eerste actie foto's

Van de f-jes tot de eredivisie, alle prestaties vanaf het voetbalveld

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
adidas
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2012 21:58

Op dit forum de eerste foto's van mijn zoon.
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

En nog een uit de oude doos.
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, hoor het graag.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Hallo Joop,


Foto 1 mooie actie, alleen jammer dat je niet de gezichten kunt zien.

Foto 2 doelpunt geworden?

jammer dat je niet ten hoogte van de 16meter stond, hierdoor had je meer van de gezichten van de spelers gezien.

foto 3 vind ik persoonlijke de mooiste foto uit deze serie. hier zie je de gezichten en daardoor leuker om naar te kijken.

foto 4 heel herkenbaar gebaar. wie wil de bal?

foto 5 had iets meer ruimte aan de bovenzijde mogen hebben.


Vraagje wat voor bewerking heb je op de foto gedaan? met name de eerste 4 foto's komen de kleuren niet goed uit de verf.



Paul.
Wordt vervolgd.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Als dit je eerste actiefoto's zijn, is de oogst helemaal niet slecht. De actie zit er goed in.
Als je met een kleiner diafragmagetal (kunt) werkt krijg je dat de achtergrond meer buiten de DOF valt (en dus waziger wordt) en zullen je foto's rustiger worden om naar te kijken.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
adidas
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2012 21:58

Roeli bedankt voor je reactie.

1. Met je eens wat de gezichten betreft. Wel eens een gesprek over gehad maar ik vind dat je in het voetbal soms hele mooie acties hebt maar dat je veel rug en/of weinig gezicht ziet, voor mij verandert dat niets aan de actie. Moet je de foto slijten aan een krant of iets anders van commerciële aard dan hebben zij liever een foto waarop alle gezichtsuitdrukkingen goed zichtbaar zijn, dat begrijp ik wel.
2.Is geen doelpunt geworden, dit is wat je noemt een vinger-tip save.
3 en 4 vind ik zelf ook gewoon mooie foto's.
5. Ben met je eens dat meer ruimte mooier had geweest maar je weet hoe snel het gaat in de voetbalsport. Zelf denk ik dat als ik de actie iets eerder had met de bal op zij hand dat het nog mooier was geweest.

Ik was nooit zo van het nabewerken, ik vond altijd dat een foto was zoals die was maar heb ondertussen geleerd dat je een digitale foto altijd iets moet nabewerken. Ik ben er nog niet zo in thuis maar ik doe na verscherpen en kroppen. Met kleur en zo doe ik nog niets zou niet weten hoe het moet. Ook weer een uitdaging om onder de knie te krijgen.

Peter, ook jij bedankt voor je reactie.
Dit zijn niet mijn eerste actiefoto's maar wel de eerste actiefoto's die ik op dit forum plaats.
Ik fotografeer al een paar jaar de wedstrijden van mijn zoon zijn team, en dat moet je dan zien als een registratie van de wedstrijd. De foto's gebruik ik voor mijn website die ik bouw voor de C-jeugd. De kinderen en ouders zijn altijd tevreden over mijn foto's maar ik wil mijn niveau opschroeven vandaar dat ik dit jaar begonnen met het plaatsen op forums om beter te worden van jullie tips en ervaring. Wat betreft het diafragmagetal snap ik hoe kleiner het diafragma hoe groter het scherpte gebied en andersom dus ook. Ik loop met mijn spullen vaak tegen het probleem dat ik mijn ISO op moet schroeven omdat ik anders niet de juiste sluitertijd haal. Ik ging altijd van minimaal 1/500 uit maar heb al weer geleerd dat het toch minimaal 1/800 moet zijn. Helaas heb ik nog geen lichtsterke lenzen dat zou al een heleboel schelen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar