[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 7D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

dejong1racing schreefCOLONWanneer er gewoon veel donker is (zoals in de Fata Morgana) dan ben je inderdaad ook niet al te verstandig bezig als het histogram per sé naar rechts moet.
Als er veel donkere partijen zijn, dan moet je ook veel donkere partijen houden en heb je een histogram met hoofdzakelijk links data
Het is wel de bedoeling om na rechtsbelichten te corrigeren met bewerkingssoftware.
Dan kom je op hetzelfde uit, maar met minder ruis :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Wat je zegt klopt ook zeker, maar als je op 0"3 zit in een bewegende boot moet je een goeie 'panner' zijn wil je geen bewegingsonscherpte hebben. Dan ben je genoodzaakt minimaal onder te belichten waardoor je bijvoorbeeld op een acceptabele 1/20 zit op 24mm(er van uitgaande dat je een groothoek gebruikt).
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

uiteraard is iedere situatie anders en zul je het beste moeten belichten zoals de licht situtatie op dat moment is met in het achterhoofd zoveel mogelijk rechts te belichten. Maar soms moet je kiezen uit het beste van 2 kwaden :wink:
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jazz4ff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2005 19:42
WoonplaatsCOLON Alphen a/d Rijn

Zo eindelijk mijn glaswerk op mijn 7D afgesteld, wat een werk wel een grotere afwijking van +10 tot +14 ten op zicht van mijn 5DmkII, 1dMK3 en (van mijn werk) mk4 die allen rond -1 tot +3 zitten.
Gebruikers-avatar
Hansvanos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 08:33
WoonplaatsCOLON Hoorn

Sarah en NielsH, gefeliciteerd met jullie 7D. Ik heb hem gisteren ook gekocht. Zodoende kan ik nu de handleiding lezen en ermee spelen (hoef ik de vrijmarkt niet op!!!!)
Ben benieuwd wat de prestaties zijn.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

EOS 7D vs 20D ISO Performance:
http://www.zen20934.zen.co.uk/photograp ... rmance.htm

Let op de ruis van mRAW en sRAW, hier moet welhaast een vorm van "binning" (combineren van pixels) in de camera hebben plaatsgevonden.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
-Sarah-
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 15:18
CONTACTCOLON

Even een vraagje...

Ik heb voor het eerst de film functie van mijn 7D uitgeprobeerd... Nu valt het mij op dat er bij het filmen (zonder externe microfoon want die heb ik niet) een soort zacht "ratelend" achtergrond geluid op de film te horen is. Dit hoor ik zowel bij afspelen op de camera, als op de laptop, als op de macbook.

Is dit normaal of is dit een foutje? Ik heb in verschillende omgevingen gefilmd, zowel omgevingen waar het stil was als omgevingen waar veel geluid was. Bij de opname op de stille lokaties is het geluid het best hoorbaar maar ook wanneer er veel omgevingesgeluid is komt dit geluid gedurende de hele opname voor.
Andere 7D bezitters die hier iets over kunnen vertellen?

Alvast bedankt!
[size=75]Canon EOS 7D | Canon PowerShot G7 | Canon EF-S 18-55mm/F3.5-5.6 II | EF 24-105mm f/4L IS USM l Tamron 28-75mm/F2.8 | Canon 70-200mm/F2.8L IS l Canon Speedlite 580EX | En kleinigheden...[/size]
fritsw
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2005 17:47

Dat zou je IS van je lens wel eens kunnen zijn.

Zet die maar eens uit dan hoor je het verschil. :)

externe mic doet wonderen.
adrianus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2005 18:30

chanel .

je kan de firmware meteen van 1.1.0. naar 1.2.1. vervangen geen probleem .
ik heb het van de week ook gedaan .

Basz had de vraag verkeerd begrepen denk ik :-).

gr ad .
Gebruikers-avatar
jazz4ff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2005 19:42
WoonplaatsCOLON Alphen a/d Rijn

Wel getelde 1x de plafon/schoen/neusgaten gefilm en nu voor het eerst bekeken maar geen ratelnde geluid (24-105mm f/4)
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Even een vraagje voor de 7D gebruikers.
Wat zijn jullie instellingen voor het fotograferen van vliegende vogels en vliegtuigen.
Dan bedoel ik niet zozeer de sluitertijd en/of diafragma maar meer in welke stand zetten jullie de AF en welke AF-punten actieveren jullie?
Gebruikers-avatar
Hansvanos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 08:33
WoonplaatsCOLON Hoorn

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik heb nog niet zoveel kunnen testen qua AF. Van het weekend waren er stoomdagen bij ons in de stad. Nu is een optrekkende stoomtrein vanuit stilstand niet zo'n hele opgave voor de AF lijkt me.
Op Naturescapes.net las ik een topic over de AF van de 7D. Daar was iemand die zei dat hij voornamelijk het middelste AF-punt gebruikte en dat dit goed werkte. Als antwoord gaf iemand anders dat dit met zijn vorige camera (40D) ook al goed werkte en dat dit dus eigenlijk geen vooruitgang was. De zone selectie AF zou minder accuraat zijn. Kan iemand dit beamen?
Ben wel benieuwd welke AF-instellingen de 7D gebruikers hier gebruiken voor het volgen van bewegende onderwerpen.
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Ik gebruik (bij autosport) altijd de AF-puntuitbreidingmodus (een punt, dat gebruik maakt van een paar hulppunten). Welk AF-punt ik gebruik is afhankelijk van de plaats waar ik de auto in beeld wil hebben. Het middelste punt is gevoeliger dan de rest, maar naar mijn ervaring werken ze (bij goed tot redelijk licht) allemaal even goed. Heb echter nog niet in het donker of bij schemer getest... als het goed is, zou het middelste punt dan wel accurater moeten zijn.
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Dat ding heeft toch niet voor niets zoveel AF-punten, waarom dan niet gebruiken :?

In een ver verleden was de AF nog niet zover gevorderd, en was het middelste echt beter. Met de hedendaagse techniek maakt dat nu ook weer niet zoveel uit dat je daarvan je foto af moet laten hangen. Zeker bij een AF-monster als de 7D is een ander focuspunt als het middelste gebruiken veel trefzekerder als herkaderen.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Hebben jullie (mensen die enkel het middelste punt gebruiken) de handleiding wel gelezen? Die camera heeft vele instelling voor auto focus, waaronder tracking. Dus je steld scherp op iets wat beweegt en de camera laat dan de autofocus punten het onderwerp volgen, veel makkelijker dan dat kan niet lijkt me.

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
adrianus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2005 18:30

Handleiding blz 208 / 220 zoek daar eens op ( one shot <->al servo ).

Blz 212 C.FnIII - 6 kijk ook even of daar alle vinkjes zijn aangevinkt standaard staan ze niet allemaal aan .

Maar erg belangrijk om dat wel te lezen .

ik heb ook even moeten puzzelen :-)

Gr ad .
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Ik lees even met ernstige belangstelling mee daar ik bijna de eigenaar van een 7d ben
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Dank voor de reacties.
Hier kan ik wat mee.
Gebruikers-avatar
Hansvanos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 08:33
WoonplaatsCOLON Hoorn

Hoi Bob,

Even uit mijn hoofd (ik heb de handleiding niet bij de hand): heeft de tracking niet betrekking op het volgen van het onderwerp door de AF. Als je de tracking op 'langzaam' zet dan negeert hij in principe eventuele onderwerpen die door het beeld komen en vóór het onderwerp liggen dat je volgt?
Wat heeft dat dan te maken met het middelste AF-punt?
Is zie ik dit nu verkeerd?

[edit]
Even de handleiding gedownload. Ik haalde de tracking gevoeligheid en de tracking methode door elkaar (respectievelijk C.FnIII-1 en C.FnIII-3). Toch ben ik benieuwd wat nu precies het verschil is tussen deze twee instellingen in de praktijk.
[/edit]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar