Extra scherm op Apple Imac voor fotobewerking.

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
supernova1959
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2011 20:38

Hallo Forum leden,

Ik werk nu met een Samsung SyncMaster 206BW als extra scherm op mij Imac voor fotobewerking.
Ik heb sinds pas een Canon PixmaPro9000 markII aangeschaft om zelf foto's af te drukken.
Maar ik krijg het nog niet zo als ik zou willen en dat is "what you see is what you print".
Ik heb alles al diverse malen gekalibreerd met de Colormunki photo maar ik krijg het niet voor elkaar.
Nu loop ik met de gedachte om een ander scherm aan te schaffen ipv de Samsung en ik denk aan de EIZO CG223W.
Misschien dat het probleem wel zit in het scherm.
Mijn vraag is of dit een goede keuze is in combinatie met de Imac, en is een Imac met extra scherm uberhaupt wel geschikt voor fotobewerking.

Graag zie ik jullie reacties .

Alvast bedankt.
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Allereerst ik heb er niet een immense bult verstand van maar ik vraag me de volgende zaken wel af:

1. Hoe groot is het verschil tussen de print en het scherm van je Imac
2. Heb je naast een gekalibreerd beeldscherm er ook voor gezorgd dat je een kleurenprofiel hebt van de printer; dus dat de printer en monitor op elkaar afgestemd zijn?
3. Staan alle apparaten op een zelfde kleurruimte ingesteld? Adobe RGB, sRGB
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
supernova1959
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2011 20:38

Hallo,ja alles wat je aangeeft heb ik gedaan.Het verschil zit in de kleuren en de helderheid.
Wat betreft de kleuren die komen niet geheel overwen met het scherm ik moet te veel bijwerken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar