Verzekering bij huren Apparatuur

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
TwanPeeters
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2011 16:38

Hallo allemaal,

Ik huur regelmatig apparatuur op Budgetcam.nl. Relatief zeer goedkoop huren, en het werkt prima. Nu ga ik voor het eerst apparatuur huren om samen met twee klasgenoten een optreden van een band te filmen. De nieuwwaarde van de apparatuur ligt boven de 5000 euro. (waaronder twee 70-200 2.8 lenzen) Ik moet er niet aan denken dat er tijdens het optreden iets gestolen wordt of zwaar beschadigd raakt.

Is er een mogelijkheid om gehuurde apparatuur te laten verzekeren? en zoja, hoe werkt dat dan? Ik doe de opdracht in naam van mijn eigen bedrijf, dus mijn privé verzekering zal die schade nooit vergoeden. Ik heb pas sinds kort mijn eigen bedrijfje opgestart als freelancer, maar ik ben compleet nieuw in die wereld en ben ook nog student. Ik heb er dus niet heel erg veel verstand van.

Misschien dat iemand hier mij kan helpen.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Twan
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Is het spul niet via de verhuurder verzekerd?
Kijk eens in de verhuurvoorwaarden.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Normaal gesproken kun je dat via de verhuurder regelen... even bellen dus. Soms zit het bij de huurprijs inbegrepen, maar vaker kun je de verzekering extra afsluiten via de verhuurder. In beide gevallen meestal wel een eigen risico.
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Wanneer je een eigen bedrijf hebt, is het niet onverstandig een "bedrijfs WA verzekering" af te sluiten. Een van mijn zonen werkt als freelance cameraman en heeft onlangs zo'n verzekering afgesloten voor €270,- per jaar.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar