70-200 canon

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Kryn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2011 14:17

Vraag is meerder keren gesteld: maar toch nog een keer een aparte vraag hierover.
Ik wil een Canon 70-200mm aanschaffen. Lang getwijfeld tussen de Canon 200mm f.2.8 of een zoomlens in het bereik van de 70-200mm
Ik ben tot de conslusie gekomen dat de zoomlens toch mij meer mogelijkheden gaat geven dan de prime.
Twijfel nu tussen de 70-200 f4 met IS of de 70-200 f 2.8 zonder IS.
Ik wil de lens gaan gebruiken op de 600D en uitsluitend buiten, bijvoorbeeld vakantie. Binnenshuis gaat de lens practisch niet gebruikt worden.
Hoop dat iemand nog wat nadere advies kan verstrekken.
fozzie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2011 21:43

waarom heb je de f4 non IS uitgesloten?
kost de helft.
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

De 70-200 f/4.0 is lichter in gewicht, wat op vakantie denk ik wel fijn is.
Zo te zien is f/2.8 niet ècht nodig, evenals de IS denk ik...
Waarom niet gewoon de 70-200 f/4.0 non-IS? Lekker scherp en bijna de helft van de prijs!
Als je 'm toch vaak buiten gebruikt is de IS niet eens nodig m.i.

Edit: je zou er dan zelfs een tweedehands 200 II f/2.8 bij kunnen nemen :)
Kryn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2011 14:17

Ja, dat is toch wel een goed punt van jullie. Waarvoor dank op de eerste plaats! Misschien let ik wel teveel op dat IS ivm evt bewegingsonscherpte.
Zit er nu heel veel verschil in scherpte tussen de 70-200 f4 met / zonder IS en de 70-200 f 2.8 zonder IS?
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

De F4 is scherper dan de F2.8 (Mark I), waarbij de F4 IS het nog iets beter schijnt te doen dan de F4. Dat verschil is echter veel kleiner dan tussen de F2.8 (ook weinig mis mee, overigens) en de F4.

Verder: +1 op de geldbesparende optie die hierboven wordt aangedragen (F4 non-IS).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Tja, ik zou wel voor een versie met IS kiezen, Voor als je de lens een keer in wat mindere licht omstandigheden wilt gebruiken.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Kryn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2011 14:17

Hartelijk bedankt zeg voor deze goede adviezen. Ik denk dat ik dan toch ga kiezen voor de 70-200 f4 met IS. Lijkt me toch geen miskoop?
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Zeker geen miskoop!
Ik had in eerste instantie de non IS gekocht maar deze omgeruild voor de IS versie omdat bij schemer of tegen de avond het maken van goede foto's met een non IS toch wel erg spannend werd en ik over de resultaten minder te spreken was.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

een miskoop doe je zowiezo niet, welke je ook kiest van de 70-200 serie.

fotografeer je veel buiten met goed weer, kun je denken aan de non-IS f4, lekker goedkoop en ook ragscherp.
fotorgafeer je ook veel met wat middelmatige lichtomstandigheden, is op 200mm een IS toch wel handig.

Ik had zelf ooit de non-IS f4, en bij mijn fotografeer tijdstippen en nooit een statief mee willen slepen, had ik toch liever de IS versie, maar ja dan ben je wel een paar honderd euro meer kwijt.
Dat is even een afweging die je zelf moet maken.
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Inderdaad heel persoonlijk. Ik stond voor dezelfde keuze. Heb uiteindelijk de f4 Non IS gekocht. Nu na twee maanden ben ik er erg tevreden mee. Heb de IS nog niet echt gemist. Fotografeer uit de hand met goede resultaten. En ik heb 450 euro in mijn achterzak gehouden, want het wensen lijstje is nog groot.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Kryn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2011 14:17

zweuds schreefCOLONInderdaad heel persoonlijk. Ik stond voor dezelfde keuze. Heb uiteindelijk de f4 Non IS gekocht. Nu na twee maanden ben ik er erg tevreden mee. Heb de IS nog niet echt gemist. Fotografeer uit de hand met goede resultaten. En ik heb 450 euro in mijn achterzak gehouden, want het wensen lijstje is nog groot.
Ha ha, dacht ik dat ik eruit was. Krijg ik deze post! :lol: :lol:
Maar ik ben er wel blij mee! Prijsverschil is inderdaad wel erg groot; ik heb voor het prijsverschil ook een Canon 85mm 1.8 en dat is ook een topper. Is de 85mm er overigens ook in een L variant; ik zoek maar kom m nergens tegen bij de respectievelijke fotozaken op het internet?
Ik heb reeds een macro 100mm f 2.8 in de L variant; maar ik ga dat macro gebeuren afbouwen op 1:1 ivm slechter worden van de ogen. (krijg er hoofdpijn van)

Ik stel me dan voor een 70-200mm f4 (dubben IS of non iS) en dan een 85mm f.1.8.
En dan zoek ik nog een goede betaalbare zoomlens in het groothoek bereik. Iemand nog een idee
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ik wil je nog meer aan het wankelen brengen... Onderstaande allemaal geschoten met de 70-200 F/4 non iS. Ik persoonlijk zou nu de F/2.8 non iS willen, want de iS heb ik nog nooit gemist!

Baby IJsbeertjes
EOS uitje Ouwehands Dierenpark
Diesel onze hond
Vissers in Tsjechië
Mijn kids in België
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
suyari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009 15:55
WoonplaatsCOLON Bovenkarspel
CONTACTCOLON

Ik heb de non-IS, en vind ik fantastisch, ik mis het niet.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik heb de IS en mis de non-IS niet... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nee hoor zonder gekkigheid, je moet kijken in welke omstandigheden je gaat fotograferen..ga je vaak in de schemer of bij bedompt weer fotograferen kan ik de non IS afraden. Ben je een mooi weer fotograaf en werk je met snelle sluitertijden dan kun je de Non IS prima gebruiken.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Om even in te haken op je off-topic vraag: ja, er is een 85 mm L, de F1.2. Voor dat prijsverschil heb je die echter niet te pakken ;).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
suyari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009 15:55
WoonplaatsCOLON Bovenkarspel
CONTACTCOLON

@Judith
tja, je lacht erom, en dat mag je ook rustig doen hoor. Maar het voelt alsof je me uitlacht, beetje flauw vind ik dat

Maar ik mis het niet, en fotografeer ook bij minder licht en in de avond. en ik mis het niet!
Vaak zijn er zulke simpele oplossingen waar niet aan wordt gedacht, ik heb altijd een heerlijk lichtgewicht monopod bij me. Is+ is 4 stops, thats all...
Kryn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2011 14:17

Beasar schreefCOLONIk wil je nog meer aan het wankelen brengen... Onderstaande allemaal geschoten met de 70-200 F/4 non iS. Ik persoonlijk zou nu de F/2.8 non iS willen, want de iS heb ik nog nooit gemist!
Hartelijk bedankt; mooie foto's. Ja dan twijfel ik toch wel heel erg als ik eerlijk ben. De lens gaat toch voornamelijk gebruikt worden bij zonnig weer (ook in de tropen); als ik dan die foto's zie denk ik dat ik die IS ook niet zal missen? Moeilijk moeilijk moeilijk!!
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Onderstaande gemaakt met de 70-200 F/4 non iS. ;) naar Judith!

1/30sec, F/4, ISO 200 op 149mm. Uit de hand!
EDIT: Maar je moet vooral kopen waar je je goed bij voelt. Alle meningen hier zijn subjectief en er is geen slechte 70-200 L!

27840

"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Kryn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2011 14:17

Walgelijk scherp Beasar. Tsja, dan ben ik er eigenlijk wel aan uit!!! Laat ik eerst maar eens deze plaatjes gaan schieten qua kwaliteit.
Mag ik je hartelijk bedanken voor het posten!!!
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

lol...ik stond vorig jaar ook voor deze keuze, heb eerst voor een week de non-IS versie gehad voor te testen en daarna toch voor de IS versie gekozen, het scheeld je een paar (4?) stops en die lens is ook wat nieuwer kwa design (meer elementen, statief detectie en is water/stof dicht).

Hier vind je meer info over de lens:

REVIEW

Grtz,

Fred.
www.fred-clerx.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar