stevige bries, gewoon aan het werk

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
fred6
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 297
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 21:05

Hoewel er vandaag een beetje minder wind was dan gisteren was het toch niet gemakkelijk stil te blijven staan tijdens het fotograferen.
Wilde toch deze 2 platen plaatsen. De loodsen werken immers ook gewoon door!

Het is moeilijk de hele foto scherp te krijgen. Er gebeurt nogal veel en er wordt nogal aan je getrokken. Door de steeds wisselende lichtomstandigheden ben ik constant bezig geweest met de belichting. Ook was het een beetje heiig. Blijft oefenen.... Tips zijn natuurlijk altijd welkom!

1.

30318

2.

30319

canon 70d met wat stm en macroglas, allemaal samen in een tas!

"ergens ben ik nergens ben ik ergens anders"
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Hoe kan dat nu. Deze foto's staan al een week op het forum en nog geen enkele reactie.
Ik vind ze helemaal niet slecht. Sterker nog...ik vind ze mooi!
composities zijn goed gekozen. Ze zijn misschien een beetje donker, maar bij mooi weer heb je nu eenmaal niet dit soort golven. De horizon mag misschien iets verder naar boven.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Anoniem 3

Aan mijn aandacht ontsnapt...

Ik vind die tweede wel heel heftig.
Mooi zo, met die donkere palen op de voorgrond.
fred6
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 297
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 21:05

Dank voor jullie reacties en tips!

@gvasseldonk: Dank voor je hulp :wink: ,. Ik persoonlijk vind het helemaal geen probleem maar als het in de regels staat heb je natuurlijk gelijk.

@ Rien: Ik heb de palen er bewust in laten staan om enigszins mijn eigen standpunt en de nabijheid van de boot aan te geven, Verder vond ik het contrast tussen de starheid van die palen en het woeste van het water wel wat hebben.
De door jou bijgesneden foto heeft een andere dimensie met echte focus op de boot. Is natuurlijk ook een optie die ik waardeer, omdat ik zo zie dat ik, met wat bewerking, dingen uit een misschien ogenschijnlijk mislukte foto kan halen.
Overigens gebruik ik tot dusver alleen dpp. Heb wel net ps elements aangeschaft maar ben er nog niet mee bezig.
Ik wil in eerste instantie toch zoveel mogelijk kijken naar wat er met de camera een lenzen zonder bewerking voor mij te leren is.
Er is hier bij de zee natuurlijk heel wat te fotograferen en door de steeds snel veranderende omstandigheden is voor mij het eerste belang snel met de camera hierop in te spelen. Ga echter zeker aan de slag met ps en me ook verder verdiepen in dpp maar probeer nu meer te letten op belichting en compositie.

Overigens... angst voor "the hungry pack" gaat aan mij voorbij. daarvoor is het leven net even wat te kort!

Overigens, ik ben het nog nergens tegen gekomen op dit forum, maar tikt de klok hier anders? Ik ben steeds een uur later dan de tijd die bij het bericht staat...

Nogmaals dank allen!

Groet,

Fred
canon 70d met wat stm en macroglas, allemaal samen in een tas!

"ergens ben ik nergens ben ik ergens anders"
fred6
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 297
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 21:05

Oeps, zie net dat het bericht van Rien er niet meer staat...
canon 70d met wat stm en macroglas, allemaal samen in een tas!

"ergens ben ik nergens ben ik ergens anders"
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

De foto heb ik inderdaad verwijderd, Rien mag hem terugplaatsen met toestemming van TS. Voor het bewerken/plaatsen van andermans foto's worden er regels gehanteerd op het forum.

Als je rechts bovenin "gebruikerspaneel" aanklikt en daar links "foruminstellingen" kun je de tijd goed zetten, je staat nog op de winterstand. :D
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
fred6
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 297
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 21:05

Dank je!

Wat moet ik nog veel leren....
canon 70d met wat stm en macroglas, allemaal samen in een tas!

"ergens ben ik nergens ben ik ergens anders"
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar