gebruik van de iPad

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
eosrookie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2009 09:58
CONTACTCOLON

Weet iemand of het mogelijk is tethered shooting te doen middels USB?

Ik heb van mijn baas een ipad gekregen. Leuk gebaar natuurlijk maar ik vind het hele ipad gebeuren eigenlijk een mislukt concept (puur persoonlijk). Ik weet gewoon niet wat ik met het ding moet doen. Tenzij ik er inderdaad naar toe zou kunnen schieten en gelijk bekijken. Dat doe ik nu met mijn laptop maar daar zou ik een ipad nog wel zien zitten.

Ik kan het alleen zelf niet proberen want ik heb begrepen dat je een adapter moet kopen om een ipad USB te laten "begrijpen" (heb eerlijk gezegd de doos nog niet open gemaakt). Voor ik geld ga uitgeven om iets met het ding te kunnen doen wil ik eigenlijk wel eerst weten of het gaat werken. Anders blijft het maar mooi in de doos liggen.
Gebruikers-avatar
eosrookie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2009 09:58
CONTACTCOLON

eosrookie schreefCOLONWeet iemand of het mogelijk is tethered shooting te doen middels USB?
Never mind..

Ik begrijp nu hoe die ShutterSnatch werkt. Dat is in weze gewoon een ftp-server en daarom werkt het wel met de Wifi-grip maar zal het niet gaan werken met USB. Het dus niet zo dat hun canon-drivers hebben gemaakt.

Jammer. Leek me wel een leuke toepassing.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Interessante dingen staan hier. Dit draadje ga ik volgen. :D
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Leuke brief :) Zitten wel herkenbare dingen in... zoals 's ochtends even snel de iPad pakken om mailtjes te scannen, al met al 30 seconden, maar bent toch gelijk weer bij... en daarna weer verder gaan met aankleden. Of 's avonds als je even je mail wilt lezen/eossen, maar geen zin hebt om laptop te pakken of pc aan te zetten, etc...
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Pfff... net alsof de flaptop die in standby staat minder snel opstart? En dan kan ik er ook nog eens rustig mee naar allerlei sites die flash nodig hebben :D.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

En dat zijn er heel wat.
Maar je mist toch niets als je een zwart gat ziet :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

jeveos schreefCOLONEn dan kan ik er ook nog eens rustig mee naar allerlei sites die flash nodig hebben :D.
Het grappige is dat dit argument altijd aangedragen wordt door mensen die zelf geen iPad hebben :) Ik ben er nog maar 1x tegenaan gelopen, het aantal sites dat flash draait is echt niet zoveel hoor. In elk geval niet de sites die ik bezoek (of het moet in banners zijn, maar dan vindt ik het alleen maar een zegen dat ze niet meer verschijnen :D)
jeveos schreefCOLONPfff... net alsof de flaptop die in standby staat minder snel opstart?
Toevallig heb ik beide, en dat verschil is toch echt wel behoorlijk hoor. Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar het is gewoon te vergelijken met hoe snel je je telefoon beschikbaar hebt om te bellen/andere dingen te doen.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Rocker schreefCOLONhet aantal sites dat flash draait is echt niet zoveel hoor. In elk geval niet de sites die ik bezoek
Als ik 's avonds op de bank neergeplofd ben en dat ding pak, dan wil ik graag eens een simpel spelletje spelen van bijvoorbeeld de shockwave site. Of even iets nakijken in een online winkel. Of even naar (de uitslagen van) een golfwedstrijd kijken. Allemaal nopes, nada, niet werken op mijn iPad (jawel, tijdelijk een loaner).

Ik begrijp het best hoor dat je op een gegeven moment niet meer backwards compatible wil zijn als fabrikant, maar HTML5 heeft domweg nog niet voldoende flash vervangen om het helemaal te bannen.
jeveos schreefCOLONPfff... net alsof de flaptop die in standby staat minder snel opstart?
Toevallig heb ik beide, en dat verschil is toch echt wel behoorlijk hoor.
Het verschil is meetbaar/merkbaar maar in de praktijk niet relevant. Ik klap mijn netbookje open, druk op de 'aan' knop en binnen drie seconden kan ik werken (met de zelfde beperkingen als in de iPad).
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Bij mij gaat de macbook pro eruit aangezien ik veel meer op de ipad werk en lees ook op school inplaats van een notitieblok gebruik de ipad ook als ik snel iets moet opzoeken in de klas gaat dit fantastisch. eerder had ik mijn macbook altijd mee maar gebruikte hem te weinig aangezien ik mijn boeken en notitieblad niet op een tafel kwijt kon plus ik de les niet op een prettige manier kon volgen met een open geklapt scherm.

Het nadeel van de macbook was voor mij het gewicht en de grote ook al kan ik op deze machine veel meer dan de ipad mis ik het niet.
Bovendien ik kan langer werken met mijn ipad dan de macbook die na +/- 3a4 uur aan de lader moest terwijl ik nu praktisch de hele dag kan werken.
Voor het bewerken van bv de foto's pak ik thuis toch sneller mijn imac vanwege het grotere scherm en het nog betere gebruiksgemak dan mijn macbook.

Ook als ik naar mijn ouderlijk huis ga nam ik eerst twee tassen mee een met fotoapparatuur en een met de macbook nu kan ik mijn ipad kwijt in mijn foto tas zonder al te veel op te vallen.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

jeveos schreefCOLONmaar HTML5 heeft domweg nog niet voldoende flash vervangen om het helemaal te bannen.
Sterker nog, HTML5 is nog volop in ontwikkeling.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Mag ik eenieder er op wijzen dat dit topic in overig fotogerelateerd staat, en niet in off-topic. Hier dus enkel je ervaringen met de ipad in combinatie met foto's. Dus niet over het surfen op het wereldwijde web of andere zaken waarvoor een ipad allemaal wel niet makkelijk is of kan zijn.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Pixels Pro voor iPad: nieuwe grafische editor. (Bron: iPadPlanet)

Download Pixels Pro.
Meer info: http://www.dieselsoftworks.com/pixels/
Gonny van der Zwaag schreefCOLONPixels Pro is een nieuwe grafische editor, waarmee je op de iPad foto’s en andere afbeeldingen kunt bewerken. De app is gericht op kunstenaars en creatieve professionals en belooft simpel, intuïtief en krachtig te zijn. Zo ondersteunt Pixels Pro bijvoorbeeld een onbeperkt aantal lagen (layers). Bij elke laag kun je transparantie, maskers en blending gebruiken. De bewerkingen die je doet zijn niet-destructief, dus altijd weer terug te draaien.

Je kunt in Pixels Pro ook selecties maken met bijvoorbeeld de het toverstafje (Magic Wand), met vormen zoals rechthoeken/ellipsen of het handmatig tekenen van het gewenste pad.

Er zijn diverse penselen (brushes), vulmogelijkheden (fills) en opties om tekst in je afbeelding te verwerken. Verder zijn er filters, de mogelijkheid om PSD’s te importeren en te exporteren… maar er zijn natuurlijk ook eenvoudige bewerkingen mogelijk, zoals het roteren, vergroten/verkleinen of bijsnijden van afbeeldingen.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Niet een blad, maar een echte App: FotoHits Magazin (gratis).
Met o.a. een review van de Canon 60D.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik lees even mee. De iPad is de oplossing voor mij om "lightweight" op locatie de eerste resultaten te kunnen bekijken. Ook gebruik ik heb om altijd mijn portfolio bij me te hebben. De kwaliteit van het scherm ben ik voor dit geld nog niet op laptops tegengekomen. Accu vol -> hele dag plezier..
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Iemand ervaring met RAW files van de 550D en 7D op de Ipad. Zit nog beetje te twijfelen om 16GB aan te schaffen. Het gaan mij er dan vooral om de foto's te kunnen bekijken vanaf een SD kaart/Camera.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Neem een kaart vol raws mee naar een winkel, en test het...
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Apple schreefCOLONHet gaan mij er dan vooral om de foto's te kunnen bekijken vanaf een SD kaart/Camera.
Ja, dat kan (ook RAW). Zie http://discussions.apple.com/thread.jsp ... ID=2402471

Je zult wel de foto's eerst moeten importeren naar de iPad. Die kun je dan vervolgens bekijken (incl inzoomen) en eventueel verder bewerken met een App als Photogene for iPad.
Can Photogene edit RAW files? At what resolutions?

Photogene can open and edit any file that the iPad camera-connection-kit can import. Even RAW files in very high resolutions (10 MP and higher). However, the maximum output resolution of Photogene is 2048x2048 (4 MP) and the result is always saved as a JPEG. In the next version we'll probably improve this to 6 MP, but it's unlikely we'll be able to go much higher because of the iPad's limited memory.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Pieterr dankjewel voor de info. Vandaag toch maar besloten om er een tekopen. Al is het maar om lekker te kunnen browsen en mailen op de bank. Wel gelijk een jailbreak toegepast, zodat ik layout weer na mijn hand kan zetten en toegang heb tot de root ;-)

Camera setje er wel bij gekocht om de camera aan te kunnen sluiten.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@Apple: Met zo'n avatar had ik ook niet anders verwacht. :D Veel plezier van je aanwinst!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar