Reiziger

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik reed terug van mijn werk naar huis. En ik had enige haast vanwege een ateliermiddag (fotografie) bij mijn zoontje op de basis school. Welke ik zou gaan verzorgen.
Plots zag ik een opvallende verschijning langs de auto weg lopen. Ik kon het niet laten. Bij de eerst volgende parkeerplaats gestopt, vervolgens de weg overgelopen. En ben een gesprekje met deze meneer aangegaan.

Hij was heel vriendelijk en rustig. Het was een merkwaardige maar leuke ontmoeting. Hij is al 8 jaar aan het reizen op deze manier. Dan denk ik bij mezelf; hoe moeilijk moet het zijn om als vrijbuiter te (over) leven in onze huidige wereld. Kennelijk een krachtig en enorm zelfvoorzienend man. Naast een doorgewinterde ernst straalde hij een soort van optimisme uit, hij keek me aan met een intelligente oogopslag.

Zijn honden levendig en goed verzorgd. Zijn kar vol symboliek en noodzaak.

Ik heb hem veel geluk, gezondheid en een goede reis gewenst. Ik hoop dat de toekomst zuinig op hem is.

“Alles dat kan worden geteld telt niet noodzakelijkerwijs; alles dat telt kan niet noodzakelijkerwijs worden geteld.” A.Einstein

1

32670

2

32671

3

32672

Vriendelijke groet,

Stefan
Laatst gewijzigd door 1 op SvdL, in totaal 22 keer gewijzigd.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Anoniem 3

Mooi, mooi, mooist
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 3, in totaal 22 keer gewijzigd.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik vind het idee erg goed en leuk dat je stopt om er een foto van te maken.

De foto's zelf vind ik iets minder en dat komt voornamelijk door de omgeving. De achtergrond vind ik iets minder.

Wel knap dat je het lef hebt om zoiets te doen.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

De achtergrond bij #1 en #2 is inderdaad wat minder, maar #3 vind ik erg mooi.

Leuk dat je deze bijzondere ontmoeting met ons heb willen delen.

gr.
Peter
Laatst gewijzigd door 1 op peter1970, in totaal 22 keer gewijzigd.
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Dank Gabriel..Ik weet hoe je echte onomstotelijke realiteit kan waarderen.

PHD Ik kan je volledig volgen. Ik had mezelf notabene voorgenomen om sowieso geen foto,s meer te maken(laat staan ze hier te plaatsen) bij miezerig weer. Het licht en dus de kleuren worden gewoon te grauw en somber. En dan ook nog een foto langs een stuk autoweg, is niet echt romantisch of mooi natuurlijk. Een zwart/wit omzetting maken de foto,s al een stuk beter.

Maar ik kies ervoor om ze zo te houden omdat ik de realistische weergave/waarheid van "zijn" werkelijkheid belangrijker vind, dan dat "mijn" foto mooier zou moeten worden. De foto,s hebben een andere waarde dan de definitie; mooi. Hij heeft de weg achter zich afgelegd, en loopt nu eindeloze kilometers langs dit soort wegen de herfst en winter in. Zijn realiteit is niet mooier dan dat het is. Hij heeft geen Feierabend laat staan dat ie s,avonds dan in een warm huis gezellig voor de buis zit.

foto 2 Nog een afwijkende waarde, normaal gesproken is het niet echt mooi op de foto, als mens of dier de ogen gesloten hebben, hier hebben beiden de ogen gesloten op een manier alsof ze samen 1 zijn, erg close. Dat vind ik dan weer mooi om te zien.

dank voor de feedback.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een mooie registratie en een leuk verhaal.

Zo te zien heb je de foto's in ons buurland geschoten. Is hij ook al 8 jaar door Duitsland aan het reizen of door verschillende landen ?

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Precies, registratie is wel de juiste benaming. Hij sprak duits zonder buitenlands accent. Wellicht, ik heb het hem helaas niet gevraagd. En we zullen het nooit weten. ;) Had hem wel meer willen vragen, achteraf gezien. Ik kan de constructie van zonnepaneeltjes en lampen ook wel vindingrijk noemen.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
adidas
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2012 21:58

Mooi verhaal met goede foto's. Voor mij hoeven niet altijd de foto's mooier gemaakt te worden, het is zoals het is.
We worden al te veel gemanipuleerd met de beelden.
Ik vind foto 3 het best.
Bij 1 en 2 kan ik zo met je uitleg meegaan.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Prachtige documentaire serie, waar je de mens in zijn eigen leefomgeving heb vast gelegd!!!


SvdL schreefCOLON Ik had mezelf notabene voorgenomen om sowieso geen foto,s meer te maken(laat staan ze hier te plaatsen) bij miezerig weer. Het licht en dus de kleuren worden gewoon te grauw en somber. En dan ook nog een foto langs een stuk autoweg, is niet echt romantisch of mooi natuurlijk. Een zwart/wit omzetting maken de foto,s al een stuk beter.

Maar ik kies ervoor om ze zo te houden omdat ik de realistische weergave/waarheid van "zijn" werkelijkheid belangrijker vind, dan dat "mijn" foto mooier zou moeten worden. De foto,s hebben een andere waarde dan de definitie; mooi. Hij heeft de weg achter zich afgelegd, en loopt nu eindeloze kilometers langs dit soort wegen de herfst en winter in. Zijn realiteit is niet mooier dan dat het is. Hij heeft geen Feierabend laat staan dat ie s,avonds dan in een warm huis gezellig voor de buis zit.

foto 2 Nog een afwijkende waarde, normaal gesproken is het niet echt mooi op de foto, als mens of dier de ogen gesloten hebben, hier hebben beiden de ogen gesloten op een manier alsof ze samen 1 zijn, erg close. Dat vind ik dan weer mooi om te zien.

dank voor de feedback.
Persoonlijk vind ik het zonde dat je hier aan toe geeft. Gewone registratie van een moment uit ons dagelijks leven zonder franje of ander opsmuk. Gewoon plaatsen!!!!!


Paul.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Hoi Roelie, zoals je ziet maak ik voor een goed verhaal toch wel de uitzondering om er een registratie van te maken.
Dank ieder voor de reacties.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

SvdL schreefCOLONHoi Roelie, zoals je ziet maak ik voor een goed verhaal toch wel de uitzondering om er een registratie van te maken.
Dank ieder voor de reacties.

Gelukkig :D
Wordt vervolgd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar