hoe product fotografie.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Ik wil eens kijken hoe het product fotografie in zijn werk gaat.
Heeft iemand tips (of een link) waar dit te lezen is.

Hieronder heb ik een foto geplaatst om dit bericht wat aan te kleden.
maar misschien aan de hand van deze foto`s kunnen jullie wat tips geven?

30771

Grt Marco
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Marco, ik ben ook geen pro, maar als ik voor mijn bedrijf productfoto's maak, zorg ik altijd voor scherpte van voor naar achter, tenzij het artistiek beter is. In jouw geval zou ik er een flinke hap uit nemen om aan te tonen dat het heeeeeeeel lekker is ....
Ik pas graag een glimlach toe om de aandacht langer op het product te houden.
Vroeger gebruikte ik graag mijn Cambo 4 x 5 " en kon met de asverstellingen heel wat scherpte krijgen en daar boven op met een Schneider optiek met een F=64 de zaak perfect maken. Als ik nu kijk wat een technische (digitale) camera kost, vraag ik mij af of er ook nog wat verdiend wordt.
Als ik jouw foto's bekijk, kan ik ook nog het nodige van jouw opsteken.

Rien
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Als je geinteresseerd bent in het belichten van verschillende onderwerpen bestaande uit verschillende materialen (glas, hout, metaal etc.), dan kan ik je dit boek van harte aanbevelen:

http://www.amazon.com/Light-Science-Int ... 0240802756
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

@ RienW: Ik ben geinspireerd door het boek "the great taste of teamwork" wat ik te leen heb gekregen van iemand die vond dat hier fantastische foto`s in staan.
De foto`s zijn inderdaad erg mooi en er is geen een foto van eten die van voor tot achter scherp is.
In mijn beleving Dacht ik ook dat alles scherp zou moeten zijn maar in dit boek komt de kleine scherpte diepte mooi uit.
Deze foto heb ik genomen als grap...met de titel "veel dingen zijn maar tijdelijk" doelend op dat oranje het maar tijdelijk heeft volgehouden, en dat deze boterham maar tijdelijk lekker is en maar tijdelijk op het bord blijft liggen.
Dus niet specifiek gemaakt om de perfecte productfoto te maken. (hoewel ik hem eigenlijk niet slecht vind)
Ik ga wat experimenteren met volledige scherpte diepte en wil jou bedanken voor je reactie.

@Photokid: dank je voor de tip, Ik heb net 4 boeken besteld over fotografie maar deze komt zeker voor de volgende bestelling op mijn verlanglijstje.
Grt Marco
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Ik ken met name ook foto's waarbij met open diafragma wordt gewerkt; dieptewerking (product lijkt groter?), standpunt (vaak laag) en 'props' erbij vielen mij vaak op. Bijv. , op deze foto had je zoals gezegd een hap kunnen nemen, of er mes/vork/boterkuipje bij kunnen zetten. Maar dan zit ik meer in de food-fotografie te denken...Misschien vanwege je smakelijke hagelslagcracker :)
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Had je deze al gezien? http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... oshoot.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Kruip in de huid van de doelgroep die de opdrachtgever met de opname wil bereiken.
Een fotografisch perfecte opname hoeft helemaal niet "aan te slaan".

Denk er ook aan dat meerdere aanzichten (voor- , achter- en zijkant) aanvullende info kunnen geven.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
flight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2012 17:13
WoonplaatsCOLON ZAANDIJK

Ik begrijp wat je bedoelt boels069 en ben het met je eens, maar volgens mij bestaat "een fotografisch perfecte opname" niet.
CANON EOS 7D;CANON EOS 5D Mark II |Canon EF 24-70mm f/2.8L |Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM | Extender 2x III | Nikon Coolpix P4 VR
en een 
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@flight: ik had ook beter kunnen spreken over "technisch perfect uitgevoerde" :lol:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

iedereen bedankt voor de tips...nu ga ik oefenen en oefenenn en lezen en googlen....foto`s zullen ooit wel volgen...ligt eraan hoe snel ik vind dat ik het onder de knie heb ha ha.
bedankt iedereen.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Even verplaatst naar het juiste onderdeel
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar