[Verzamel Topic] EOS 60D/60Da

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

De 60D is gepresenteerd: http://www.dpreview.com/news/1008/10082 ... eos60d.asp

Ik vind het een fikse stap terug, maar gelet op de Sony A5xx serie en de Nikon D90 niet onlogisch. Jammer dat er geen stevigere body meer is in deze prijsklasse. 18mp op APS-C is en blijft overkill IMHO.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
polariteit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 252
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010 12:06
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik weet niet of ik dit nu wel echt de moeite vind ten opzichte van de 50D. zit ook al een poosje op deze te wachten, als opvolger voor mijn 400D. ben benieuwd wat dit inhoudt: iFCL metering with 63-zone Dual-layer Sensor

ik ga maar even de prijzen afwachten. anders misschien alsnog de 50D :P

edit: op die link die mijn voorganger noemt staan prijzen, 1149 eurootjes. 50 euro meer en ik heb een 7D...
Canon EOS 7D, Sigma 17-70 OS, Tamron 11-18, Sigma 105, Sigma 150-500 OS
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van
deze camera!

Canon heeft trouwens veel nieuwe dingen!
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Staat ook op de site van Canon.nl...

Leuk vind ik dat ze eindelijk hebben besloten om de createive instellingen ook onder RAW te laten fotograferen en ik ben benieuwd wat de toy camera instelling zal doen...

http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... R/EOS_60D/
Laatst gewijzigd door 1 op VFRood, in totaal 26 keer gewijzigd.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

addy101 schreefCOLONDe 60D is gepresenteerd: http://www.dpreview.com/news/1008/10082 ... eos60d.asp

Ik vind het een fikse stap terug, maar gelet op de Sony A5xx serie en de Nikon D90 niet onlogisch. Jammer dat er geen stevigere body meer is in deze prijsklasse. 18mp op APS-C is en blijft overkill IMHO.
Aluminium niet stevig genoeg?
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Ben inderdaad benieuwd hoe die createive instellingen
zullen werken en wat ze er van vinden!

Klinkt wel grappig!
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Hadden we deze al?
http://www.dpreview.com/previews/canoneos60d/
O ja, sublink in de link van Addy. Nevermind.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Heeft de 60D geen AF-microaanpassing?!? :(

vergelijk de 550D, 60D en 7D op de Canon website.
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

The EOS 60D DSLR uses popular SD, SDHC and SDXC memory cards. Compact, inexpensive and available in increasingly large capacities, SD, SDHC and SDXC memory cards are a perfect complement to the EOS 60D DSLR's compact and lightweight body design.
Ik begrijp het niet het afstappen van CF kaartjes......
Improved EOS HD Video mode with manual exposure control, expanded recording, Movie Crop recording in 640 x 480, sound recording level adjustment and an external microphone IN terminal for access to improved sound quality.
Sound recording level adjustment en expanded recording (bye bye 12 minuten grens?!), dat lijkt me wel heel erg fijn, kunnen ze dat niet in de firmware van de 7D bakken? ;)
Gebruikers-avatar
MvdVaart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 19:18
CONTACTCOLON

Tja valt mij een beetje erg tegen... XXD serie is niet meer wat hij was. De 7D vind ik persoonlijk meer een opvolger van de 50D en het kantelscherm vind ik helemaal een afbreuk. En ik snap ook niet waarom er steeds meer pixels komen, 18 is veel te veel. Dat hadden ze beter bij 15 kunnen laten. Tja mijn voorkeur gaat nu toch echt meer naar een 7D of de opvolger daarvan!!!
Canon + wat glaswerk

[url]http://www.martijnvandervaart.nl[/url]
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

www.martijnvandervaart.nl schreefCOLONTja valt mij een beetje erg tegen... XXD serie is niet meer wat hij was. De 7D vind ik persoonlijk meer een opvolger van de 50D en het kantelscherm vind ik helemaal een afbreuk. En ik snap ook niet waarom er steeds meer pixels komen, 18 is veel te veel. Dat hadden ze beter bij 15 kunnen laten. Tja mijn voorkeur gaat nu toch echt meer naar een 7D of de opvolger daarvan!!!
marketing? ik las dat de canon met de 50D niet zeer tevrede was over de verkoopcijfers. nieuwe klanten werf je met leuke getallen en mooie features. zo'n draaibaar schermpje heeft best zijn voordelen. 18 megapixel sensor klinkt in eerste instantie veel beter dan 15 megepixel. allemaal erg leuk. als mensen niet heel veel verstand hebben van techniek of features dan klinkt meer altijd beter. daarom denk ik dat het gewoon puur een staaltje marketing is om die nieuwe klanten te trekken.

persoonlijk zou ik niet overstappen op de 60D. mijn 50D is niet veel minder dan de 60D. het enige wat ik niet kan is filmen. de magnesiumlegering body vervangen voor een plastic body vind ik persoonlijk zonde. Magnesium is een stuk degelijker dan de meeste plastics. verder ben ik benieuwd of deze camera net zo goed tegen weersomstandigheden kan als je 7D danwel de 50D. zo'n schermpje lijkt me uiteindelijk ook een zwak punt. dan nog het gebruikersgemak. op het eerste oog zitten er maar heel weinig knopjes op. ik ben benieuwd naar gebruikersreviews over de camera!
Canon
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Tweede keer: Wat is er mis met aluminium?

FYSIEKE SPECIFICATIES
Materiaal behuizing Aluminium en policarbonaathars met glasvezel
Laatst gewijzigd door 1 op VFRood, in totaal 26 keer gewijzigd.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Oldsmobile
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 317
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2004 10:28
WoonplaatsCOLON Papendrecht
CONTACTCOLON

voor mij dus geen 60D als opvolger voor mijn 30D
Vooral het feit dat ik mijn cf kaarten weg kan gooien omdat Canon in zijn wijsheid besluit een andere standaard te kiezen.
plus het feit zoals genoemd dat het prijsverschil met de 7D minimaal is
life is like a Camera. Just focus what's important and capture the good times , develop from the negatives.
And if things don't work out. Just take another shot
Gebruikers-avatar
ionize
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2010 14:48
WoonplaatsCOLON Deventer

VFRood schreefCOLONTweede keer: Wat is er mis met aluminium?

FYSIEKE SPECIFICATIES
Materiaal behuizing Aluminium en policarbonaathars met glasvezel
Het is een Alu "frame" met kunststof mantel. Vallen betekend nog steeds je kunststof gebroken.
EOS 50D | Speedlite 380EX | EF 70-200 F/4L | EF-S 15-85 IS USM
Velbon RUP-L43 Monopod | Crumpler Prettyboy 7500 XL
Gebruikers-avatar
MvdVaart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 19:18
CONTACTCOLON

Volgens mij is het kantelscherm er op gekomen zodat je beter kunt filmen, maar daar koop ik geen camera voor!!!
Canon + wat glaswerk

[url]http://www.martijnvandervaart.nl[/url]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

www.martijnvandervaart.nl schreefCOLON En ik snap ook niet waarom er steeds meer pixels komen, 18 is veel te veel. Dat hadden ze beter bij 15 kunnen laten. Tja mijn voorkeur gaat nu toch echt meer naar een 7D of de opvolger daarvan!!!
18 mp is veel te veel en toch gaat je voorkeur naar de 7D..... :roll:

En verder, men is nu een introductieprijs aan het vergelijken met de actuele verkoopprijs van de 7D, Iedereen die de cameramarkt volgt kan je vertellen dat de prijs zal droppen nog voordat hij in de winkel ligt en zodoende zal de prijs netjes tussen de 550D en de 7D komen te liggen.

Verder ook vrij triest dat men de xxD nu loopt of te kraken omdat het een klapscherm krijgt. Dit is gewoon een extra optie die je niet hoeft te gebruiken, laat hem lekker zitten zoals hij zit en dan zit hij niemand in de weg. Je kan het ook als voordeel zien, namelijk gemakkelijker in moeilijke posities fotograferen en als je je camera opbergt kun je door het scherm om te draaien je scherm beschermen tegen krassen. Nee, men roept liever dat de camera nu op een amateurcamera lijt en dus wil men hem niet meer. Men vergeet dan ook maar even dat het maar een amateurcamera is, dus mag hij er best op lijken.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

www.martijnvandervaart.nl schreefCOLONVolgens mij is het kantelscherm er op gekomen zodat je beter kunt filmen, maar daar koop ik geen camera voor!!!
Martijn, misschien moet je maar analoog gaan schieten, dan heb je al die problemen niet meer. Filmfunctie krijgt je "gratis" bij je camera en die hoef je niet te gebruiken als je niet wil. Bij mijn 7D heb ik hem ook pas 3 of 4 x aangezet om te zien hoe het werkt en daarna nooit meer en weet je wat, hij zit me niet eens in de weg.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

ionize schreefCOLON
VFRood schreefCOLONTweede keer: Wat is er mis met aluminium?

FYSIEKE SPECIFICATIES
Materiaal behuizing Aluminium en policarbonaathars met glasvezel
Het is een Alu "frame" met kunststof mantel. Vallen betekend nog steeds je kunststof gebroken.
Sinds wanneer is het wel een goed idee om een camera met magnesiumlegering body te laten vallen? Ik kan je vertellen dat je dat ook liever niet doet met een 50D hoor.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar