In trance...

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
RoaldL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2008 14:40

M'n oudste dochter, op de bank, sjaal om van mama en helemaal in de film.

33036

Gemaakt met de 50mm op de 40D bij f/4.0 op Iso-400.
Sluitertijd 1/60 sec met -1 stap belichtingsafwijking en natuurlijk licht.
Laatst gewijzigd door 1 op RoaldL, in totaal 7 keer gewijzigd.
Groeten Roald.
Gebruikers-avatar
RoaldL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2008 14:40

Misschien raar, maar het lijkt er sterk op dat deze foto in de post hierboven donkerder is dan in de gallerij zelf?
Groeten Roald.
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

Ben niet zo van de kinderportretten en reageer daar dus bijna nooit op, maar dit vond ik wel een hele fraaie. Je hebt het moment goed weten te vangen. Fraaie z/w omzetting ook en mooie lichtval waardoor het haar mooi oplicht. Toppertje !!!
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
Gebruikers-avatar
resias
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 408
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2005 10:50
WoonplaatsCOLON Zwijndrecht

Juist nu de foto iets donkerder uitvalt is dat een plusje, want hij is zo schitterend !
En juist zwart-wit is de grote bonus.
groeten Resias
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Het is absoluut geen slechte foto (want hij blijft m'n aandacht trekken en dat is sowieso goed), maar er is iets wat me niet bevalt alleen ik weet niet goed wat.
Ik zou denk ik links graag meer ruimte zien (vind hem te krap gekaderd) + ben er ook nog niet uit wat ik van het enorme contrast vind (van bijna overbelicht tot uitgebeten zwart).
Maar nogmaals, geen slechte foto...
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
koorelle
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 01 Sep 2011 09:12
CONTACTCOLON

Stafford schreefCOLON maar er is iets wat me niet bevalt alleen ik weet niet goed wat.
Ik had het ook, maar ik denk dat een stukje van de onderkant af zal helpen tot prettiger kijken.
Vooral omdat haar ogen iets omhoog kijken!
Er is nu iets te veel zwart aan de onderkant.

Het moment vind ik prachtig gevangen, de scherpte helemaal top.
Omzetting is perfect zo.
Kortom voor mij is dit een prachtplaat!
500px
7D - 550D - 135 f/2 - 85 f/1.8 - 70-200 f/2.8 is usm - 60 f/2.8 macro- 50 f/1,8 - 28-70 f/3.5-4.5
Gebruikers-avatar
RoaldL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2008 14:40

Bedankt voor alle reacties.

Anders kaderen van de foto wordt lastig, aangezien ik de originele foto vierkant gesneden heb door enkel de hoogte aan te passen.
Als ik dus aan de onderzijde minder zwart zou willen, zou ik dus boven haar hoofd wat meer ruimte overhouden.
Anders croppen zou lastig worden.
Of ik zou links nóg minder ruimte overhouden, of haar hoofd zou er niet meer volledig op zou komen te staan.

Overigens ben ik er nog steeds van overtuigd dat deze foto, hoewel behoorlijk donker van zichzelf, in mijn album minder donker is dan hier in dit topic.
Details van de sjaal zijn hierbij jammer genoeg verloren gegaan.

Op naar de volgende plaat!
Groeten Roald.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar