Wat is jouw laatste aanwinst? (deel VII)

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_TOPIC_LOCKED
Dexter202

@ JSnakes: Klopt. Ik heb ook wel even getwijfeld, omdat het toch een aardige investering is met een redelijk groot risico. Uiteindelijk onder het mom van 'je leeft maar één keer' hem toch gekocht. En ze zijn behoorlijk zeldzaam, dus als je de kans hebt, en je wilt het, dan moet je die met beide handen grijpen! En voor mijn doeleinden is deze lens perfect, dus... :D

Helaas de komende dagen weinig tijd om er mee te fotograferen. Vandaag wel even een paar platen gemaakt met dit fantastische weer, en een paar dingen zijn nu al duidelijk:

allereerst: hij is GROOT en ZWAAR! En ook niet bepaald onopvallend...
Verder heeft IS heeft toch wel een grote toegevoegde waarde. Die mis ik een beetje.
De lens heeft een ontzettend stijle leercurve en heeft wel wat oefening nodig voordat er goede platen uitkomen. De DOF is bij portretten op 1.8 zo ontiegelijk klein! Maar als je de focus goed hebt, is de vrijstelling en de bokeh echt bizar! Eigenlijk wil ik er sport mee fotograferen. Dat gaat met 1.8 nog een uitdaging worden, maar als je dan het juiste moment op de juiste plek scherp krijgt... :D :D :D

Nog veel oefenen dus. De platen volgen later :mrgreen:
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Wat een dure dingen allemaal weer (hoewel zo'n 200 f/1.8 een onovertroffen stuk glas is)

Zelf deze keer erg goedkoop uit geweest en hoop er veel lol mee te hebben; een sliding-plate en zo'n waterpas voor bovenop je camera
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

ik heb vandaag een SIGMA 28-105 mm F3.8-5.6 Aspherical UC-III IF gekocht op ebay.
weer helemaal blij mee nu wachten tot hij binnen is.
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
RubenJ
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2010 01:10
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Vandaag een aantal objectiefjes en wat ander spul (adapterringen voor mount & filter etc..) gekocht op een rommelmarkt 8)

Carl Zeiss Jena 70-210 4-5.6, Pallas 28mm 2.8 en Panagor 135mm 2.8
Afbeelding
Afbeelding
| Canon EOS 550D | Canon EF-S 18-55 (+uv) | Canon EF 50mm 1.8 (+uv) | BG-E8 | 4x LP-E8 | AP-R1C |
Anoniem 3

michielh3 schreefCOLONNet de 24-70 gekocht , wat een Lens heeeeerlijk :D
Laat zien, laat zien die foto's.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Een Vanguard GH-100 Pistol grip voor op mijn statief.
Na menig uurtje zoeken naar reviews heb ik het dan toch gewaagd. Een heerlijk stuk gereedschap om de camera op statief eenvoudig wendbaar te houden.
Met behulp van de pistool grip kan de camera heel snel alle kanten opdraaien. Niks geen gedraai aan hendeltjes of knopjes, heerlijk!

Karin
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

iPad 2, om nog lichter onderweg o.a. foto's te bekijken. Maar eigenlijk ook gewoon voor de "heb". ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Kan ook niet wachten tot ik mijn Ipad heb :D. Wel de eerste, een collega van me heeft een 2 besteld en de Ipad van hem is nog geen half jaar oud! (32gig 3G).

Excuus naar de vrouw is om mijn portfolio makkelijker up to date te houden :). Maar het is natuurlijk voor de ''heb'' zoals bij jou haha.
- Canon spul -
Anoniem 4

Wil wel heb, maar kan nie krijg. :(
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

:D :) 8) :lol: :wink: Ben heeeeelemaaaaaaal blij wiehoeeeee

Heb van een 350d een upgrade gemaakt naar een 50D met nog geen 6000 clicks, van mijn fotomaat over kunnen nemen, dus weet waar ie van komt en hoe zuinig ermee is omgesprongen.. pfff wat kan ik me beter wensen!!!

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Illuminatus schreefCOLONWil wel heb, maar kan nie krijg. :(
Probeer eens bij Dixons. Hier is verder ook niets te krijgen en ik had aanvankelijk ook een bestelling via de Apple Store gedaan. Maar Dixons krijgt hier zo 1x per week wat exemplaren binnen. :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Anoniem 4

Bij Dixons Ridderkerk hoorde ik dat er pas eind mei/begin juni voorraad zou komen. :D
Verder hoor ik hier en daar geluiden dat het glas/display van de eerste serie veel uitval had en dat er daarom geen voorraad is. Apple zou in zee zijn met een nieuwe leverancier.
Toch maar even afwachten misschien. Heb geen iPad2 gebruikers in mijn omgeving die hun ervaring met mij kunnen delen. Blijf het ontbreken van USB en Flash toch een probleem vinden. Kom nog teveel sites met Flash content tegen.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Hmmm van die berichten heb ik niets meegekregen. Wel dat de iPad 2 backlight bleeding vertoont. En dat is ook zo, maar alleen zichtbaar als je een zwarte afbeelding op je scherm hebt en op dat moment in een donkere omgeving verkeert. Bij dagelijks gebruik zie je hier helemaal niets van. Misschien zit jij vaak op sites met flash en dan kan ik me het voorstellen dat je het ontbreken van flash een nadeel vindt. Zelf kom ik niet vaak op websites met flash, dus voor mij is het geen bezwaar. Flash mis ik niet. Wat USB betreft kun je wel extensions aansluiten en je foto's laden via een SD kaartje of via je camera. En er schijnt ook een CF extension te zijn uitgekomen.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Anoniem 4

Dit is wat ik er over heb kunnen vinden.
http://www.utablets.nl/content/apple-vi ... nel-groter" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder komen er binnenkort nog heel veel tablets op de markt, dus misschien kan even afwachten geen kwaad.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Wederom een analoog topmodel van Canon, de EOS 30, volgens mij de laatste met oog gecontroleerde auto focus. Alleen de body, ik ga hem zo ophalen.

15962

Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Tijntjesmile
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2011 10:59
WoonplaatsCOLON Kornhorn

Yes! Ben vanavond de eigenaar geworden van een EF70-200L usm objectief!
Jammer dat het nu donker is :(
Groet, Martijn
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Morgen vroeg op, dan ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Tijntjesmile
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2011 10:59
WoonplaatsCOLON Kornhorn

Hmmmm....misschien......nouja...... :oops: :wink:
Groet, Martijn
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Een canon powershot SX30IS gescoord voor lange GPS wandel/fietstochten.
Daarbij heb ik een extra accu,lenskapje&Tasje gescoord, past makkelijk in m'n rugtas...
tis wel geen toppertje, maar als er hele mooie gebieden zijn, kan ik nog altijd met m'n 1D/7D een keertje die plek weer opzoeken :-)

En een SDkaartje'' Sandisk extreme Pro 8GB'' voor mijn 1D, en de 8Gb van mijn 1D gaat naar de powershot.
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Hoya HD filter Cir PL 77mm + 52-77 en 67-77 step up rings.
hopen op een gaatje vandaag om eens te gaan spelen!
Canon
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar