[VerzamelTopic] EOS 5D mk III

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Urbexphotography schreefCOLONIk heb 5 weken vakantie, ja 5 weken, tijdens de eerste dag van mijn vakantie ben ik naar Techrepair gereden, heb hen gemeld dat ik kwam dus...
En toen hebben ze het netjes en onmiddelijk opgelost!
Dat er een lichtlek aan dit toestel was weet IEDEREEN, toch bij de eerste lichting.
Sorry maar dit lees ik 2 pagina's terug in nota bene hetzelfde topic:
Urbexphotography schreefCOLON
Urbexphotography schreefCOLONZonet mijne binnen gedaan voor het bewuste lichtlek.
Afwachten nu!
Ben hem zonet gaan terughalen en resultaat?
Nog steeds hetzelfde! Nog steeds een lichtlek aanwezig.

Leer er dus me leven beste mensen ga ik ook doen!
Elders was je volgens mij met uitroeptekens je vertrouwen in techrepair volledig kwijt oid. Je kunt er moeilijk overheen lezen als je op meerdere plaatsen je ongenoegen gaat uiten...
757D + 8-400 mm
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

[quote=]**knip**[/quote]

Allee ik zal mijn eigen weer eens verdedigen!

Ik ben mijn toestel 13 juli gaan ophalen bij de fotohandelaar.
Toen heb ik vastgesteld thuis dat het niet inorde was.
Hiervan heb ik Techrepair een melding gegeven alsook dat ik tijdens mijn vakantie vanaf 23 juli terug langs zou komen en dat ik niet wegging voor het probleem van de baan was. Ik heb er toen een 2 tal uurtjes gezetten en toen was het ok.

Ik heb inderdaad elders in dit topic mijn ongenoegen geuit over Techrepair en daar blijf ik éénerzijds bij.
Zonder tussenkomst van de fotohandelaar werd er niets aan het lichtlek gedaan, ik schakel hem ervoor in en plots kan het allemaal wel 'opgelost' worden.
Ben er zelf nog wel eens voor naar Bergen Op Zoom moeten rijden maar kom.

Van de 4x dat ik Techrepair heb ingeroepen als hersteller ben ik 1x er zeer ontevreden over geweest.
Voor de rest heb ik er alleen maar positiefs kunnen over praten.
Ondanks dat mijn 5DIII er binnen is gegaan met een copy van men cps kaart aanvaarden ze dit 1 niet, maar na veel omwegen toch wel en had ik zelfs mijn camera binnen de week terug. Daar ga je me dus niet over horen klagen en zagen van Techrepair.

En ja ik 'eis' de perfectie en dat mag wel voor iets van meer dan + 2500€.
Lang genoeg moeten voor werken.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ok, dus als ik het goed begrijp is het de 23e alsnog gefixt met 2 uur wachttijd, en bij een eerdere reparatie had je de camera binnen een week terug?
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Fijn dat e.e.a verduidelijkt (b)lijkt te zijn, maar laten we er allemaal voor zorgen dat dit topic niet té veel op de ervaringen van één persoon gaat steunen. Hoe eerlijk die ervaringen ook zijn, zo'n monoloog is namelijk per definitie niet objectief.

Dank voor uw aller medewerking!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Afotos schreefCOLONOk, dus als ik het goed begrijp is het de 23e alsnog gefixt met 2 uur wachttijd, en bij een eerdere reparatie had je de camera binnen een week terug?
Dat begrijp je heel goed!

Als ze mijne camera na veel heen en weer bellen,mailen enzo kunnen fixen in cps herstelling op een paar uur tijd kunnen ze dat ook wel als ik terug langskom om het te fixen op een 2 tal uurtjes.

Ik ben misschien niet de gemakkelijkste persoon, maar ik zeg het teminste zoals het erop staat.
Ga niet rond de pot draaien als een camera slecht is.

De 5DIII is vergeleken met de 5DII een top camera maar wat aan de dure kant das een feit.
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

bramos_ditaljanos schreefCOLONFijn dat e.e.a verduidelijkt (b)lijkt te zijn, maar laten we er allemaal voor zorgen dat dit topic niet té veel op de ervaringen van één persoon gaat steunen. Hoe eerlijk die ervaringen ook zijn, zo'n monoloog is namelijk per definitie niet objectief.

Dank voor uw aller medewerking!
Tja blijkbaar durven de meeste 5DIII gebruikers die er reeds één hebben hun oordeel niet geven.
Dus doe ik het maar ;).
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Ik zie alleen iemand die zijn eigen bijdragen hier zwaar overschat, en die met (zeer langdradige) irrelevante verhalen deze thread aan het vervuilen is.
Ik kan alleen maar constateren dat ik het persoonlijk zou toejuichen dat je je 5DIII z.s.m. verkoopt en hier niet meer post.
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

GdH schreefCOLONIk zie alleen iemand die zijn eigen bijdragen hier zwaar overschat, en die met (zeer langdradige) irrelevante verhalen deze thread aan het vervuilen is.
Ik kan alleen maar constateren dat ik het persoonlijk zou toejuichen dat je je 5DIII z.s.m. verkoopt en hier niet meer post.
Ik zal vanf NU geen enkele ervaring meer delen!
Zo willen jullie het, zo krijgen jullie het!!!!!!!
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Van mij mag je gerust je ondervindingen over dit toestel hier blijven delen, hoe meer ervaringen hoe objectiever het totaal. Iemand die dat niet aanstaat moet er maar overheen lezen, of anderszins negeren. Elkaar verwijten maken komt de gezelligheid niet ten goede en schiet niemand iets mee op.
ron582
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2012 12:09

Hey mede fotograven...

Ik zal het maar weer eens vertellen hoe BLIJ ik ben met dit speeltje van Canon. De teller staat nu op 7709 kliks. Voor mij is deze camera super. Ik heb er een uit de eerste serie en heb hem in Duitsland gekocht omdat ik er in Nederland geen kon kopen.

Van het lichtlek heb ik geen last (ik zoek het ook niet op) het kan er best zijn maar ik heb er geen last van.... Al dat gezeik van mensen die de camera ( denk ik) zelf niet kunnen betalen. En ja ik heb hem voor de hoofdprijs... So what!! Ik wil er dat toch voor betalen.... (dit was even voor de zeikerds onder ons)

Ik ben dus als amateur meer dan tevreden, zelfs dol gelukkig mee.... De camera heeft het tijdens een rondreis door de usa super gedaan, slecht weer, regen, mist, donker, grijs, 50 graden, las vegas, fel licht, etc, etc.... Gewoon een super camera. Als ik nu de foto's op mijn 27inch mac bekijk krijg ik een glimlach van oor tot oor.... Filmen ging super, was even wennen maar het is toch goed gekomen.

Stop met klagen en vermeld dingen die er toe doen.... (ik weet helaas niet hoe ik hier een foto/link kan plaatsen) en ja!! De foto's kunnen altijd beter. Ik gebruik nog geen foto nabewerkings programma.

Canon 5Diii
Grip Bg-e11
24-70L 2.8 (type1)
24-105l 4.0 is
70-200L 2.8 is II
430 ex

Dus stop met zeiken en laten we vooral genieten van de camera's of je nu een 30D, 60D, 1DX, 5D3, 5D2, 450D hebt wat maakt dat nu uit!!! Help elkaar in plaats van elkaar af te zeiken of een nieuwe camera die je niet kunt of wil betalen af te zeiken.

Ik denk er zelfs nog over na om mijn 24-70 2.8 (type1) te verkopen en als de nieuwe 24-70 (type 2) uit is om deze te kopen. (dit ter info waar je niets aan hebt, of je moet hem willen kopen) :-))

Grtzzzzz Ron
Gebruikers-avatar
Bobby
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2006 18:16
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Hoi medeforum leden,

zoals al eerder hier op het forum gemeld ben ik sind een weekje ook een trotse bezitter van een 5D mark III.
Tot vanmorgen toe totaal tevreden..... eigenlijk nog steeds best tevreden alleen heb ik 1 klein probleempje ( misschien een nieuwe topic openen ???)
De autofocus werkt niet als ik mijn Sigma 70-200 2.8 macro van ong. 6 jaar oud op de body schroef.
Plaats ik mijn 2x teleconverter van Sigma er tussen.... werkt alles weer.
Nadat ik het probleem had geconstateerd ff op google gezocht, maar kan niet echt iets vinden.
Firmware controleren en nieuwe update erop gezet.
Probleem niet verholpen :-(
Als het Sigma op een 5D mark II body zit werkt alles naar behoren, net zoals bij mijn naar IR omgebouwde 20D
Ook op mijn verkochte 40D heeft dit objectief altijd goed gewerkt.
Als ik de nieuwe 70-200 f2.8 is van een goede vriend erop zet, werkt deze naar behoren.
Een 70-200 f4 non is van ook zo'n 6 jaar oud ondervind ik ook geen problemen.

Ben al sinds de aanschaf van mijn Sigma objectief er dik over tevreden en aangezien dit objectief zelden wordt gebruikt vindt ik het gezien zijn huidige marktwaarde het jammer van het geld om ervan afscheid te nemen.
Er moet veel geld bij voor een Canon f2.8 versie.

Wat is nu de verstandigste zet om nu te doen ???
Ben van plan om de winkel waar ik de 5D heb gekocht te mailen, Canon Nederland en Sigma Nederland.
Iemand anders een goede oplossing ???

Groet Chris.
Greetings Chris
www.carpediemlandscapes.com

Canon 5D Mark III, Sigma 50 f1.4 , Canon 17-40 f4 L , Canon 24-105 f4 L is , Sigma 70-200 f2.8, apo teleconverter 2.0, Canon Speedlite 430 , Canon Speedlite 580II, Lee filter set.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Sigma Benelux lijkt mij de aangewezen weg, Canon doet er niets mee.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Sigma is inderdaad je aanspreekpunt... blijft altijd een lastige met nieuwe modellen en niet-Canon lenzen, je loopt altijd een risico dat het niet meer goed werkt. Meestal wel op te lossen met een update van de firmware van de lens.
Gebruikers-avatar
Bobby
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2006 18:16
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Dan ga ik dat als eerste doen.
Nu nog hopen dat de kosten meevallen.
Greetings Chris
www.carpediemlandscapes.com

Canon 5D Mark III, Sigma 50 f1.4 , Canon 17-40 f4 L , Canon 24-105 f4 L is , Sigma 70-200 f2.8, apo teleconverter 2.0, Canon Speedlite 430 , Canon Speedlite 580II, Lee filter set.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

ron582 schreefCOLON Al dat gezeik van mensen die de camera ( denk ik) zelf niet kunnen betalen.
(dit was even voor de zeikerds onder ons)
Dus stop met zeiken
Help elkaar in plaats van elkaar af te zeiken of een nieuwe camera die je niet kunt of wil betalen af te zeiken.
Hier krijg ik dus spontaan jeuk van :evil:

Blijkbaar wil je alleen even heeeel graag vermelden dat jij blijkbaar wel een geldboompje in je tuin hebt staan, daar waar anderen kritisch zijn over hun aankoop, omdat ze idd jouw gearlijstje niet kunnen evenaren.

Canon 5Diii
Grip Bg-e11
24-70L 2.8 (type1)
24-105l 4.0 is
70-200L 2.8 is II
430 ex

En als klap op de vuurpijl moet je onderstaande ook nog even vermelden...
"Ik denk er zelfs nog over na om mijn 24-70 2.8 (type1) te verkopen en als de nieuwe 24-70 (type 2) uit is om deze te kopen".

Guttegut, iemand met geld teveel dus, maar niet in staat om een foto te uploaden of wat aan nabewerking te doen.
Weet je, ik zie liever goede foto's gemaakt met een 30D dan dit hoog van de toren geblaas.
Laat eerst maar eens wat zien voor je anderen tot zeikerd uitmaakt.

Veel plezier met je nieuwe speelgoed en succes met plaatsjes schieten.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Zullen we weer met z'n allen ontopic gaan...
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Graag, maar wilde toch even mijn ongenoegen uitspreken over bovenstaande.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

@Bobby je bent zeker niet de eerste: http://forums.dpreview.com/forums/readf ... angemode=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Bobby
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2006 18:16
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Thx WireWess.
Alleen het linkje klinkt nog niet hoopvol ........
Greetings Chris
www.carpediemlandscapes.com

Canon 5D Mark III, Sigma 50 f1.4 , Canon 17-40 f4 L , Canon 24-105 f4 L is , Sigma 70-200 f2.8, apo teleconverter 2.0, Canon Speedlite 430 , Canon Speedlite 580II, Lee filter set.
Gebruikers-avatar
Bobby
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2006 18:16
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Kleine update .... net Sigma Nederland aan de lijn gehad.
De lens is updatebaar en wordt onder coulance gerepareerd, hooguit verzendkosten.

Klinkt dus hoopvol en nette service.
Nu dus naar de fotozaak waar ik deze lens ooit gekocht heb.
Greetings Chris
www.carpediemlandscapes.com

Canon 5D Mark III, Sigma 50 f1.4 , Canon 17-40 f4 L , Canon 24-105 f4 L is , Sigma 70-200 f2.8, apo teleconverter 2.0, Canon Speedlite 430 , Canon Speedlite 580II, Lee filter set.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar