Amsterdamse waterleiding duinen

Hier kun je tips en ideeën uitwisselen voor mooie locaties.

ModeratorCOLON Global Moderators

benv

boels069 schreefCOLON@benv:

Bemoei je er niet mee als je geen locaties wilt noemen en aan het voor-wat-hoort-wat doen we op dit forum niet mee.

Houd op met interessant te doen of geef een tip.
Volgens mij heb ik al een paar tips gegeven wat beterft locaties in den lande. Wat betreft tips heb ik al eerder gezegd: wat wil je? en dat zaken afhankelijk zijn van de tijd van het jaar. AWD kan een hele goeie plek zijn om de grote zaagbek te fotograferen in ieder geval veel mooier dan in 1 of andere haven alleen nu op dit moment gaat dat niet lukken. Dan moet de halve boel dicht gevroren zitten. De waterspreeuw die hierboven beschreven wordt is afgelopen winter niet gesignaleerd.
Dus tips zijn wel afhankelijk van wat men wil en van het seizoen.

Wat betreft voor wat hoort wat: je leest wel wat je wil lezen, als je lokaties wil delen dan moet je dat wel met zijn allen doen anders is dit gauw een dood forumonderdeel.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Voor een stel kerels onderling lijkt het hier verdacht veel op een kippenhok :lol:
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
benv

En dan zou het niet verstandig om met al die kerels naar een zekere plek in de AWD te gaan :!: Vossen lusten wel kippen :lol:
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

we willen niet weten dat jij weet waar de vossen zitten, we willen weten waar de vossen zitten
757D + 8-400 mm
benv

Afotos schreefCOLONwe willen niet weten dat jij weet waar de vossen zitten, we willen weten waar de vossen zitten
Dacht dat dat algemeen bekend was. Dat is het ook wel maar goed voor degenen die het echt niet weten. Parkeren bij ingang Panneland. Recht naar voren lopen op het pad, gaat een beetje omhoog en omlaag, aan het einde rechtsaf en dan de eerste links en dat uitlopen tot je links een soort van bushalte (zo noem ik dat) ziet van beton en daarvoor staat een bordje "verboden de vossen te voeren" en daarnaast een groene prullenbak. In een straal van pak hem beet 40 meter zitten die vossen. Op een droge dag zie je er altijd fotografen dus het kan eigenlijk niet missen.
Om er nu heen te gaan als je alleen voor de vossen gaat kan ik je niet aanraden, de zomervacht vind ik niet zo mooi, ze zien er dun en ielig uit. Zou vanaf begin november gaan dan hebben ze die mooie donkerrode vacht. Vroeg gaan hoeft niet.
Vanaf Pannenland is het 3,5 km lopen dus niet te ver tenzij je slecht ter been bent. Dan zou je voor een fietsvergunning kunnen gaan (geen idee hoe dat werkt) want in principe mag je daar niet fietsen maar zie wel mensen dat doen. Entree is geloof ik 2 euro, ik heb een jaarkaart en die kostte geloof ik 17 euro en mag je drie anderen meenenem. Parkeren was eerst gratis maar ze zijn daar ook niet gek, met die vossen veel mensen en dus betalen. Valt mee 2 euro per dag. Die vossen zijn bijna een zekerheid maar vlak na een weekend zou ik niet gaan want dan zijn ze volgevreten en heb je kans dat je ze niet ziet. Geen grote telelens nodig een 70-200 en zelfs met een groothoek kan je ze maken.
In de winter kan je ook een ijsvogel veel zien maar daar heb je uiteraard wel een flinke tele voor nodig en een schuiltentje (geen idee of dat mag daar)

Duidelijk zo?
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Om even aan te geven dat je geen telelens nodig hebt...Ik vond het een roteind lopen maar ik ben wel slecht ter been..Wel heb ik mezelf groen en geel geergerd aan de mensen die de vossen aan het voeren waren, ik heb dan ook géén vrienden gemaakt die dag :roll:

Afbeelding
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

ErikDignum en Benv: thanks voor deze concrete tips! Daar maken jullie mij en waarschijnlijk ook anderen wel blij mee.

@ Judith: ik mis de camera van Yentl op de foto ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Klopt! Toen had ze nog geen camera en was toen nog hard aan het sparen :D
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
benv

Als je slecht ter been bent kan je voor zo'n fietsvergunning gaan. Zal je wel moeten aantonen denk ik maar daar is wel achter te komen.
Er is nu een bord geplaatst met verboden te voeren maar voordat dat voeren gebeurde waren ze ook niet zo heel moeilijk te fotograferen. Alleen had je toen wel 400 mm nodig.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar