Nieuw: Canon EF 24-105 F4L IS USM

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda


Daar heb jij weer gelijk in, Alleen denk ik dat als je alles 2,8 koopt en alles tegelijk mee wilt nemen je je ook een breuk tilt. Die zijn namelijk een stuk zwaarder (je houd het dan gewoon geen 30 jaar vol :P )
Ik hou ook het ook nog aardige uit met me Tamron en Sigma hoor, alhoewel ik nog een 30 ben... mmm... ;)
Laatst gewijzigd door 1 op BasZ, in totaal 3 keer gewijzigd.
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

BasZ schreefCOLON

Daar heb jij weer gelijk in, Alleen denk ik dat als je alles 2,8 koopt en alles tegelijk mee wilt nemen je je ook een breuk tilt. Die zijn namelijk een stuk zwaarder (je houd het dan gewoon geen 30 jaar vol :P )
Ik hou ook het ook nog aardige uit met me Tamron en Sigma hoor ;)

Maar jij bent ook zooooooooooooooooo stoer :shock:
brammes
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 20:06
WoonplaatsCOLON Nieuwe Tonge
CONTACTCOLON

Voor wie het lezen wilt, een test(je) op LetsGodigital over de EF 24-105
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

brammes schreefCOLONVoor wie het lezen wilt, een test(je) op LetsGodigital over de EF 24-105
ALs ik dat zo lees lijkt het mij meer een uitgebreid persbericht van Canon....
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
brammes
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 20:06
WoonplaatsCOLON Nieuwe Tonge
CONTACTCOLON

dbode schreefCOLONALs ik dat zo lees lijkt het mij meer een uitgebreid persbericht van Canon....
Nu zeg je dat, maar dat valt me wel meer op daar, maar kan het mis hebben natuurlijk :)

Maar ik denk eerder nu, dat het meer een nieuws bericht is dan een test?
JackRabbit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2004 12:24
WoonplaatsCOLON Den Haag

brammes schreefCOLONVoor wie het lezen wilt, een test(je) op LetsGodigital over de EF 24-105
Interessant stukje. Heeft er hier iemand al deze lens aangeschaft en kan eens zijn bevindingen vertellen? Misschien ook wat foto's plaatsen?

gr JR
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

JackRabbit schreefCOLON
brammes schreefCOLONVoor wie het lezen wilt, een test(je) op LetsGodigital over de EF 24-105
Interessant stukje. Heeft er hier iemand al deze lens aangeschaft en kan eens zijn bevindingen vertellen? Misschien ook wat foto's plaatsen?

gr JR
Ik zal op de shooting bij Van Nelle dat Frodo inmiddels zo'n lens gebruikt. Wellicht dat je hem kunt vragen zijn ervaring te delen.
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
JackRabbit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2004 12:24
WoonplaatsCOLON Den Haag

Inmiddels zijn ook de gegevens op de site van canon.nl geplaatst
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... 4_L_IS_USM
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Heb deze lens (op een EOS 5D) ook zelf even mogen proberen op de Canon Expo en vond het toch wel een erg leuk objectief eigenlijk!
Zoomde lekker, was lekker snel... De IS en USM werkte ook erg goed mee (zelfs bij minder contrast e.d.).
Kortom ben me mening een beetje aan het veranderen omtrent de 24-105.
Zal als ik al me foto's heb uitgezocht eens kijken of ik nog een foto heb die met deze lens is gemaakt...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
anneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 194
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 07:51
WoonplaatsCOLON Drachten
CONTACTCOLON

Heb em ook even op een 5D mogen vasthouden. Vond het een prettige combinatie. Wil ook graag deze lens aanschaffen, maar................ik hoor de laatste tijd slechtere berichten. Canon zou em niet meer uitleveren vanwege minder goede prestaties??????? Heb ook 'ergens' op het internet testen gezien waaruit bleek dat de lens nogal vertekende..........
Ik wacht toch nog even met het aanschaffen.
Frodo
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 11:37
WoonplaatsCOLON Schagen
CONTACTCOLON

Anneke schreefCOLONHeb em ook even op een 5D mogen vasthouden. Vond het een prettige combinatie. Wil ook graag deze lens aanschaffen, maar................ik hoor de laatste tijd slechtere berichten. Canon zou em niet meer uitleveren vanwege minder goede prestaties??????? Heb ook 'ergens' op het internet testen gezien waaruit bleek dat de lens nogal vertekende..........
Ik wacht toch nog even met het aanschaffen.
Ik ben nieuwsgierig naar deze berichten of zijn het wilde verhalen...?
Groetjes Ed
anneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 194
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 07:51
WoonplaatsCOLON Drachten
CONTACTCOLON

Ik ben nieuwsgierig naar deze berichten of zijn het wilde verhalen...?
Ik heb geen idee.......ik wacht in elk geval even af.

Dit kwam ik nog tegen op het belgisch forum:

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=90093
jarjarbinks
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 215
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2005 21:53
WoonplaatsCOLON Derde planeet rechts
CONTACTCOLON

Er blijkt toch echt wel wat aan de hand te zijn met deze lens.

Zie hier bij dpreview.
[size=75]Digital EOS350D [color=#FF0000]~ [/color]Canon EF 70-200mmf/4[color=#FF0000]L[/color] [color=#FF0000]~ [/color] Tokina AT-X PRO SD 12-24/f4 (IF)DX [color=#FF0000]~ [/color] EF 50mm f/1.8 II [color=#FF0000]~ [/color] Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di[color=#FF0000]~ [/color] Tamron 90mm f/2.8 Macro [color=#FF0000]~ [/color] 40 GB Imagetank [color=#FF0000]~ [/color] Grip BG-E3 [color=#FF0000]~ [/color] Sigma 500DG Super.
http://www.eosrebel.nl
http://www.eosrebelxt.web-log.nl[/size]
Gebruikers-avatar
gardan
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 613
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 13:53
WoonplaatsCOLON Neerbeek (Lb.)

idd. Op DPZ loopt ook een heel topic over deze lens, en ook daar hebben ze de problemen onderkent en na weten te spelen.
Ik zou hem niet kopen.
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Anneke schreefCOLON Ik wacht toch nog even met het aanschaffen.
Wat zijn voor jouw de redenen om deze lens aan te schaffen als je al zulke goede lenzen hebt?
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
Frodo
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 11:37
WoonplaatsCOLON Schagen
CONTACTCOLON

Naar aanleiding van alle verhalen etc. ben ik zelf eens effe dieper gaan gaan testen nu helaas het klopt......
Ik heb direct contact opgenomen met de helpdesk en die bevestigde inderdaad dat deze allen worden teruggeroepen voor herstel reparatie. Dit wordt binnenkort op de site bekend gemaakt. Ik heb heb ook nog even contact gehad met de manager bij Canon en die beaamde dit ook, wat de hersteltermijn is hoelang het duurt daar konden zij geen zinnig woord over zeggen. Ik heb heb zelf het besluit genomen om deze lens te retourneren en om te ruilen voor de 24-70 2.8 van Canon.
Groetjes Ed
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Frodo, heb je toevallig een voorbeeld van een foto waarbij je het probleem zag?
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

das een heel goed besluit die 24-70mmL 2.8USM.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Ik heb lang getwijfeld tussen de de 24-70 en de 24-105 ik ben nu nog blijer dat ik voor de 24-70 ben gegaan.
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Mathijs schreefCOLONIk heb lang getwijfeld tussen de de 24-70 en de 24-105 ik ben nu nog blijer dat ik voor de 24-70 ben gegaan.
Ik heb precies hetzelfde gedaan!
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar