Ad blocker detectedCOLON Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Marco, ik ben ook geen pro, maar als ik voor mijn bedrijf productfoto's maak, zorg ik altijd voor scherpte van voor naar achter, tenzij het artistiek beter is. In jouw geval zou ik er een flinke hap uit nemen om aan te tonen dat het heeeeeeeel lekker is ....
Ik pas graag een glimlach toe om de aandacht langer op het product te houden.
Vroeger gebruikte ik graag mijn Cambo 4 x 5 " en kon met de asverstellingen heel wat scherpte krijgen en daar boven op met een Schneider optiek met een F=64 de zaak perfect maken. Als ik nu kijk wat een technische (digitale) camera kost, vraag ik mij af of er ook nog wat verdiend wordt.
Als ik jouw foto's bekijk, kan ik ook nog het nodige van jouw opsteken.
Als je geinteresseerd bent in het belichten van verschillende onderwerpen bestaande uit verschillende materialen (glas, hout, metaal etc.), dan kan ik je dit boek van harte aanbevelen:
@ RienW: Ik ben geinspireerd door het boek "the great taste of teamwork" wat ik te leen heb gekregen van iemand die vond dat hier fantastische foto`s in staan.
De foto`s zijn inderdaad erg mooi en er is geen een foto van eten die van voor tot achter scherp is.
In mijn beleving Dacht ik ook dat alles scherp zou moeten zijn maar in dit boek komt de kleine scherpte diepte mooi uit.
Deze foto heb ik genomen als grap...met de titel "veel dingen zijn maar tijdelijk" doelend op dat oranje het maar tijdelijk heeft volgehouden, en dat deze boterham maar tijdelijk lekker is en maar tijdelijk op het bord blijft liggen.
Dus niet specifiek gemaakt om de perfecte productfoto te maken. (hoewel ik hem eigenlijk niet slecht vind)
Ik ga wat experimenteren met volledige scherpte diepte en wil jou bedanken voor je reactie.
@Photokid: dank je voor de tip, Ik heb net 4 boeken besteld over fotografie maar deze komt zeker voor de volgende bestelling op mijn verlanglijstje.
Grt Marco
Ik ken met name ook foto's waarbij met open diafragma wordt gewerkt; dieptewerking (product lijkt groter?), standpunt (vaak laag) en 'props' erbij vielen mij vaak op. Bijv. , op deze foto had je zoals gezegd een hap kunnen nemen, of er mes/vork/boterkuipje bij kunnen zetten. Maar dan zit ik meer in de food-fotografie te denken...Misschien vanwege je smakelijke hagelslagcracker
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5 http://www.flickr.com/photos/Apist0
Kruip in de huid van de doelgroep die de opdrachtgever met de opname wil bereiken.
Een fotografisch perfecte opname hoeft helemaal niet "aan te slaan".
Denk er ook aan dat meerdere aanzichten (voor- , achter- en zijkant) aanvullende info kunnen geven.
iedereen bedankt voor de tips...nu ga ik oefenen en oefenenn en lezen en googlen....foto`s zullen ooit wel volgen...ligt eraan hoe snel ik vind dat ik het onder de knie heb ha ha.
bedankt iedereen.