Mijn website

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Sinds een tijdje is mijn website in de lucht. Daar nog niet zo heel veel ruchtbaarheid aan gegeven omdat ik nog niet in het bezit was van een logo waar ik tevreden over was. Inmiddels ook in het bezit van een logo die het wel een tijd gaat volhouden.

Graag nodig ik jullie uit om eens op www.e7picture.nl te kijken.

Website draait onder WordPress. Als jullie tips of opmerkingen hebben dan verneem ik dat natuurlijk graag. Oeh's en Aah's zijn in dit geval ook welkom :-)
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Nette site Erik; loopt lekker, informatief, verzorgd, goed Nederlands (wat er nog weleens aan mankeert).

Maar.. ik heb ook wel wat te miepen.

1. Ik vind het wel een overkill aan glamour en beauty van meiden van ca. begin 20. Niks mis mee natuurlijk als dat je enige doelgroep is. Maar je nodigt mensen die een shoot willen uit om contact met je op te nemen. Bedenk dat iedereen die zich niet herkent in je portfolio je ook niet zal benaderen. Ik had in het begin ook aardig wat 'modellenfoto's' in m'n portfolio en dat leidde dan tot vragen als "fotografeer je ook gewone mensen?". En later hoorde ik ook dat mensen uit de regio me niet benaderd hebben omdat ze dachten dat ik alleen met 'echte' fotomodellen werkte.

2. Ik zou geen prijzen noemen op de site. Ik denk niet dat dat nou zoveel klanten oplevert en bovendien kun je er op enig moment gedonder mee krijgen met de fiscus. Je presenteert jezelf hierdoor als ondernemer die klanten (lees: inkomsten) wil werven. Tenzij je natuurlijk een row-boekhouding hebt, een btw-nummer hebt en ingeschreven bent bij de KvK. Dan is er niets aan de hand met het noemen van prijzen. Heb je dat allemaal niet en je noemt geen prijzen en wervende teksten, dan is het voor jou makkelijker aan te tonen dat je aan het hobbyen bent.

Daarnaast zijn je prijzen echt belachelijk laag. Als hobbyist kan dat met als argument "slechts een bijdrage in de kosten". Maar theoretisch kun je wel gedonder krijgen met plaatselijke beroepsfotografen. In de praktijk zal het allemaal zo'n vaart niet lopen. Ik ken echter wel een verhaal van een profotograaf die naar de gemeente was gestapt om oneerlijke concurrentie aan te tonen van een hobbyfotograaf. Die kreeg vervolgens doodleuk een brief van de gemeente met de mededeling dat het uitoefenen van een onderneming in een woonhuis niet tot het bestemmingsplan hoorde. Daarbij een waarschuwing om de activiteiten te staken op straffe van een dwangsom.

Nogmaals; meestal loopt het zo'n vaart niet, maar je kunt een hoop gedonder voorkomen door geen prijzen te noemen. Hobbyen mag namelijk wel van de fiscus en de gemeente.

Doe ermee wat je wijs vindt :wink:
wallisman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 15:27

ziet er mooi uit!

Jan
allerlei glaswerk en zo'n klikapparaat
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Dank voor de reacties

@Ton Canon; Ik zal je advies ter harte nemen voor een deel. Ik kan me vinden in je opmerkingen. Toen ik begon met het bedenken wat ik wilde met de website dan was het voornamelijk de mogelijkheid om het portretdeel goed te kunnen laten zien. Het 'overzicht modellen' stuk was dan ook iets wat ik persé wilde hebben. Modelfotografie heeft ook nog steeds mijn voorkeur al begint dit wel wat te verschuiven (laatst ook een foto van me gepubliceerd in een krant over een tafeltennis activiteit) en de bijzondere luchten de laatste tijd zijn ook inspirerend.

Wbt het noemen van prijzen daar zal je vanuit jouw ervaring ongetwijfeld gelijk in hebben. Ik ga bedenken hoe ik hier mee om wil gaan.

De site zal de komende tijd ook wel wijzigingen ondergaan. Op en aanmerkingen zullen hier zeker in meegenomen worden

wbt het Nederlands; mijn beide ouders zijn docent, foutjes werden dus vrij snel opgemerkt :)
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
the-essy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2010 19:48
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Goede site, wat ik vooral positief vind is de informatie pagina. Deze zie ik niet vaak. Hier kunnen je potentiële modellen zich goed inlezen voordat ze contact met je opnemen. Op deze wijze komt het ook over dat je weet waar je het over hebt.

In de opmerking van Ton Canon over de modellen kan ik mij niet echt in vinden. Ik denk juist dat heel veel meiden juist dit soort foto's van zichzelf willen en dit zeker zal aanspreken. Maar dit is een pure aanname vanuit mijn kant.

Een gastenboek vind ik zelf erg jaren '90 en niet meer kunnen deze tijd. Maar je zal vast je redenen hebben om toch een gastenboek te nemen. Voordeel wel is dat mensen hier reviews kunnen plaatsen. Ik ben misschien zelf wel gewoon anti-gastenboek.

Maar over het algemeen, zeer netjes!
Fotografie portfolio: http://www.iamphotogirl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisblog: http://www.iamtravelgirl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

the-essy schreefCOLONIk denk juist dat heel veel meiden juist dit soort foto's van zichzelf willen en dit zeker zal aanspreken
Met je eens essy. Maar mijn opmerking is in een zakelijke context... niet wetende of Erik betaalde opdrachten wil verwerven. Want ik denk niet dat die meiden 45 euro willen betalen (in het geval van Erik) voor een leuke foto op facebook.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar