Eerste resultaat mobile fotostudio

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Bij deze een testfoto van ons 3 jarig zoontje. Hij is gemaakt in een mobile thuis studio. Gebruikt gereedschap 2 softboxen witte achtergrond rol canon 400d met 18-55 kitlens, F10, 1/125, iso 100 40mm.

De foto is bewerkt in lightroom 4 was onderbelicht. verder wat met de kleurinstellingen enz zitten spelen.

Graag had ik jullie reacties gehad zodat ik er wat van kan leren.

O ja dat knappe heeft ie echt van zijn moeder :D . Alvast bedankt

29724
Gebruikers-avatar
Dr. Strooi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2005 17:41

Het standpunt lijkt me prima en de van moeder geërfde looks ook.
Je mist wel wat licht op de voorkant. Ik zou eens proberen met een reflectiescherm (of een plaat tempex) de schaduw in z'n gezicht wat te minderen.
En de reflectie op de legoblokken eruit halen d.m.v. een polarisatiefilter of door de lampen wat anders te positioneren.
Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer.
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

helemaal met mijn voorspreker eens, en ik denk dat de scherpte ook nog iets beter kan maar dit kan ook aan het vergeten te verscherpen na het verkleinen liggen.

groetjes arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

bij dit soort positie''s zul je de kop op de grond moeten leggen, ik gebruik vaak een soort van knuffel alwaar ik de kop opleg, zodanig dat de softbox mooi in de richting en hoogte van het gezicht komt te liggen, zo krijg je een veel mooiere belichting.
Het licht komt nu teveel van boven waardoor je wat vervelende slagschaduwen krijgt.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

eens met de voorgangers.. jammer dat de ogen vrij donker zijn geworden door de schaduw.. :o

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal voor mijn volgende shoot jullie tips meenemen.

Vriendelijke groeten FotoPapa
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

433 keer bekeken en zo weinig mensen die advies willen/kunnen geven....
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

De schaduwen aan 2 kanten van het onderwerp vallen mij -in negatief opzicht- op. Volgende keer zou ik meer gaan werken met een hoofdlicht en bijlicht. Bij dit soort foto's zou ik inderdaad meer licht in het gezicht willen zien. De ogen zijn te donker geworden en daardoor mist de foto wat pit. Ook mis ik het verband met de Duplo blokken (geen lego Dr Strooi ;) ). De reflectie hierop stoort mij dan weer minder.

Wat betreft kijken en reageren; probeer de foto volgende keer in het bericht te verwerken. Dat maakt het reageren wat sneller en dus laagdrempeliger.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

E7 bedankt voor je reactie. Ook dit zal ik de volgende keer proberen mee te nwmen. Mvg FotoPapa
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar