jaar of 6 oud, dus al bij al vind ik de foto zeer geslaagd.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Dus het is gewoon maar een waarneming.

Had de foto dan geplaatst in onderdeel "overige" bij snapshots oid, want deze past absoluut niet in het onderdeel "macro" dan.

Want als je hem hier deelt kun je ervan uitgaan dat de foto kritisch bekeken wordt.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

JettyB schreefCOLONHet is maar net hoe je het bekijkt. Natuurlijk is het mooier wanneer het minder rommelig is, MAAR het is een paddestoel in zijn natuurlijke omgeving, het is herfst en dan is de natuur nu eenmaal rommelig
Hierin heb je volkomen gelijk -wij zijn het daar ook mee eens- maar wij (Jeffrey, Richard en ikzelf) geven toch ook alleen maar aan dat dit fotografisch gezien niet meer dan een snapshotje is :wink: . Er is op geen enkele manier geprobeerd om door middel van lichtval, compositie, meer of minder DOF, belichting of achtergrond een 'betere' foto te maken. Iedereen die met een compactcamera een beetje overweg kan zou deze paddenstoel op deze manier kunnen laten zien. En -maar daar hoef je het ook niet mee eens te zijn- op deze plaats op het forum is het toch de bedoeling om foto's van 'iets meer niveau' te laten zien.
JettyB schreefCOLONEen vliegenzwam in een groen grasveldje doet niet echt natuurlijk aan. Daar heeft een mensenhand vaak een beetje geholpen , Jetty
Waarom zou dat niet natuurlijk aandoen en hoe kan een mensenhand daar aan mee hebben geholpen ? Ik zie hier genoeg paddenstoelen (dus ook Vliegenzwammen) in een keurig gazon staan. Puur natuur :wink: . Als er dan blad overheen waait ? Nog steeds puur natuur. Blaas ik dat blad dan weg dan zou het ineens geen natuur meer zijn ?

Maar ook dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening :)

Jan
Canon materiaal
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar