Nabewerking portret in lightroom jullie mening?

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Hallo forumleden,

Ik heb geprobeerd een mooie portetfoto te maken van onze zoon buiten in de tuin. Dit was niet echt makkelijk omdat meneertje meer zin had om te spelen haha.

Nu is het volgende aan de hand. Ik had best last van de harde zon zag ik achteraf toen ik de foto's op de pc zag. Dit heb ik met lightroom proberen te corrigeren.
Graag zou ik jullie om advies willen vragen wat jullie met deze foto zouden doen met de nabewerking.

Gegevens die misschien nuttig zijn: F8, 1/100, ISO 100, 60mm, lens canon 55-250mm. Foto genomen in felzonlicht (ik weet dat dit niet slim is).

Ik heb speciaal voor F8 gekozen omdat na mijn idee deze lens dan het scherpste is.

RAW foto.

30110

JPG foto

30111

Alvast bedankt voor jullie reacties/advies.

Mvg FotoPapa
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

hij mag dan wel wat overbelicht zijn op zn wang....mij stoort het niet , ik vind het een leuk portret . je zou met aanpassingspeneel het te lichte gebied wat kunnen minderen.....maar of dat mooier gaat worden ? er zullen ook nog wel meer optie's zijn..
Gebruikers-avatar
koot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2011 07:44

Leuk vrolijk portret, mooi koppie, alleen vind ik zonlicht een slechte keuze.
Ik mis licht id ogen.
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Zonlicht is een prima keuze ;) Zelfs midden op de dag kan je er wat mee. Mis inderdaad wel wat licht in/rond de ogen, dat zou je wat kunnen oplichten. Kijk anders eventueel eens hoe hij er in zwart/wit uitziet.
De 55-250 is een prima lens met dito scherpte, als je denkt dat hij pas bij F8 scherp is zou ik hem zeker even uitgebreider testen. Voor de volgende keer misschien iets groter diafragma en meer mm's, dan kan je hem net iets meer weghalen van de achtergrond.

Leuk portretje!
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Mooie mannetje!
Het enige wat me 'stoort'aan de opstellng zijn die geel-rode bloemen op de achtergrond, die me wat storen, zo pal op z'n hoofd.

Groeten.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties. Stel ik zeer op prijs.
En wat betreft de compo. Die kinderen staan nooit stil haha

Mvg Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
eos550
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2011 11:29
WoonplaatsCOLON België
CONTACTCOLON

Ik weet weet niet hoe ver je staat met nabewerking, hier staan wel wat bruikbare zaken in:

http://www.aiev.be/Een%20snapshot%20verbeteren.pdf

En ja inderdaad kindjes zitten niet graag stil. 8)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar