[VerzamelTopic] EF 70-300 f/4-5.6L IS USM

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

bobvanduin schreefCOLONIn dit geval suggereerde hij juist dat hij het net zo goed weet als de Marketingafdeling....
Goh, wat zijn we weer lekker bezig. Als je niet weet waar je over praat kun je ook niet reageren. Get a life, Bob.
Er is geen box.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@Ravon: Natuurlijk begrijp ik wel wat je bedoelt :wink:

Ik heb geen reden bij Nikon en Sony kunnen vinden waarom die dingen wit(tig) zijn.

Het is nu de tijd om buiten de binnentemperaturen te meten van een afgesloten zwarte en witte buis.
Van het voorjaar misschien?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

boels069 schreefCOLONHet is nu de tijd om buiten de binnentemperaturen te meten van een afgesloten zwarte en witte buis.
Dat lijkt me een mooi en uitermate educatief klusje voor Bob.
Er is geen box.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Sorry, ik bedoelde te schrijven dat het nu niet de tijd is :oops:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ravon, persoonlijke hetses doe je maar per pm, dit kinderachtige gedrag valt me zwaar van je tegen en daarbij is het nog lomp ook, omdat ik met dit bericht het juist voor je opneem. Jij zegt dat Canon de lenzen wit maakt zonder technische rede. Als de rede niet technisch is moet het een andere reden hebben, de enige rede die er dan nog overblijft is omdat ze willen dat die lenzen uitsteken boven de andere lenzen....marketingtechnisch dus.

Verder loop jij voorlopig enkel te reageren met one liners zonder ook maar iets te onderbouwen en wel te doen alsof de anderen belachelijk zijn, komt mij zeer arrogant over. Als anderen niet begrijpen wat je bedoeld kun je ook gewoon uitleg geven, blijkbaar vind jij jezelf daar te goed voor....of je weet het zelf ook niet natuurlijk.

Verder ook nog kinderachtige sneer na geven komt mij erg kleuterschool over.

Bob

ps ik stuur dit bericht ook maar even per PM, zodat mocht een moderator het verwijderen jij het in ieder geval onder ogen krijgt, verder verwacht ik dan ook van diezelfde moderator dat hij verhaal haald....
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

bobvanduin schreefCOLONVerder loop jij voorlopig enkel te reageren met one liners....
Ik bepaal zelf wat ik suggereer en ik ben niet gediend van jouw belachelijke insinuaties. Get a life, Bob.
Er is geen box.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

ravon schreefCOLON
bobvanduin schreefCOLONVerder loop jij voorlopig enkel te reageren met one liners....
Ik bepaal zelf wat ik suggereer en ik ben niet gediend van jouw belachelijke insinuaties. Get a life, Bob.
Zeer volwassen reactie van je, zeker nadat ik het per PM probeer uit te praten.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

bobvanduin schreefCOLONZeer volwassen reactie van je, zeker nadat ik het per PM probeer uit te praten.
Uitpraten? Dat gaat bij mij op een heel andere toon, Bob. Heb je zin om te zeuren, val dan lekker een ander lastig. Welterusten.
Er is geen box.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ontopic: Ravon, leg eens uit waarom jij denkt dat Canon sommige lenzen wit maakt?
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

bobvanduin schreefCOLONOntopic: Ravon, leg eens uit waarom jij denkt dat Canon sommige lenzen wit maakt?
Ik heb geen flauw idee. Ten eerste zijn die objectieven niet wit maar een beetje grijzig of grauw wit, ten tweede zou een glimmende metaalcoating de warmtestraling veel beter tegenhouden. Waarom zijn onderkoelingsdekens niet grijs of grauw wit?
Er is geen box.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

ravon schreefCOLON
bobvanduin schreefCOLONOntopic: Ravon, leg eens uit waarom jij denkt dat Canon sommige lenzen wit maakt?
Ik heb geen flauw idee. Ten eerste zijn die objectieven niet wit maar een beetje grijzig of grauw wit, ten tweede zou een glimmende metaalcoating de warmtestraling veel beter tegenhouden. Waarom zijn onderkoelingsdekens niet grijs of grauw wit?
Onderkoeling dekens moet juist warmte opnemen, een telelens mag juist geen warmte opnemen, exact het tegenovergestelde dus.
Goh, wat zijn we weer lekker bezig. Als je niet weet waar je over praat kun je ook niet reageren. Get a life, Bob.
ravon schreefCOLON
boels069 schreefCOLONHet is nu de tijd om buiten de binnentemperaturen te meten van een afgesloten zwarte en witte buis.
Dat lijkt me een mooi en uitermate educatief klusje voor Bob.
Misschien dan toch een mooi educatief klusje voor jou!

wie de bal kaatst....

fijne avond, ik heb mijn punt wel gemaakt.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

bobvanduin schreefCOLONOnderkoeling dekens moet juist warmte opnemen, een telelens mag juist geen warmte opnemen, exact het tegenovergestelde dus.
Onderkoelingsdekens hebben een goudkleurige en een zilverkleurige metaalcoating en kunnen zowel worden gebruikt in geval van warmtestuwing als in geval van onderkoeling. Onderkoelingsdekens nemen geen warmte op, ze reflecteren warmtestraling naar binnen (bij onderkoeling) of naar buiten (bij warmtestuwing). Het kan voor een onderkoeld persoon zeer gevaarlijk zijn als de huid van buitenaf wordt opgewarmd.

Je maakt geen punt, Bob.
Er is geen box.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

ook goeiemorgen zeg...
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Zullen we deze onzin maar stoppen?
Omdat het bijna kerst is, het begin van een nieuwe werkweek en ik vrij vlot door het verkeer kwam ben ik in een goede bui :D
U mag kiezen:

a) Er wordt gewoon weer on-topic doorgegaan over de EF 70-300 f/4-5.6L IS USM
b) Er wordt gestopt met de discussie waarom L-objectieven wel of niet wit zijn, dat gezever van de afgelopen vier pagina's gaat nu niet specifiek over de EF 70-300 f/4-5.6L IS USM
c) Ik hang een slotje aan dit bericht
d) Ik verwijder het bericht en we beginnen gewoon weer van voor af aan
e) Er worden wat mensen gewaarschuwd
f) Ik doe het een tikkeltje erger en een aantal mensen gaan meteen op de strafbank

Eventuele antwoorden kunnen me per PB worden toegezonden
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Ad B
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Zuid Oost Brabant

Hoi,
hè, hè, eindelijk...
Keuze a... + b en misschien e...
Daar hebben we tenminste iets aan :wink: .

Ik volg graag bedenksels, het liefst tests met metingen en strakjes bevindingen over deze lens.
Ik wil 'm graag op m'n verlanglijstje zetten voor in de loop van volgend jaar.
De lens heeft een leuk bereik, is best wel klein en licht in gewicht.
Je ligt niet d'n ganse dag met een toet van 'n dikke 20 cm (zonder zonnekap) en gewichtje van dik 1,5 rond te zeulen...
En z'n prestaties liegen er toch niet om, of kijk ik er nu niet goed tegen aan?
Ik weet 't ook gewoon nog niet... twijfels alom.

Groet
Ad B
Laatst gewijzigd door 1 op Ad B, in totaal 20 keer gewijzigd.
Captain Chaos geeft eindelijk toe dat ie een kleintje heeft... Een Olympus OM-D E-M5 plus lenzen van 12 tot 300 mm (24 tot 600...)
Soms ben ik een beetje rebels: Ik hou niet zo van regels, daarom maak ik plaatjes...
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Modbreak Gumpje: ik heb een aantal posts gewist, omdat ze de oproep van mijn collega op geen enkele wijze tegemoet kwamen.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ziet er toch wel leuk uit deze lens :

http://www.youtube.com/user/DigitalRevC ... NbwKGpbBYQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Fotograferen is kijken niet klikken.
ruud351
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009 10:54
WoonplaatsCOLON Burgum

Er hebben enkele mensen plaatjes geschoten met dit objectief. Jammer dat de canon-TC er niet op past.
Wat me wel verbaasd is met welke sluitertijden er geschoten kan worden... De IS doet zijn werk blijkbaar erg goed.

http://www.canonrumors.com/2010/12/ef-7 ... is-review/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

It is sharper than the 70-300 it replaces
Dat zou dan de 70-300 IS USM non-L zijn? Sinds wanneer gaat die eruit?
From a marketing standpoint it will make no sense to have a 70-300L and a 100-400L with variable aperture and such close focal lengths in the lineup. Look for a replacement that puts a bigger gap between the two lenses.
Rumours, maar dat geeft 'n 150-500/200-400/etc weer wat meer kans. Hij heeft wel 'n punt, namelijk.

En, zoals gezegd, jammer (en raar, vind ik) dat de extenders niet passen.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
ruud351
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009 10:54
WoonplaatsCOLON Burgum

Die van kemko past er wel op. Maar als kleur, contrast en met name scherpte werkelijk zo goed is, dan valt er vast wel te croppen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar