Duitse Dog

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Ricardoke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2012 11:59

Laatst op visite bij mensen met een Duitse Dog, even wat foto's van gemaakt:

1

31691

2.

31692

3.

31693

sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Jammer van de vrij witte lucht in je foto's. Ik vind de 3e verreweg het best gelukt vanwege het goede standpunt!
niels81
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2012 20:18

3 vind ik ook het mooist, voor de rest vind ik de grote van de hond niet mooi naar voren komen.
Duitse Dog is echt een mega grote hond als die staat, had hem toch graag staand in vol ornaat gezien :).
body; 500D, lensjes; kitlens 18-55 + 50mm 1.8, filtser; metz 44 af-1
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Prachtig beest, die doet waarschijnlijk geen vlieg kwaad. (op foto 2 lacht ie zelfs naar de camera!)
De witte lucht is inderdaad storend. Het heeft bijna een high-key effect.
Je zou eventueel bij de eerste foto dit kunt wegwerken en afsnijden als portret. Ik vind het een beetje vreemd kijken, een lange hond op een landschap foto.

Een volgende keer zou je de witte lucht kunnen gebruiken om een echte high-key te maken. Op een foto met alleen de ogen, oren en snuit zichtbaar zou je zijn karakter bijna kunnen zien.

Verder mooie foto's.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Anoniem 3

...even wat foto's van gemaakt...
... en dat is te zien.

Qua onderwerp vind ik de laatste foto: hond en kat, de beste van de drie.

Even wat tips:
De scherpte ontbreekt op alle foto's. Bij de laatste kun je heel goed aan het gras zien, waar jij (of de camera) op scherp gesteld hebben. Dat punt ligt zelfs nog vóór de neus van de hond.
Verder moet je niet alleen letten op het onderwerp, in dit geval de hond, maar ook op de achtergrond. De kop van de hond lijkt naadloos over te gaan in de achterliggende lichte lucht. Het onderwerp wordt niet mooi geïsoleerd.
En ik moet het ook eens zijn met mijn voorgangers: de grootte van de hond komt niet uit de verf.

Maar een lichtpuntje: misschien kun je de sessie bij een volgende visite nog eens over doen.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Foto 3 is geen kat maar een andere hond wat ik zo kan zien.

Ik vind foto 3 wel het mooist gelukt, ik denk dat er in photoshop nog wel meer uit te halen is eventueel.
Foto 1 en 2 vind ik heel jammer dat je hem de pootjes eraf gehakt heb, juist bij een dier wat bekend staat om zijn grootte is dat een nono denk ik.

Ik zou zeggen ga er nog eens op visite :D
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Ricardoke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2012 11:59

Bedankt voor de tips iedereen, aldoende leert men :wink: ! Ga er zeker nog eens op visite, is mijn schoonzus namelijk :P
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar