Mecablitz 50 AF-1 goede keuze?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
degrotepeter
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2012 14:11
CONTACTCOLON

Heey,

Na bijna mijn camera te hebben gefrituured met een oude analoge flitser ben ik toch op de gedachte gekomen om naar een fatsoenlijke externe flitser te kijken. Ik heb mij goed ingelezen en ik zit nu te kijken naar een Metz Mecablitz 50 AF-1.
Ik heb al wel op dit forum gezocht op deze flits, maar ik kwam vooral topics tegen waar ze de Nissin Di866 aanraden of de Yongnuo YN-565. Echter heb ik bij de Yongnuo geen goed gevoel (kwam op ebay veel slechte reviews tegen waar de Yongnuo al heel snel kapot ging) en bij de Nissin heb ik naar de prijs kijkend eigenlijk een beetje het zelfde gevoel. Ik lees wel overal dat Metz flitsers over het algemeen goed en betrouwbaar zijn.

Weet iemand mij hier wellicht advies op te geven?

Bij voorbaat dank!

Groeten,

Peter Erinkveld
60d - 17-85, 55-250, 18-55

Check mij online op:
http://www.petererinkveld.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
j.vandeburgt
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009 00:26
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede, NL
CONTACTCOLON

3 maanden geleden na dezelfde keuzeproblemen gekozen voor de AF50 en flits er hier naar volle tevredenheid op los;
Goede lichtopbrengst, snel bijladen en goede integratie met de Canon (50d) software, tegen een prima prijs!
Met vriendelijke groet,
Jim
Gebruikers-avatar
degrotepeter
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2012 14:11
CONTACTCOLON

Super (Ik schiet overigens met een 60d). Tjah ik denk dat ik mijn keuze wel heb gemaakt, heb bij Metz wel een goed gevoel, bij die andere niet zo eerlijk gezegd.
60d - 17-85, 55-250, 18-55

Check mij online op:
http://www.petererinkveld.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

Ik heb al een tijdje een Yongnuo en die bevalt prima.
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
Gebruikers-avatar
degrotepeter
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2012 14:11
CONTACTCOLON

Okey, ik lees veel gevarieerde reacties over die flitser. Sommige mensen sweren er bij en bij sommige gaat hij kapot naar ene paar keer flitsen.

Ik denk dat ik voor het kleine beetje geld toch de Metz Mecablitz 50 AF-1 koop. Daarbij kan je de Metz ook als Master gebruiken, mocht ik later nog extra flitsers willen.

In ieder geval bedankt voor je antwoord!
60d - 17-85, 55-250, 18-55

Check mij online op:
http://www.petererinkveld.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 4

Ik heb een goed gevoel bij Canon flitsers en daar hoor/lees ik goede berichten over. Misschien toch ook een optie.
Daffiedolf

Natuurlijk is Metz een goed merk!
Ik sluit me aan bij de vorige spreker: Mijn 420ex en mijn 580exII werken perfect samen met mijn body, een 50D, maar werken ook perfect samen met elkaar als slave(420) en master(580).
Alleen de prijs is nieuw aanzienlijk.
Een tweedehands 430ex kan veel plezier opleveren en is niet echt duur.
Gebruikers-avatar
degrotepeter
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2012 14:11
CONTACTCOLON

Ik had eigenlijk stiekem aangenomen dat de 430ex ii duurder was (geen idee waar ik dat van heb). Anyhow, voor 40 euro verschil lijkt het me toch verstandiger om voor de 430ex ii te gaan. Ik zie nu ook dat de draadloze optie veel beter ondersteund is, wat ik wel wil gebruiken voor het fotograferen van rook.
Verder een wat hoger richtgetal, en nouja het is een Canon, mag toch aannemen dat ik daar niet de mist mee in kan gaan.

Ik denk dat ik mijn keuze heb gemaakt! Bedankt iedereen!

Alleen nog even twee weken wachten op loon en studiefinanciering :P
60d - 17-85, 55-250, 18-55

Check mij online op:
http://www.petererinkveld.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Is de Metz 50 niet uitgebreider dan de 430ex ?
Metz en Canon zijn twee topmerken voor flitsers op de Canon.
Gebruikers-avatar
degrotepeter
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2012 14:11
CONTACTCOLON

Haha mag aannemen dat de Canon het goed doet op een Canon :P

Heb me toch even zitten verdiepen.
Metz heeft toch een hoger richtgetal (50 tegen 43).
Plus een flash diffusor kaartje (Die de Canon dus niet heeft).

Op het oog ziet hij er wat gebruiksonvriendelijker uit, maar daar is natuurlijk wel uit te komen.

Neig nu toch weer iets meer naar de Metz.

En ik kan niet echt dingen vinden waarom ik de Metz niet zou vinden en de Canon wel, of weet iemand wellicht nog een goed tegenargument?
60d - 17-85, 55-250, 18-55

Check mij online op:
http://www.petererinkveld.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

Ik heb zelf heel kort een Metz flitser gehad maar deze snel vervangen omdat de levensduur me bitter tegen viel.
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

430II. Prachtige flitser! Daarom heb ik er zelfs twee van...
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
degrotepeter
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2012 14:11
CONTACTCOLON

Aan de andere kant maakt dat flash diffusor kaartje ook niet veel uit. Als de canon een betere levenswaarde heeft is dat natuurlijk wel een grote pre.
Denk dat ik dan toch maar voor de canon ga (Men zal onderhand ook wel denken van wat een draaikont ben jij :P).

Ik verneem ook her en der dat de 430exII beter ttl support heeft aangezien het canon eigen is. Nouja, ik denk dat ik niet meer langer moet twijfelen en gewoon voor de Canon gaan!

Iedereen heel erg bedankt voor het advies ^^
60d - 17-85, 55-250, 18-55

Check mij online op:
http://www.petererinkveld.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
mmuetst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2005 09:56
CONTACTCOLON

Met de 60D kun je leuk off camera werken en de flitser zonder extra kosten voor triggers met je ingebouwde flitser aansturen. In de meeste gevallen werkt dat prima, behalve als de op een plek wordt neergezet waar het licht van je ingebouwde flitser niet kan komen. Ik heb de Nissin DI866MKii en heb daar een hele test over geschreven. De kwaliteit/prijs verhouding van deze flitser vind ik prima en ik gebruik deze flitser juist vaak voor on camera werk. Ik vind de extra invul flitser echt handig. Wel merk ik dat de kwaliteit van Canon en Metz hoger is. Mijn persoonlijke advies zou zijn, ga voor de Canon en als je een extra flitser wilt dan kun je altijd nog een ander merk gaan (mits je studie studiefinanciering het toe laat). Ik werk zelf veel met canon flitsers en geef ook workshops in strobist fotografie. Ik merk keer op keer dat eigen merken toch net iets steviger zijn qua bouw, maar soms hebben eigen merken ook nadelen, zo is de Nikon SB900 nogal snel oververhit (maar daar hebben wij Canon gebruikers geen last van) ook de Nissin DI866MKII kun je na een aantal full power flitsen in de beveiliging laten schieten.
Dus niet meer draaikonten en ga voor de Canon 430EX MKII
Meer Strobist nieuws op metjegelaatopdegevoeligeplaat.blogspot.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar