28-70 oud of 24-70 nieuw

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
hscmk24
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2012 17:54
WoonplaatsCOLON Bemmel

Lees veel deskundigheid op dit forum, zit al een tijdje met een vraag.
Heb al jaren, weet niet meer hoe lang, een Canon 28-70/2.8L.
Twijfel of ik die moet verkopen en een nieuwe 24-70/2.8L Mark1 terug moet kopen, of misschien de duurdere Mark2.
Hoor ook wel mensen die zeggen dat de oude 28-70 beter is als de nieuwe 24-70 ??? Zie de 28-70 ook nooit op MP terwijl er toch een berg moeten zijn.
Wie maakt een einde aan mijn twijfel.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Wat is er mis met je huidige objectief?
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

'k sluit me inderdaad hier bij aan.
Als je het nieuwste van het nieuwste moet hebben dan heb je inderdaad enkele jaren zitten slapen, maar euhm... Wat denk je te vinden in de 24-70 wat je nu niet hebt en hoe gaat dat jouw fotografie verbeteren?

Ze worden overigens wel aangeboden op MP. Niet vaak en als ze worden aangeboden dan tegen akelig hoge prijzen (ik kijk d'r af en toe met een scheef oog naar op zoek naar eentje voor een zacht prijsje :mrgreen: )
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

heb er eentje gehad, heb er toen 500 euro voor betaald, was in erg mooie staat en heb hem met mijn stomme kop weer verkocht, maar eerst even mee gespeeld. Erg mooi en goed objectief en mischien zelfs nog ietsje beter dan de 24-70, dus waarom zou je deze lens willen inruilen inderdaad.
Fotograferen is kijken niet klikken.
hscmk24
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2012 17:54
WoonplaatsCOLON Bemmel

Bedankt alvast voor deze harde maar duidelijke antwoorden!!
Was er al bang voor, met nieuwer, duurder etc etc maak je geen betere foto's, dit hangt af van instellingen en eigen creativiteit en de kunst om het maximale uit je spullen te halen.
Dacht alleen dat als je al zo lang zo'n lens hebt is alles daarna veel beter en krijg je automatisch veel betere foto's, wat natuurlijk niet zo is!
Groeten, Hans.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Het kan nooit kwaad om eens een topic in de testcase sectie te plaatsen en te vragen naar feedback op je foto's om te zien waar je verbetering kunt halen :)
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

hscmk24 schreefCOLONBedankt alvast voor deze harde maar duidelijke antwoorden!!
Was er al bang voor, met nieuwer, duurder etc etc maak je geen betere foto's, dit hangt af van instellingen en eigen creativiteit en de kunst om het maximale uit je spullen te halen.
Dacht alleen dat als je al zo lang zo'n lens hebt is alles daarna veel beter en krijg je automatisch veel betere foto's, wat natuurlijk niet zo is!
Groeten, Hans.
Het was niet mijn bedoeling bot te zijn, excuses daarvoor als het zo overkwam. Ik was eerder geïnteresseerd in je motivatie voor de overstap. Ik proefde uit je verhaal dat deze namelijk niet kwam uit onvrede over de prestaties van je huidige 28-70.

En jammer is het natuurlijk niet dat je oude objectief nog steeds mee kan komen :mrgreen: ondanks al die nieuwe ontwikkelingen. Doe mij ook maar een 28-70! :roll:
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

en hier sluit ik mij weer helemaal bij aan :)
hscmk24
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2012 17:54
WoonplaatsCOLON Bemmel

Niemand hoeft sorry te zeggen hoor, daar vroeg ik toch om!
Hou van duidelijke antwoorden omdat ik m'n eigen kennis en mogelijkheden goed weet in te schatten.
Ben wel een echt Canon mens, na de Click/Clack van Kodak, Canon AE1, T90, EOS 3, EOS 5D en nu EOS 5D-Mk2.
Groeten, Hans.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar