40d probleem met continue opname high speed

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
robfzr1000
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2007 10:33
WoonplaatsCOLON Limbricht

Gisteren tijdens het Wk wielrennen ploegentijdrit een probleem met mijn camera ontdekt, en heb geen idee wat ik hier mee moet.

Ik heb de camera op continueopname hoge snelheid gehad, maar ben bang dat er iets niet in orde is met de camera:

Heb camera in M stand gehad en zo'n beetje op 1/100e tot 1/1000e, en na 3-4 foto's lijkt het alsof de sluitertijd in 1x schiet naar 1/5 iod, het duurt dan erg lang dat er een foto gemaakt wordt, het is me met name opgevallen tijdens het meetrekken na een paar foto's,Het is net of de camera in een automatische modus schiet, dit is niet het geval want sluitertijd blijft gelijk in exif.(andere instellingen ook)

Mijn eerste gedachte was dat hij bezig zou zijn met schrijven, en er dus busy op het scerm zou moeten staan, maar was niet het geval, normaal gesproken kan ik zeker 12 opnames maken voordat hij gaat bufferen.
Ook heb ik er een andere extreme III 30 mb/s in gedaan omdat ik dacht dat het daar aan lag(kaartje kapot), maar helaas ook niet.
Toen heb ik mijn 70-300 eraf gehaald en de 28-70 erop gegooid(dacht wellicht aan AF probleem met lens) maar je raad het al ook dit hielp niet.
Heb alle soorten lichtmetingen en af instellingen geprobeert, maar het probleem blijft, en is best vervelend.

Accu's waren ook volledig vol.

Heben jullie hier ervaring mee, en wat zu het kunnen zijn(processor defect? Spiegel aan het eind?)

Camera heeft nu ongeveer 40.ooo shots, dus zou eigenlijk nog wel even mee moeten kunnen lijkt me.
Body's, glas en ander spul
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Misschien is het de mirrorlock als de 40d dit ook heeft....dit heb ik zelf een keer gehad.(zie 60d kapot in de afdeling camera's en instellingen)
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

En anders mogelijk ruisreductie ingeschakeld? Dan maakt hij na elke opname een tweede opname met dezelfde sluitertijd, waardoor alles flink vertraagt lijkt..
hennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 14:37
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Is dat altijd?
Ik heb ook weleens gehad dat mijn cam dingen deed op een manier die ik niet wilde, heb toen alle instellingen gewist (terug naar fabrieksinstellingen) zie handleiding blz 44. En wissen custom functies blz 152 Dat hielp in mijn geval.
Als mijn foto's mislukken licht het meestal aan het ligt.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Klinkt alsof je buffer vol zat ;)
Let even op het getal rechtsonder in je viewfinder en probeer het nog eens.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Controleer ook eens de volgende instelling:

menu ==> 8ste schermpje ==> C. FnIV:Operation/Others ==> 6e item, Add original decision data. Als deze op "1: On" staat passen er minder foto's in de buffer. Zet 'm daarom op "0: Off" en test het geheel nog eens.

Gr,
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar