Freestyle shoot Claudio

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Een tijdje geleden heb ik deel genomen aan een gezamelijke fotoshoot op een urban locatie.
Ik heb bewust mijn flitset thuis gelaten en alleen mijn Ring led meegenomen om alleen de schaduwen op te vullen.
Ik wist op het moment toen ik het model zag dat dit een B&W serie ging worden, met lekker veel contrast, etc.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding
mikekiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 459
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 12:58
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Wat mij betreft wint de derde foto hands-down (letterlijk). De laatste twee zijn erg druk qua achtergrond en qua pose ook niet heel sterk (als je zo staat moet je wat mij betreft iets meer in huis hebben dan dit).

De eerste is zeker niet slecht, maar wordt wat afgeleid door z'n shirt en (alhoewel het fijn is dat hij niet in het midden staat) staat hij wat te dicht tegen het kader aan. Van twee weet ik niet veel te zeggen, is best aardig, maar verder...

3 is "gewoon" erg fijn. Goede blik, fijne scherptediepte. Kettinkje had wat mij betreft niet gehoeven, maar verder niet veel negatiefs op aan te merken. Goede keuze voor zwart-wit en ook goed uitgevoerd.
5Dmk1, 40D, EF 28-105 3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 85/1.8, Tamron 18-200 en een thuisstudio
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Fijne belichting, goede locatie, PRACHTIGE zwart/wit omzetting.....

Maar... alle foto´s geposeerd, waarom niet wat meer spontaniteit? dat verwacht je zeker bij een topic over Freestyle.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Fraaie platen, al lijken de 4e en de 5e wat veel op te gaan in de omgeving. Deze had ik of qua DOF of Qua belichting graag iets meer geïsoleerd gezien.................

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

@mikekiwi
Toch ben ik benieuwd naar uw bevinden van foto2?
Wat had beter gekund bv is het het licht, de pose of juist het wegkijken van het model/

@bobvanduin
Tnx

Claudio is geen model maar vindt het af toe leuk om als model te poseren.
Helaas deze ochtend had Claudio zijn slaap niet echt uit en kwam niet veel uit, in ieder geval niet uit zichzelf dus vandaar de geregisseerde foto's.
Foto 2 was meer en deel freestyle.
Maar u heeft gelijk ik had persoonlijk ook wat meer freestyle gezien maar goed.

@j.jennekens
Interessant! zelf hou ik wel van drukte maar ik ga dit zeker proberen.

Bedankt alle drie!
mikekiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 459
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 12:58
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Rick T schreefCOLON@mikekiwi
Toch ben ik benieuwd naar uw bevinden van foto2?
Wat had beter gekund bv is het het licht, de pose of juist het wegkijken van het model/
Nou, ik vind het eigenlijk een beetje een rommelig geheel. Pose en wegkijken zijn de aardigste delen van de foto, maar de drukke achtergrond met die boog die uit zijn nek lijkt te steken is niet zo fraai en ook het drukke shirt onder zijn vest leidt af. Kortom niet echt een slechte foto, maar genoeg minpuntjes om er niet heel enthousiast over te zijn... Is mijn mening uiteraard, een ander kan weer iets anders vinden...
5Dmk1, 40D, EF 28-105 3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 85/1.8, Tamron 18-200 en een thuisstudio
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Kijk daar komen we ergens, dat mag best vaker zoon feedback:)
Je geeft mij weer wat puntjes om aan te werken en om in de volgende keer op te letten.
persoonlijk hou ik wel van wat drukkere platen maar van die graffiti kan ik geheel in vinden maar was er zelf nog niet achter gekomen.
Waar ik zelf ook nog niet geheel tevreden mee ben met deze foto is de huid (vlekkerig en na mijn idee iets te hard.

Maar goed bedankt voor uw feedback!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar