een accessoire bij de canon EOS 1100D

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
selen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012 14:19

Hallo mensen,

Ik wil graag een accessoire kopen voor mijn canon eos 1100d ( die ik binnenkort ga halen)
Ik heb er zo ongeveer 200-300 euro te besteden.

Wat is handig om erbij te kopen? een flitser? een andere lens?

Ik wil foto's maken die vooral gericht is op mensen. Dus evenementen, stelletjes, portret enzovoort.
De foto's wil ik het meest buiten maken.

Ik heb wel eens nagedacht over een flitser. Ik had een filmpje gezien, dat je met een flitser, de storende schaduwen kan wegwerken bij foto's die buiten worden gemaakt.

Dus wat raden jullie mij aan ?
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Ik raad je aan om eerst eens een tijdje niks te kopen en zelf te gaan ontdekken waar behoefte aan is.
Lijkt er nu sterk op dat je wilt kopen om het kopen.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Ben het ook eens met m'n bovenbuurman.
Waarom kijk je niet eerst eens waarom het 'niet lukt' met je huidige materiaal?
Zijn het instellingen waardoor foto's bewogen worden? mis je licht?
Kan een lichtsterkere lens uitkomst bieden?
Laat eens wat zien je bedoelt?
Wellicht kan men daardoor een 'feel' krijgen met wat je precies bedoelt. :D
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

En als je dan toch je geld wilt uitgeven, zou ik een kitsetje halen met de 1100D + 18-55 IS + 55-250 (linkje).
Ben je ongeveer 200 euro meer kwijt als de kitset met alleen de 18-55 IS
Maar heb je wel gelijk wat meer tele.

Of je geeft dat geld uit aan een tas, extra accu en geheugenkaartjes.
Ruud.
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Ik ga met Ruud mee wat betreft kit met de 55-250 erbij. Ik gok dat de meesten aan alleen een 18-55 niet genoeg hebben. Verder inderdaad nog niks erbij kopen. Nouja, behalve goede tas dan ;) oja en misschien een fijne draagriem want die Canon riem die je erbij krijgt vind ik 10x niks.
Maar kwa duurdere accessoires kun je beter eerst je geld in je zak houden.
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
chrimasa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2010 20:08

Ik raad je aan een (tweede) goede kaart te kopen met voldoende ruimte om een paar honderd foto's (in hoogste kwaliteit + evt RAW) op te slaan. Verder handig: een blaaskwastje en een goed lensdoekje. En inderdaad: een fijne fototas. Ga je veel foto's maken die je wilt bewaren? Dan misschien een externe harde schijf mocht je die nog niet hebben. Bovenstaande zaken kwamen er bij mij allemaal gaandeweg al snel bij kijken en ongemerkt geef je dan al aardig wat geld uit.
EOS 70D met Canon EFS 15-85 en Canon 50mm 1.8 STM in een Kata 3N1-20 Sling BackPack, of in een superchique Rosa back. Voor de flits een Nissin Di866 DMark
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ga een goede beginnersworkshop volgen in plaats van allerlei dingen te kopen die je misschien helemaal niet nodig hebt.
Maar als je perse spulletjes erbij wilt kopen: een goed statief!
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Toen ik begon met het fotograferen met een SLR, wat niet toevalligerwijs samenviel met een keuze onderdeel van de Sociale Academie, vroeg ik de docent wat ik nou nodig had om goede foto's te maken. Daarop kreeg ik van hem de vraag wat ik in huis had, antwoord: Canon EOS 500 (analoog) met de EF 28-80mm f/3.5-5.6. Antwoord: zet hem vast op 50mm en ga niet zoomen. Bij de bespreking van de foto's, dan kom je er vanzelf wel achter wat je nodig hebt.
Daar kwam dus uit:
- statief
- schoonmaak spullen
- externe flitsbeest
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Een tweede accu misschien?
Hans.
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

1) goede tas ( niet te krap ivm mogelijke toekomstige uitbreidingen camera stuff)
2) extra batterij ( eventueel icm batterijgrip)
3) goede geheugenkaartjes
4) veel experimenteren, proberen en ONTDEKKEN wat je zelf nodig denkt te hebben. Wordt desnoods lid van een lokale fotoclub en/of zoek een fotomaatje met dezelfde camera zodat jer ervaringen en materiaal kunt uitwisselen..... :)
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Erik Mulder schreefCOLON1) goede tas ( niet te krap ivm mogelijke toekomstige uitbreidingen camera stuff)
2) extra batterij ( eventueel icm batterijgrip)
3) goede geheugenkaartjes
4) veel experimenteren, proberen en ONTDEKKEN wat je zelf nodig denkt te hebben. Wordt desnoods lid van een lokale fotoclub en/of zoek een fotomaatje met dezelfde camera zodat jer ervaringen en materiaal kunt uitwisselen..... :)
+ 1 !
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Even off-topic,

gaaf onderschrift Erik ! :)
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar