14-40 L vs 18-85 is usm

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
mulan
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2005 23:45

ik ben opzoek naar een niewe normale lenz ...maar ik zit te twijfelen tussen die 2 . ik heb namelijk geen ervaring van deze lenzen ..kunt iemand me helpen alstublief
Alvast Bedankt
jojan20d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2004 10:33
WoonplaatsCOLON Stadskanaal

Ik ken beide lenzen niet, zijn deze nieuw?

Ik denk echter dat je de EF 17-40 F4 L USM bedoeld en de EF-S 17-85 IS USM.

Van de laatste zijn de meningen nogal verdeeld. Er zijn genoeg mensen welke zeer tevreden zijn met deze lens (17-85), maar er zijn genoeg testen bekend, waarbij CA optreedt.

De 17-40 wordt vaak geroemd. Dit is een erg goede lens.

Het ligt er dus aan of je het bereik van 40 tot 85 mm kunt missen, of kunt opvangen met een andere lens. Als ik zou moeten kiezen zou ik voor de L gaan.
EOS 20D | EF 24-70mm F2.8 L | EF 70-200mm F4.0 L | EF-S 18-55mm F3.5-5.6 | Speedlite 580 EX | Apacer CP80
ErHa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2005 10:39

mulan schreefCOLONik ben opzoek naar een niewe normale lenz ...maar ik zit te twijfelen tussen die 2 . ik heb namelijk geen ervaring van deze lenzen ..kunt iemand me helpen alstublief
Alvast Bedankt
Ik ben in het bezit van de 17-85MM IS USM, een geweldige lens, mooi bereik en een top kwaliteit. Ik gebruik deze lens als standaard lens waar mee ik alle normaal voorkomende situaties mee aan kan. De 14-40 heeft voor mij een te klein bereik waardoor je altijd meerdere lenzen bij je moet hebben. Het IS geeft je extra mogelijkheden waarvoor je normaal een statief nog hebt. De omvang en het gewicht vallen mee alleen de prijs is hoog. Als je buget het toelaat adviseer ik de 17-85.