[Verzameltopic] Ruilen? Jeroen vs. Gabriël

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Mijn eerste voetbalfoto's zijn gewoon hier op EOS-digitaal te vinden natuurlijk.
Ik vroeg vooraf hier om tips:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=35958

En uiteraard naderhand ook de resultaten laten zien:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=36088

Alles destijds nog met de 30D en de 100-400.

Maar Gabriël, ik ben ook wel benieuwd naar jouw actiemomenten hoor
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Anoniem 3

OK Jeroen.
Ga ik vanavond even aan het werk.
Gebruikers-avatar
Charlie.P
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 451
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2008 17:42
WoonplaatsCOLON Hasselt (NL)
CONTACTCOLON

Geweldig leuk topic dit. Ik lees het met veel plezier.
Even een abonnementje van maken. :wink: (ook sinds kort geleerd).
Groeten, Karel
_________________

Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
Hutsje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 23:27

super topic dit. bedankt heren voor jullie tijd en moeite!
40D, canon 70-200 2.8 IS, 50 mm 1.8, 18-55 mm.
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

gvasseldonk schreefCOLONMaar ik kan nog wel een serietje van mijn actiefoto's publiceren, als daar belangstelling voor is.
Graag!
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ben ook wel benieuwd naar de actiefoto's.
Kan me voorstellen dat het voor beide leuk is geweest.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

ravon schreefCOLON
gvasseldonk schreefCOLONMaar ik kan nog wel een serietje van mijn actiefoto's publiceren, als daar belangstelling voor is.
Graag!
Ja hoor, laat maar zien :wink:
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Leuk om alles weer door te lezen.

Ben ook benieuwd naar je actie foto's Gabriel.

Gr. Harold
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Waarom heb je deze foto's uit je eerste serie weggelaten? Ik vind dit goede actiefoto's waarbij ik 3 niet scherp vind maar voor de krant is ie scherp genoeg. Je zou wel wat mogen doen aan de kleuren en aan de kadering.
Anoniem 3

De reden van weglaten was, dat ik de emotie in en eventueel rond het veld een grotere inbreng wilde laten hebben.
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Ook ik vind het mooie actie foto's hoor! Goed dat je die toch nog laat zien. Ik vraag me wel af waarom je ze alle 4 een ander formaat hebt gegeven. Allemaal op 900 pixels zou éénduidiger zijn en makkelijker om te beoordelen.

Greetz,

Ronald.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

gvasseldonk schreefCOLONDe reden van weglaten was, dat ik de emotie in en eventueel rond het veld een grotere inbreng wilde laten hebben.
Duidelijk. Mijn eerste conclusie is dat jouw foto's als je ze goed nabewerkt en krapper kadert niet veel onder doen voor die van Jeroen. Als ik dan kijk naar de warrige achtergrond van de foto's van Jeroen (dat herken ik niet van mijn 70-300) is mijn tweede conclusie dat specifieke ervaring erg belangrijk is en dat het materiaal er zeker toe doet.

EDIT: Verder vermoed ik dat de foto's van Gabriël flink gecropt zijn en dat Jeroen (dankzij zijn ervaring) minder heeft hoeven croppen.
Laatst gewijzigd door 3 op ravon, in totaal 26 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Ja, wat moet ik ervan zeggen. Jeroen jouw foto's zijn goed, maar heb toch het idee dat je met je eigen spullen net een kwalitatievere plaat maakt.

Ik vind de vergelijking niet helemaal opgaan omdat ik het idee had dat Gebriel toch wat moeite had met de mogelijkheden van jouw 1D.

Het blijft zo dat de fotograaf de platen maakt, maar zoals je zelf al aangaf, de apparatuur helpt je ook (anders zouden er geen verschillende camera's zijn).

Om de test "objectief" te lezen zouden we eigenlijk wat foto's van jouw ernaast moeten zetten die je van andere wedstrijden hebt geschoten.

Ik moet zeggen dat mijn nieuwe 5DMKII me de mogelijkheid geeft platen te maken die ik niet voor elkaar kreeg met de 40D. Denk alleen maar aan de veel hogere ISO die je kan gebruiken.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Anoniem 3

Van dat croppen kan wel kloppen. Jeroen zat meestal dichter op de actie. Ik had een andere positie, zo ongeveer bij de middellijn gekozen. Enerzijds om Jeroen niet na te apen (had ik het maar wel gedaan...) en van de andere kant omdat ik niet wist op welke helft de meeste actie zou gaan plaatsvinden.
Verder beschikte Jeroen over een 300mm lens en ik over een 200....
Maar ik zelf vind de foto's van Jeroen stukken beter dan de mijne.
Ere wie ere toekomt.
Gebruikers-avatar
MSP Photographics ©
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 641
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2008 01:09
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Beetje late reactie van mij maar toch... :lol: Interessant topic om gevolgd te hebben,de eind conclussie blijkt dus dat kennis het voornaamste gereedschap was...toch ?Jeroen had een duidelijk 'voordeel' omdat voetbal hetgeen is waar hij zich het meest mee bezig houdt als ik me niet vergis,gvasseldonk is meer thuis op het gebied van macro's e.d.

Nu zou ik het een interessant vervolg van dit topic vinden als beide heren nog een dag samen op pad gingen,maar nu voor macro's zodat gvasseldonk een 'thuis voordeel' heeft omdat hij daar waarschijnlijk meer kennis van bezit.Samen dus op macrojacht waarbij ieder zijn eigen aparatuur gebruikt zodat op dat gebied niemand een voordeel heeft.Ik ben heel benieuwd of de kwaliteit dan ook zover uit elkaar ligt of dat kennis van zaken ook nu weer het belangrijkste gereedschap blijkt.Weet niet of Jeroen een macrolens tussen die berg glaswerk van hem heeft liggen,maar wellicht is er anders een member die woonachtig is in zijn buurt,bereid een macrolens uit te lenen voor een nieuw expiriment.

Zou het zelf dus een interessant vervolg vinden,ben dan ook heel benieuwd hoe beide heren daar over denken... :wink:

Gr,

MSP.
Tomorrow is what you make of it...
[url=http://www.istockphoto.com/MSP_Photographics]MSP @ iStock[/url]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Dit topic zie ik nu pas en Jo geeft voor mij de perfecte analyse, die ook gestaafd wordt met de foto's in dit topic.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar