Mijn eerste portret foto

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
hotting
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2009 10:53
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

29282

Ik wil me eigen gaan verbeteren in het maken van foto's van mensen, portretten ed. Na het eea gelezen te hebben hierover heb ik een canon 50mm f1.8 lens aangeschaft. Deze foto is een van de eerste probeerselen met deze lens. Graag uw commentaar hierop.
Alvast bedankt voor de genomen moeite
Gr
Hans
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

tja,

wat wil je bereiken? voor een gewone prortret foto vind ik de scherptediepte te kleine, haar rechterschouder (voor de kijker links) is al vaag, net als het haar achter haar linker oor (voor de kijker rechts :) )

Verder qua belichting vind ik hem erg fijn kijken, geen onder of overbelichte delen, geen storende achtergrond, netjes.
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Hans,

Ik zie wel potentie, hoor. :wink:

Ik had, net zoals Snip, graag wat meer scherpte/diepte gezien. Ik had het diafragma minimaal afgeknepen naar f4, zodat de schouder die het verst weg van de camera is gedraaid ook meer mee doet.

Ik denk, dat je in dit portret had moeten durven te snijden/croppen. Voor de kijker rechts, had ik in dat stuk flink gesneden. Ik denk, dat het portret dan meer kracht uitstraalt.

Wat mij laatse tijden wel bij velen opvalt en ook bij jou, is dat er een enorme kleurzweem inzit. Een oranje-achtige kleurzweem is hier aanwezig. Soms kan een kleurzweem sfeer verhogend werken, maar ik vind het hier niet zo goed bij passen. Wat ik mij dus afvraag en bij velen: Calibreer jij je beeldscherm ook? Dit is een 100% vereiste in de digitale fotografiewereld. Dit is eigenlijk ook de reden, dát ik reageer... :wink:

Maar al met al niet slecht. :wink:

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
hotting
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2009 10:53
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties

Het vergroten van de scherpte diepte zal ik zeker menemen naar mijn volgende foto's

@Benny
Dat van die kleurzweem was me niet echt opgevallen. Naar mijn gevoel zat ik goed in de buurt maar nu je me er op gewezen heb zie ik het ook. In het vervolg toch beter op letten.
Na de foto bijgesneden te hebben komt deze inderdaad wat krachtiger over. Ook dit is weer een mooi leer puntje

gr
Hans
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar