Gebruik CF kaart

ModeratorCOLON Global Moderators

Wie gebruikt welke CF kaart Grote GB's

2GB
5
5%
4GB
34
31%
8GB
37
34%
16GB
29
27%
32GB
4
4%
64GB niemand denk ik
0
Geen stemmen
 
Aantal stemmenCOLON 109
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Ben het met Bob eens. Ik heb nooit begrepen hoe mensen in enkele maanden tijd 10.000-15.000 clicks kunnen genereren met hun camera (even afgezien van sport- en natuurfotografen) bij amateurgebruik.

Ik neem zelf altijd de tijd voor een foto. En heb dan ook liever 1 foto die mij goed bevalt en waarbij alles klopt (althans, naar mijn beste kunnen ;-) ), dan 10 die "bijna" goed zijn. Wat er in (nieuwe) fotoboeken geschreven wordt, dat men dient door te klikken, vind ik niet stroken met het volgen van een goed leerproces. Ik heb zelf geen fotovakschool oid gevolgd, maar ik kan mij voorstellen dat dit daar ook niet als zodanig onderwezen wordt. Naast prive (Canon) fotografeer ik ook professioneel (Nikon) en ook daar geldt het credo: kwaliteit boven kwantiteit. Altijd.

In de loop van de jaren heb ik overigens het volgende opgebouwd:

SanDisk Extreme III - 4 GB
SanDisk Extreme IV - 2 GB
SanDisk Ultra II - 1 GB

Ik red mij hier prima mee. Op een dag waarbij ik de hele dag onderweg ben in een stad die uiterst fotogeniek is, zoals bijvoorbeeld Wenen, maak ik hoogstens 250-300 foto's.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Nou, ik ook nog even dan..

totaal heb ik 10Gb aan CF in de tas

Standaard zit er 4Gb in de camera; meestal de Sandisk extreme III.
Dan is er nog een 4Gb UDMA 300x Sony kaart in de pocket ,samen met een...een...geen idee welk merk 2Gb CF kaart

Op vliegshows gaat het met het geheugen dan toch erg hard en moet ik soms aan het einde van de dag even goed terug naar Jpeg...
Natuurlijk zitten er dan foto's bij die op elkaar lijken.
Genomen in een burst.

Maar ja , als de Red Arrows langs razen wil je toch het moment pakken
als de synchro pair op elkaar invliegen.
Dus... klik...klik...klik.. Je weet hoe het gaat.
Over het algemeen zijn het dynamische foto's, waarbij je dan zoveel mogelijk het moment probeert te pakken waarbij alles meewerkt.

Het uitzoeken van de platen gebeurt pas na de tweede dag van vliegshows.
Kan je alles nog eens mooi bekijken en beleven...I love it!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar