Welke lens Canon EOS L1100D - paardensport

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
sarah_84
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2012 14:12

Ik ben een beginner op fotografiegebied en zou een niet te duur instapmodel willen aanschaffen, de L1100.
De bedoeling is vooral paardensport te fotograferen (en de kids) en hiervoor ben ik aan het uitzoeken welke lens ik het beste erbij koop.
Ik zat zelf te denken aan de Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS.
Kan iemand mij iets aan- of afraden?
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

is vooral in het begin een uitstekende keuze, na verloop van tijd ontdek je vanzelf waar je voorliefde ligt en welke mm daarbij gaan horen, dan kun je een betere op maat gemaakte keuze maken.
Met name in het begin niet teveel en grote aankopen doen is mijn advies, deze gekte komt vanzelf wel als je eenmaal besmet raakt met het fotografievirus, dan zijn de euro''s niet in je geldbuidel te houden, maar verdwijnen als sneeuw voor de zon in je (mmestal) te kleine fototas, zeker na verloop van tijd, dus koop vooral niet al te kleine tas erbij in het begin, maar behoud wat ruimte voor uitbreiding.
Fotograferen is kijken niet klikken.
sarah_84
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2012 14:12

denk je dat deze lens scherpe foto's zal opleveren bij een snel bewegend paard?
want ook al is het geen al te dure lens, als ik er geen goede foto's mee krijg, is het natuurlijk nog teveel geld :)
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Hangt ervan af hoe snel bewegend zo''n paard is, maar buiten moet dit best wel lukken na enige oefening.