Zwart Wit

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
sproet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 15:40
WoonplaatsCOLON Neerpelt

Gemaakt op een feestje, zonder flits.
Dit keer eens omgezet in zwart/wit.

1.
Afbeelding


2.
Afbeelding
Canon EOS 7D.... en heb nog veel te leren!
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Ik vind die eerste foto een leuk koppie die je met een mooie blik hebt weten vast te leggen. Dat maakt het ook voor mij / de neutrale kijker leuk om naar te kijken. Wel jammer dat haar linker hand er niet helemaal op staat. Dan zou ik juist aan de linker kant vh beeld wat meer weg hebben gelaten. De kleurkeuze is er 1 die ik goed vind.

De tweede foto doet me niks. Vind dat echt een foto zoals ze een discofotograaf deze kan maken van iedereen die aanwezig is geweest.

Wel valt mij de ontzettend vreemde bewerking op bij beide foto's. Hele rare vlekken en ontzettend gepoetste gezichten, bijna uitgesmeerd. Het lijkt ook alsof je een soort canvas structuur hebt toegevoegd. Ik kan niet helemaal plaatsen wat daar is gebeurd. Als het een bewuste keuze is dan kan ik deze zelf wat minder waarderen.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Besje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2012 16:59

Ik vind 1 mooi, die blik is erg sprekend.
Jammer dat de focus ligt op haar rechterhand.
En inderdaad het nabewerken is niet mooi geworden, veel ruis.
Canon EOS 1100D, 75-300mm en 18-55mm.
Gebruikers-avatar
sproet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 15:40
WoonplaatsCOLON Neerpelt

Bedankt voor het kijken en de opmerkingen.
Deze foto's zijn binnen gemaakt met heel slecht licht en zonder flits.
De iso moest daardoor heel hoog, te hoog voor mijn camera 1600.
Daardoor waren de originele heel korrelig.
Geen succes dus, maar weet dit dan voor een volgende keer, bedankt!
Canon EOS 7D.... en heb nog veel te leren!
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

sproet,
De iso moest daardoor heel hoog, te hoog voor mijn camera 1600.
Daardoor waren de originele heel korrelig.
Wat een onzin. :wink:

Ik schiet, wanneer nodig, met mijn 7D tot wel aan 6400 ISO, zonder echt last van ruis. Ja, je zult iets meer ruis hebben, maar beter een goed belichte plaat met wat meer ruis, dan een slecht belichte plaat met geen ruis.

Bij digitaal spreken we over ruis en bij analoog over korrel. :wink:

Sommigen kunnen behoorlijk zeuren over ruis; als je dit al ruis noemt...waar is mijn vergrootglas... :)

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Canon Benny schreefCOLONsproet,

Sommigen kunnen behoorlijk zeuren over ruis; als je dit al ruis noemt...waar is mijn vergrootglas... :)

Benny
En dat is precies waarom ik me afvraag of het wel ruis is. Ik zie een apart patroon in de beelden. Bijvoorbeeld bij meisje van het 2tal direct onder haar mond of op haar linker wang. Ik herken dat niet direct als ruis en het valt me op dat het in bepaalde delen veel meer benadrukt is dan in de rest.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

E7picture,

Ik weet denk ik wel wat dat is: er is met de "verscherp tool" op die plaatsen teveel verscherpt met een te hoge dekking en te harde penseel, of ik moet me zeer sterk vergissen. Daarnaast, lijkt het of de TS de andere delen in het gezicht weer heeft proberen te soften op een één of andere manier.

De "verscherp tool" raad ik altijd ten zeerste af!

Ik denk, dat je het wel in deze richting moet zoeken.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar